Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

På vår forrige fysikkprøve var det en liten skrivefeil som vi dro nytte av: "Du slipper to steiner samtidig ned i vannet ved siden av hverandre. Tegn bølgemonsteret"

 

Ja, da tegnet vi et bølgemonster :whistle:

 

Si meg, hvordan reagerte fysikklæreren?

 

– Hva kalles den linjen som går midt på globusen?

 

– Ekvator

 

– Riktig. Og hva kalles de som går fra pol til pol?

 

– Alkoholikere!

 

Eid ^^

 

Hadde en matteprøve hvor vi fikk en problemløsningsoppgave med noe opplegg: Kari er dobbelt så gammel som Per. Per er halvparten så gammel som Jens, som er blabla år, you get the picture...

 

Han fikk den ihvertfall ikke til, og på besvarelsen hans sto det bare:

"Kari skjønner det ikke hun heller, så hun drar fram Ipoden og setter på "What's my age again?" av Blink 182"

 

:p

 

//Blarcky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest alt sammen, må jeg fortelle om en nynorsk tentamen jeg leverte den gangen jeg gikk på ungdomsskolen (blitt en del år siden det nå). Brukte fortsatt bokstav karakterer på den tiden.

En av oppgavene var i det minste å skrive ett limerick (hvordan nå det staves) om ett eller annet (ikke så viktig for historien uansett). For de som ikke vet/husker, så er det ett slags dikt hvor første, fjerde og femte linje har ord som rimer, og andre og tredje linje har ord som rimer. Så jeg tenker at: joda, det skal jeg nok klare. Så jeg skriver ett vers (som er 5 linjer) og leverer oppgaven. Og vi snakker her om veldig korte linjer også.

 

At jeg leverte en besvarelse på kun 5 linjer ble fort kjent, og flere kom faktisk og spurte om jeg virkelig hadde gjort dette. Noe jeg selvfølgelig bekrefter. Det som er litt morsomt er at når jeg leverte oppgaven, så tenkte jeg helt seriøst at det holdt å skrive ett vers. :whistle:

 

Jeg fikk igjen tentamen med karakteren LG- (Lite Godt-), som vel egentlig er det dårligste man kunne få med bokstavkarakterer.

 

Det skal nevnes at jeg gjennom hele videregående aldri klarte å få bedre enn 2 i norsk og nynorsk. Kan ha noe med min totale mangel på interesse for fagene, og min ekstremt flotte evne til å ikke klare å skrive stil eller noe annet for den saks skyld. :w00t:

 

Og pointet med historen var...?

Lenke til kommentar

en venn av meg fra ungdomsskolen skulle for noen år siden skrive en tentamen på nynorsk. han er kjent for å være en ivrig kverrulant, og siden han ikke er særlig glad i at man må ha sidemål, leverte han inn kun et ark med overskrifta: "Tentamenad i nynoregskt".

 

samme fyren skrev en jævlig bra stil i norsk, som handlet om måser som hadde sex.

Lenke til kommentar
Satt å smålo litt for meg selv når vi fikk denne oppgaven på en fysikkprøve:

 

Obi Wan slipper en stein fra en klippe på planeten Naboo. Klippen er 20m høy. Luke Skywalker måler tida det tar før steinen treffer bakken.

DA svarer man på følgende måte: Luke Skywalker og obi-Wan befinner seg aldri på Naboo til samme tid. Hvis det nå hadde vært sånn at disse to hadde befunnet seg her til samme tid hadde Luke brukt "The force" til å ta steinen før den treffer bakken. Svaret blir derfor: Den treffer aldri bakken.

 

Sinnsykt lett spørsmål egentlig :p

Lenke til kommentar
Satt å smålo litt for meg selv når vi fikk denne oppgaven på en fysikkprøve:

 

Obi Wan slipper en stein fra en klippe på planeten Naboo. Klippen er 20m høy. Luke Skywalker måler tida det tar før steinen treffer bakken.

DA svarer man på følgende måte: Luke Skywalker og obi-Wan befinner seg aldri på Naboo til samme tid. Hvis det nå hadde vært sånn at disse to hadde befunnet seg her til samme tid hadde Luke brukt "The force" til å ta steinen før den treffer bakken. Svaret blir derfor: Den treffer aldri bakken.

