Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker for noen år siden så hadde vi KRL prøve om Moses eller noe.

Og spørsmålet var :

"Hvorfor ble Moses heisa ned over veggen i en kurv?" Tror det var noe sånt :hmm:

Også var det en som svarte sånn artig :

"Fordi han skulle male veggen" hahaha : p Tror HELE klasse lo av den : p

 

Men så gikk ikke prøve å så bra for alle, fikk vel under 10 av 30 riktig så også si hele klasse: p

 

Fikk sjøl 1,5 riktig :whistle:

 

skrivefeil :whistle:

Endret av pcsuper
Lenke til kommentar

Jobbet som lærer på ungdomsskolen i fjor, og fikk noen svar på prøver jeg lo litt av, men det var kanskje mest fordi jeg syntes ungene var søte :)

 

Et eksempel kan være fra en matteprøve med konstruksjon, der spørsmålet var: "Hva kan du fortelle om en normal til en linje?"

 

Fasitsvaret var fine ord om 90 grader og rette vinkler, men ett av svarene jeg fikk var: "det er raskeste veien fra skolebussen opp til huset" Noen som hadde fulgt veldig godt med på eksemplene :)

Lenke til kommentar
Jobbet som lærer på ungdomsskolen i fjor, og fikk noen svar på prøver jeg lo litt av, men det var kanskje mest fordi jeg syntes ungene var søte :)

 

Et eksempel kan være fra en matteprøve med konstruksjon, der spørsmålet var: "Hva kan du fortelle om en normal til en linje?"

 

Fasitsvaret var fine ord om 90 grader og rette vinkler, men ett av svarene jeg fikk var: "det er raskeste veien fra skolebussen opp til huset" Noen som hadde fulgt veldig godt med på eksemplene :)

7562318[/snapback]

Mattelæreren min i ungdomsskolen fortalte om noe lignende da hun var sensor for tiendeklasseeksamen i matematikk: En elev hadde svart noe sånt som «Svaret er 4,87. Det fant jeg ut helt av meg selv, uten å regne.» Det var nok til et halvt poeng, det.

Lenke til kommentar

På norsktentamen i 10. fikk vi oppgave om å skrive en essay. En kompis av meg greide ikke å forstå hva en essay var forno. Så han skreiv liksegodt en fortelling av min barndom slik som han tolket den.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dennis mellom barndommen.

 

25 april, 1990 fløy moren til Dennis rundt i hele Nord-Norge og skrøyt av den nye bebien hennes, med navn Dennis.

Hu sa at han skulle bli det beste englebarnet som fantes, hun sa til en dame "Haha, er det din unge? du har tydligvis ikke sett min engel, Dennis." Og damen svarte " Ja, det er min unge og nei har ikke sett din Dennis!" " Han har min skjønnhet og er snill som et lam, han gjør heller aldri noe gærnt. Du kan være med hjem og hilse på ham hvis du vil." Sa moren til Dennis.

"Ja jeg får vel det da" sa damen. Når de kom hjem til der Dennis bodde i Alta, lukket moren hans opp døra og gikk inn, men da hun kom inn var det ingen Dennis å se, så hu ble beskymret å ringte snuten, mens damen leitet rundt huset. Da moren til Dennis hadde lagt på røret, kom Dennis inn med naboens nuggati boks som var halvtom, den andre halv delen hadde han i munnen. Han sa til moren "Shera?" Og moren ble jo forbannet og man begynnte og høre at det smalt litt inni henne. Hun spurte Dennis hvor han hadde fått den fra og Dennis sa "Lånte den av naboen på heltid." og ledde med en litt skummel latter... "Veit naboen om dette Dennis?" spurte moren om. "Nei" svarte han å gliste med et skummelt djevelsk smil. " Da stikker du på butikken og kjøper en ny som du setter inne hos naboen!" Sa moren til Dennis, "OK" svarte han og gikk ut å smalt døren etter seg. Når Dennis hadde gått så ble moren veldig flau overfor damen som hun hadde skryti av Dennis for.. Og damen sa " Er det din engel Dennis? hahahaha" Sa hun, og moren til Dennis og ble så forbanna på hu og sparket henne ut av huset så hun fløy mange meter bortover!

