Memphis88 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det er melk jødene ikke kan drikke, sant? Eller så har jeg tatt veldig feil 7937334[/snapback] Er ikke sikker, mulig du har rett siden det som er urent ikke kan drikkes. Og melk er ikke akkurat veldig sterilt når det kommer ut av kua da...men etter diverse renseprosesser, så er det jo "tine melk" liksom... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Eller var det Niels Bohr, og faktisk en sann historie? ^^ 7886392[/snapback] har ingen avlivet denne myten enda? snopes historien er skrevet av Dr. Alexander Calandra, og ble gitt ut som en artikkel i Reader´s Digest i 1958. Det var ikke før i 1999 at Bohr ble dratt inn. 7891146[/snapback] Jeg avlivet den på forrige side, men folk har en sykelig trang til å ikke lese posten før de svarer. redigert: (Jeg har 75 innlegg / side, så forrige side for meg blir vel ikke forrige side for dere) Endret 13. februar 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 En ting jeg husker fra ungdomsskolen var da vi hadde såkalt "respons". Den varte mitt i heldagsene i norsk og engelsk. Vi satt i grupper i ca. 10min å ga respons/råd til hverandre før vi begynte å skrive individuelt. Det som ofte skjedde var at det alltid var 2-3 elever som skrev dritmorsomme tekster om enten noen sære i klassen indirekte eller bare en morsom tekst generelt. Jeg med en del andre skev seriøse tekster og fikk ganske bra karakterer, men det som har kommet opp for meg nå i ettertid at mine og de andres tekster var kjedelige i forhold til de andre. De fikk oftest dårlige karakterer siden de skrev så useriøst. Greier ikke helt skjønne lærerne som evalurer norsk og engelsk stiler, det er jo nesten umulig. I alle fall hvis du bare ser på rettskrivninga (der hadde de tilnærmet lik nada feil). Det jeg vil fram til er at mange av de svarere dere har svart, hørt eller sett er kanskje gode nok? I alle fall hvis du har sans for humor. Det er jo et innteligent svar. Hadde jeg vært lærer hadde jeg belønnet en elev som hadde svart på denne oppgaven: Men så har de kanskje å si om det er fagrelatert eller ikke, men det er jo en uskreven regel, altså ikke et must... 7832374[/snapback] Jeg har sittet å tenkt på dette "Finn x" spørsmålet. Dette er et genialt svar syns jeg å skrive "Here it is" men med min lærer tror jeg ikke jeg hadde turt å skrive det. Problemet er også at lærern vår har litt høyere snitt tid på internett enn de fleste lærere så han har fått med seg slike spørsmål/svar og lager aldri spørsmål hvor man kan svare slik og likevell svare "rett". Istede for "Finn x" skriver han; "finn verdien av x" og da kan man ikke spille på humoren. Men om jeg noen gang står fast og ikke klarer å svare skal jeg nok bruke denne. Noen lærere har sans for humor, og noen vil bare gå i Hitler's fotspor. Standar svar på spørsmål i leksa hvor det står etter å ha lest et eventyr; "Kan du noen fler eventyr som har en slik type handling. List dem opp nedenfor." Er jo selfølgelig; "NEI!" Selv om det er; "kan noen fler julesanger enn disse to" ... Svar nei alltid.....sparer masse tid for ting man faktisk ikke får spesielt bruk for! Sikkert noe leifer oppi der, men men... Marius 7833141[/snapback] aa jo du kan spille paa humoren x=y den er jo ikke feil den siden begge er variabler, tilsier ogsaa at begge er teoretiske verdier Lenke til kommentar
Lesst Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hørte om et spørsnål på en Filosofi eksamen på et universitet i murika (usa) der spørsmålet var "Why?" og en person svarte "Why not?" og fikk en A tilsvarende 6 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hørte om et spørsnål på en Filosofi eksamen på et universitet i murika (usa) der spørsmålet var "Why?" og en person svarte "Why not?" og fikk en A tilsvarende 6 7939722[/snapback] Yeah! And I'm Hitler! Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Yeah! And I'm Hitler! 7941279[/snapback] Heil Hitler Bare tuller Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hadde samfunnsfagprøve i dag, og hadde om bosetning og slikt. Dette gjelder ikke meg, men en kompis. oppg. 3: Når begynte industrialiseringsrevolusjonen? (Helt sikkert ikke stavet rett) Svar: "Den begynte på starten av 1800-tallet." Joda greit det, men så kommer spørsmålet: Når var jordbruksrevolusjonen? Svar: "Den startet rundt 1850-åra"............... Man skal ikke behøve å pugge et sekund for å se at det er feil. Riktig svar: For 10.000 år siden. Jeg syns det var litt morsomt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hadde samfunnsfagprøve i dag, og hadde om bosetning og slikt.Dette gjelder ikke meg, men en kompis. oppg. 3: Når begynte industrialiseringsrevolusjonen? (Helt sikkert ikke stavet rett) Svar: "Den begynte på starten av 1800-tallet." Joda greit det, men så kommer spørsmålet: Når var jordbruksrevolusjonen? Svar: "Den startet rundt 1850-åra"............... Man skal ikke behøve å pugge et sekund for å se at det er feil. Riktig svar: For 10.000 år siden. Jeg syns det var litt morsomt... 