Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest alt sammen, må jeg fortelle om en nynorsk tentamen jeg leverte den gangen jeg gikk på ungdomsskolen (blitt en del år siden det nå). Brukte fortsatt bokstav karakterer på den tiden.

En av oppgavene var i det minste å skrive ett limerick (hvordan nå det staves) om ett eller annet (ikke så viktig for historien uansett). For de som ikke vet/husker, så er det ett slags dikt hvor første, fjerde og femte linje har ord som rimer, og andre og tredje linje har ord som rimer. Så jeg tenker at: joda, det skal jeg nok klare. Så jeg skriver ett vers (som er 5 linjer) og leverer oppgaven. Og vi snakker her om veldig korte linjer også.

 

At jeg leverte en besvarelse på kun 5 linjer ble fort kjent, og flere kom faktisk og spurte om jeg virkelig hadde gjort dette. Noe jeg selvfølgelig bekrefter. Det som er litt morsomt er at når jeg leverte oppgaven, så tenkte jeg helt seriøst at det holdt å skrive ett vers.  :whistle:

 

Jeg fikk igjen tentamen med karakteren LG- (Lite Godt-), som vel egentlig er det dårligste man kunne få med bokstavkarakterer.

 

Det skal nevnes at jeg gjennom hele videregående aldri klarte å få bedre enn 2 i norsk og nynorsk. Kan ha noe med min totale mangel på interesse for fagene, og min ekstremt flotte evne til å ikke klare å skrive stil eller noe annet for den saks skyld.  :w00t:

7954303[/snapback]

 

Om en limerick skal vere 5 linjer, og du får i oppgave å skrive en limerick, så burde 5 linjer holde vel :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lærern må jo være nokså dum da, ettersom stiler skal være minst 3-4 sider, da holder det ikke med en setning.

7954054[/snapback]

Jeg leverer alltid akkurat to sider.

7957130[/snapback]

nesten samme her. Står det skriv minst 2 sider, må man kutte her og der, som øverste linje på neste side, tykk marg, avslutter setninger før enden osv. Mange avsnitt. Skrive stil er nå ikke min sterke side for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Jeg hadde geografi prøve for en stund siden. Og læreren vår er helt sløv, og det tok selvfølgelig 2 uker før klassen fikk igjen prøven sin.

Men så kommer hun bort til meg og sier; "Din prøve var ... spesiell. Jeg trenger litt mer tid på å se over den"

 

Men så var besvarelsen min sånn her også da:

Hvilke ressurser bruker vi fra isbreen?

Svar: Vi bruker brevannet til å lage Olden og Imsdal.

 

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest alt sammen, må jeg fortelle om en nynorsk tentamen jeg leverte den gangen jeg gikk på ungdomsskolen (blitt en del år siden det nå). Brukte fortsatt bokstav karakterer på den tiden.

En av oppgavene var i det minste å skrive ett limerick (hvordan nå det staves) om ett eller annet (ikke så viktig for historien uansett). For de som ikke vet/husker, så er det ett slags dikt hvor første, fjerde og femte linje har ord som rimer, og andre og tredje linje har ord som rimer. Så jeg tenker at: joda, det skal jeg nok klare. Så jeg skriver ett vers (som er 5 linjer) og leverer oppgaven. Og vi snakker her om veldig korte linjer også.

 

At jeg leverte en besvarelse på kun 5 linjer ble fort kjent, og flere kom faktisk og spurte om jeg virkelig hadde gjort dette. Noe jeg selvfølgelig bekrefter. Det som er litt morsomt er at når jeg leverte oppgaven, så tenkte jeg helt seriøst at det holdt å skrive ett vers.  :whistle:

 

Jeg fikk igjen tentamen med karakteren LG- (Lite Godt-), som vel egentlig er det dårligste man kunne få med bokstavkarakterer.

 

Det skal nevnes at jeg gjennom hele videregående aldri klarte å få bedre enn 2 i norsk og nynorsk. Kan ha noe med min totale mangel på interesse for fagene, og min ekstremt flotte evne til å ikke klare å skrive stil eller noe annet for den saks skyld.  :w00t:

7954303[/snapback]

Vel, altså om du skriev et limerick med A-B-B-A-A-rim, er det klart du må få dårlig karakter :p. Limerick skrives nemlig A-A-B-B-A

Lenke til kommentar
Fikk dette spørsmålet på biologien for 3 dager siden:

b) Hva er øyefargen til Randi?

c) Kan du ut ifra resultatet i b) si hva øyefargen til foreldrene til Randi har?