Når Dennis kom hjem igjen fra butikken så sa han til moren sin " Dæven du må være varm for ansiktet ditt er like rødt som genseren din." Mens han sto å gomla av en potetgull pose. Og moren klikka å ropte "HVOR FIKK DU DEN POSEN FRA?!?!" Ropte hun med et forferdelig wræl som var veldig høyt, kan vedde på at alle samene i Kautokeino kunne høre det!

Og Dennis svarte " Kjøpte den!" " DU SKULLE KJØPE NUGGATI?!?!" Ropte moren tilbake til han! " Jeg gjorde det" sa Dennis.

"HVOR FIKK DU PENGER TIL DEN DA?" "Måtte jo bruke pengene jeg stjelte av naboen på noe." Svarte han og gliste som den djevel ungen han var! Og nok en gang sa det klikk for mora hans og hu sparka han så hardt at han fløy ut av kjøkken vinduet og suste mot Kautokeino i en syke fart å landet i sentrum av Kautokeino der reinstyra sto å spiste. Og han skremte dem så de løpte av gåre til Asia hvor de fikk et bedre liv!

Så kom alle samene løpede med lassoer og ropte " Kor e rainstyra?!" " Vetta faan jeg vel!" Sa Dennis å viste de finger`n.

Da ble de åsså forbanna og sparka han tilbake til Alta.. Da han landa hjemme igjen hadde mora hans pakka bæggene deres og var klar til å stikke! Hva skal vi mamma sa Dennis " Vi skal til Telemark, vi har blitt utvist av Nord -Norge " " Yesda" Sa Dennis mens han spiste resten av nuggatien til naboen. Er par uker etterpå havna de i Telemark. "Er vi framme nå mutter?" sa den over slitene Dennis "Ja" Sa hun i mens hu sto å tenkte " hmm, her kan jeg kanskje få lurt Dennis til å bli et forbedret menneske" (trodde Hun)

" Ja,ja Dennis er du klar for å bo her da? siden du gjorde så vi ble kastet ut av Nord-Norge!" spurte moren med en irritert stemme "Seff er jeg det!" sa Dennis og tenkte på noe djevelskap han kunne gjøre!

Fra de årene han begynnte å gå til han ble 14 så gjorde han masse kødd! Han stjelte, kastet vannballonger på biler med takluke om sommeren! Og om vinteren helte han vann på trappen til gammle mennesker og banka julenissen og plaga lærere hele året! (Ja Han Dennis var en røver unge som fant på masse rart!)

Kan vel si at det var en gutt som fikk masse oppmerksomhet blant mennesker for de som vil kalle det oppmerksomhet!

Ikke ble det så mye bedre når han ble venn med den forsiktig gærne Mads som bodde 300m unna og Dan Morgan som bodde rett over veien.

De tre fant på masse kødd.. Men på skolen så kom karakterene hjemme med nedsatt i orden og oppførsel.

Men Dennis, Mads & Dan de skulle ha at de var flinke til å spørre spørsmål i timene noen av dem var: "Kan jeg gå på do?, Kan jeg gå tildligere hjem i dag?, Detta er kjedelig kan vi på datalabben? Og kan vi ha lengre friminutt" Det var de spørsmålene som ble spurt hver enste dag i et helt skole år +/-.

Men så havna vi i 10`ene, Dan fikk dame, Dennis mista internett i en månde og Mads fikk ingen av delene..

Så de gikk mere ut og ble sosiale i steden for å bare sitte på msn for da hadde de ikke kontakt med Dennis så hver eneste helg i denne månden så cæmper Dennis hos noen andre..

Men Dennis vil jo seff ha tilbake internett så vær enste morgen og kveld hører Mads og Dan " kan jeg få internett i dag? Vær så snill?!"

"Nei" "joa?! pliiis?" "NEI!" osv..

 

Lærern syntes den var så morsom at han ga han firer. Selv om det var langt ifra hva det som sto på oppgaven.

Lenke til kommentar
En fyr jeg vet av fikk stiloppgaven i norsk: Hva er toppen av latskap?

 

 

Svar: Dette er toppen av latskap.

 

 

Han leverte og senere fikk han den igjen med den fine karakteren 6  :!:

7541411[/snapback]

 

 

Norsk læreren på ungdoms skolen fortalete en gang om en tidligre elev som hadde fått som oppgave å skrive om Latskap på en prøve.

Det eneste han skrev på prøven var "Dette er latskap". Norsk læreren hadde lyst til å gi han 6'er, men han måtte stryke han.

7544702[/snapback]

 

 

Samme fyr? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...