 

Sinnsykt lett spørsmål egentlig :p

 

Du kunne jo ha svart "Hvem faen bryr seg om en stein når Imperiet truer hele galaksen?" :p

Lenke til kommentar

Tommy fra Tommy og Tiger'n...:

 

"En bil kjører fra Oslo mot Trondheim klokken 14.00. Den kjører i 60km/t hele veien. En annen bil kjører fra Trondheim mot Oslo klokken 15.30 i 75km/t hele veien. Det er 500km mellom Oslo og Trondheim. Hvor møtes de to bilene?" (Husker ikke oppgaven, men det var noe sånt...)

 

Tommy: "Umulig å vite midt i rushtrafikken."

 

 

 

:rofl:

 

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Tror ikke det er dette tråden handler om, men jeg prøver.

 

Læreren min fortalte om en gang de hadde en prøve, og et av spørsmålene lød; "Hva er forskjellen på I-land og U-land?". En elev svarte: "I I-land må man gå på skolen, men har ikke lyst til det. I U-land vil de gå på skole, men får ikke gå på skole."

Det var ikke en særlig lang besvarelse, men jammen var den god.

 

Haha, ler så jeg holder på å dø xD Fatter det ikke. At den kan være så morsom xD Jaja

 

Den var morsom i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Da vi gikk i 8. klasse var det en engelsklærer som fortalte en historie fra 10. klasses prøveeksamen. De skulle skrive noe om Afrika eller noe, og det var en av elevene som skrev noe sånn som "I Afrika har de det ikke så veldig bra.. Men de har mye sex!"

 

Det skulle visst være en humoristisk tekst, men tror ikke læreren falt helt for den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også fått hørt "Inten å se - dugg på vinduet"-historia før av xxxx, trudde på den helt til jeg leste den her.. :p

 

Noe morsomt skjedde på matematikktentamen (R1) vi hadde for to uker siden. Det har seg sånn at på noen oppgaver der vi skal lage grafer, kan vi bruke et program som heter Geogebra, og deretter legge Geogebra-filen inn på en av skolens minnepenner slik at læreren kan se på de der. Vennen min gjorde nettopp det, han gjorde ei oppgave med hjelp av Geogebra. Han lagret fila på sin skolemappe og kopierte den, deretter la han den på minnepennen. Det morsomme her var at vedkommende tok med seg to andre filer på minnepennen; et bilde av en sau og et bilde av tre damer i badedrakter! Læreren vår synest det var så morsomt at han valgte å printe ut de to bildene sammen med Geogebra-filen og konfronterte eleven :)

 

I en 2FY-prøve var relativitets-teorien tema, og på de oppgavene jeg ikke hadde anelse på hva riktig svar var, svarte jeg "alt er relativt".

Lenke til kommentar

Bestekompisen min på ungdomsskolen leverte en gang en nynorskstil der oppgaven var å skrive om noe man var misfornøyd med i dagens samfunn. Hans svar var da: "Eg likar ikkje dei høge ølprisane!", tydelig inspirert av "toppen av latskap"-historiene. Det ble jo selvfølgelig ingen sekser, men han fikk faktisk ståkarakter! Grunnen? Han var den eneste som ikke hadde èn eneste skrivefeil i sin besvarelse! :p

Lenke til kommentar

 

Satt å smålo litt for meg selv når vi fikk denne oppgaven på en fysikkprøve:

 

Obi Wan slipper en stein fra en klippe på planeten Naboo. Klippen er 20m høy. Luke Skywalker måler tida det tar før steinen treffer bakken.

Haha! Rimeleg spesiell oppgåve det der, ja! Eg tenkjar den kan vare morosam på fleire måtar;

 

1. Det innehald referansar til karakterar i Star Wars.

 

2. Det kan tenkjast at det er eit lure spørsmål der steinen er påverka av ein anna kraft enn gravitasjon, nemleg; "The Force".

 

3. Den er uløyseleg. *

 

*Om oppgåva er: "Hvor lang tid ville steinen brukt på å falle disse 20m?"

 

Fikk oppgitt tida da. 2,78 sekund.

 

 

Nei den er Uløselig! Vi vet ikke hva tyngdekraften er på planeten Naboo. Eller vet du det?

Lenke til kommentar

Vi hadde en prøve om andre verdens krig i 9'ende.

Så klarte en jente i klassen min å prestere med å svare følgende:

 

Spørsmal: Forklar hva "fat man og littleboy" var.

 

Svar: Det var 2 personer, han ene var en tjukk mann og han andre var en liten gutt.

 

 

 

Hun fikk en rimelig dårlig karakter ja :no:

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...