 

Jeg svarte ikke på b) så svaret mitt ble:

"Ut ifra resultatet på b) kan jeg ikke si hva slags øyefarge foreldrene har. Dette mener jeg er et helt riktig svar. Man kan alltid finne hull i systemet."

7923621[/snapback]

Og hva sa lærern til det?

7931246[/snapback]

 

Fikk svaret idag:

"Du har muligens rett i det..."

 

Fikk riktig på oppgaven og fikk 4/5

:!:

Lenke til kommentar

Vel nå er jeg en ganske spess person med spess humor til mitt forsvar til alle dere som leser dette :p

Jeg hadde vært sjuk på en naturfags prøve i 8. klasse og måtte ta den om igjen.. Det fikk jeg vite 15min før jeg skulle ta den.. Jeg hadde da ikke peiling på halvparten av prøven..

Så var det et spørsmål om tre flyter og da isåfall hvorfor. Jeg kanke si jeg husket hvorfor tre flyter :p Så svaret mitt ble noe sånt som det her:

 

Det kommer ann på om det er et magisk tre for magiske trær flyter ikke fordi de er for fulle av magi. Men furu og gran flyter. Magiske trær er spesielle. De flyter ikke. Jeg liker magiske trær. Hvis de blir lagdtil en båt flyter de.

 

Jeg er en spess person :p

Og oxo når jeg ikke husket hva inflasjon er (ikke le av meg) skrev jeg at det var en by sør i sverige :p

Lenke til kommentar
Vel nå er jeg en ganske spess person med spess humor til mitt forsvar til alle dere som leser dette :p

Jeg hadde vært sjuk på en naturfags prøve i 8. klasse og måtte ta den om igjen.. Det fikk jeg vite 15min før jeg skulle ta den.. Jeg hadde da ikke peiling på halvparten av prøven..

Så var det et spørsmål om tre flyter og da isåfall hvorfor. Jeg kanke si  jeg husket hvorfor tre flyter :p  Så svaret mitt ble noe sånt som det her:

 

Det kommer ann på om det er et magisk tre for magiske trær flyter ikke fordi de er for  fulle av magi. Men furu og gran flyter. Magiske trær er spesielle. De flyter ikke. Jeg liker magiske trær. Hvis de blir lagdtil en båt flyter de.

 

Jeg er en spess person :p

Og oxo når jeg ikke husket hva inflasjon er (ikke le av meg) skrev jeg at det var en by sør i sverige :p

7995436[/snapback]

 

En by uten stor forbokstav :!:

Inflasjon, hadde kanskje vært et greit navn til en by :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde geografi prøve for en stund siden. Og læreren vår er helt sløv, og det tok selvfølgelig 2 uker før klassen fikk igjen prøven sin.

Men så kommer hun bort til meg og sier; "Din prøve var ... spesiell. Jeg trenger litt mer tid på å se over den"

 

Men så var besvarelsen min sånn her også da:

Hvilke ressurser bruker vi fra isbreen?

Svar: Vi bruker brevannet til å lage Olden og Imsdal.

 

 

:innocent:

7960326[/snapback]

 

Har enda ikke fått den tilbake igjen. Idag kom læreren innom og sa at hun trengte litt mer tid.. Så får håpe jeg får den over vinterferien.. men det er ikke særlig sannsynlig. :ohmy:

Lenke til kommentar

Vi skal lage en tekstmappe i engelsk som skal leveres i morgen der skal det være Tittel på mappa. Tittel må passe til tekstene du har skrevet.

Min tittel:

 

“The result of too many hours...

 

...in front of the pc...

 

...without doing homework”

 

Selvvurderingen min ble slik (Deler av den):

 

I think my textfolder looks like it could give me a good grade. The problem arrives when the reader starts to read my texts. The first impression doesn’t help much when I write the way I do. You can see that I’ve had too little time to make big changes with the texts, and that I haven’t described a shit! I’ve tried, but I failed. I’ll never be a poet.

 

Håper bare lærern er i det gode hjørnet når han ser over mappa mi...

Lenke til kommentar
Hehe, oppsummeringa di er jo flott! Den får du sikkert pluss for...! :D

8003166[/snapback]

 

Haha, nå var oppsumeringen 4 ganger lengre enn selve oppgaven da men :D

8003520[/snapback]

 

Det første der var vel bare tittelen...?

8003853[/snapback]

 

Ja, det var tittelen på HELE mappen.

Som en forside. Så skal det som så kommer være resultatet av for mye tid på pc'n.

 

 

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...