7941358[/snapback] hysterisk Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hadde samfunnsfagprøve i dag, og hadde om bosetning og slikt.Dette gjelder ikke meg, men en kompis. oppg. 3: Når begynte industrialiseringsrevolusjonen? (Helt sikkert ikke stavet rett) Svar: "Den begynte på starten av 1800-tallet." Joda greit det, men så kommer spørsmålet: Når var jordbruksrevolusjonen? Svar: "Den startet rundt 1850-åra"............... Man skal ikke behøve å pugge et sekund for å se at det er feil. Riktig svar: For 10.000 år siden. Jeg syns det var litt morsomt... 7941358[/snapback] hehehehehe :!: :!: :!: Nei... Skuffende at vi ikke får skrive noveller/eventyr på VGS, kun drøfting og "seriøse" oppgaver I mine inlegg nå Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er det ingen andre som har høyrd om historia eg fortalte om? Den med fysikk-studenten på NTNU? Skal vere på side 8 ein plass trur eg. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hadde samfunnsfagprøve i dag, og hadde om bosetning og slikt.Dette gjelder ikke meg, men en kompis. oppg. 3: Når begynte industrialiseringsrevolusjonen? (Helt sikkert ikke stavet rett) Svar: "Den begynte på starten av 1800-tallet." Joda greit det, men så kommer spørsmålet: Når var jordbruksrevolusjonen? Svar: "Den startet rundt 1850-åra"............... Man skal ikke behøve å pugge et sekund for å se at det er feil. Riktig svar: For 10.000 år siden. Jeg syns det var litt morsomt... 7941358[/snapback] hysterisk 7941933[/snapback] Burde ikke jordbruksrevolusjonen kommet FØR industrialiseringen? Bomme med 10.000 er litt kjipt da.... Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hahaha, dette var virkelig en genial tråd: Sann historie om hva jeg svarte på en matteoppgave: Oppgaven: Lag en regnehistorie til: 43x87 Svaret mitt: Knut sier: "heidu, johny! her har jeg en vanskelig nøtt til deg! hva blir 43x87?" Johny sier: "Jo det skal jeg fortelle deg knut! Det blir *jørgen er for lat til å bruke kalkulator*!" Hehe, det ble feil. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Er det ingen andre som har høyrd om historia eg fortalte om? Den med fysikk-studenten på NTNU? Skal vere på side 8 ein plass trur eg. 7942337[/snapback] Den med han som tegnet elefanten? Den fortalte jeg tilfeldigvis biologi læreren min som har utdanna seg ved NTNU. Den er ganske priceless!! @ den siste: Faen, jeg skulle brukt noe sånn da jeg var mindre. (Den dagen jeg forhåpentligvis får noen barn skal noen knep spres til de. De gjør det sikkert med glede når de har fått farens velsignelse. (Skal ikke gifte meg ei nazi dame da..) ) Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ble litt inspirert av denne tråden, så for en halvtime siden leverte jeg en forholdsvis kort norskstil om kunst. "Dette er hva jeg vil kalle "kunsten å slippe lett unna"." Håper bare læreren ser humoren i det! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ble litt inspirert av denne tråden, så for en halvtime siden leverte jeg en forholdsvis kort norskstil om kunst. "Dette er hva jeg vil kalle "kunsten å slippe lett unna"." Håper bare læreren ser humoren i det! 7953543[/snapback] For sikkerhets skyld bør du kanskje ha en ekstra stil i bakhånd som du leverer om hun ikke skjønner humoren, og si at du leverte feil... Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Er jo mange ganger jeg har lyst til å levere tull og tøys på oppgaver som jeg egentlig ikke har svar på, men sjangsen for å gjette rett på noen oppgaver er litt for stor synets jeg. Så det er det å tørre å bare skrive tull og tøys. Feks, den myten om "Skriv en stil om latskap", "Dette er latskap" tingen hadde jeg aldri tort selv. Correct me if I'm wrong, men var ikke det Henrik Wergeland som skrev akkurat det? (Og ikke noen kompiser av venner på hw.no ) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Correct me if I'm wrong, men var ikke det Henrik Wergeland som skrev akkurat det? (Og ikke noen kompiser av venner på hw.no ) 7953890[/snapback] Var det ikke bjørnstjerne bjørnson da? Ja, det er fullt mulig jeg er helt på jordet nå, er dårlig på slike folk. Blander navn og hva de gjorde hele tiden. Endret 15. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Lien- Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ble litt inspirert av denne tråden, så for en halvtime siden leverte jeg en forholdsvis kort norskstil om kunst. "Dette er hva jeg vil kalle "kunsten å slippe lett unna"." Håper bare læreren ser humoren i det! 7953543[/snapback] For sikkerhets skyld bør du kanskje ha en ekstra stil i bakhånd som du leverer om hun ikke skjønner humoren, og si at du leverte feil... 7953778[/snapback] Joda, har skrevet en stil som jeg har i bakhånd, riktig nok meget kort, men håper da læreren min ikke stryker meg sånn uten videre. Vil bare se hva han gjør, en liten test rett og slett! (han pleier å være real men) En gang fikset noen kamerater litt på en innlevering jeg hadde om krigen mot terror, og skrev at "Irak er en by i Frankrike hvor de spiser krigsfanger levende" osv, eller no i den duren. Når jeg fikk tilbake stilen sto det bare et stort spørsmålstegn og et smilefjes. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Correct me if I'm wrong, men var ikke det Henrik Wergeland som skrev akkurat det? (Og ikke noen kompiser av venner på hw.no ) 7953890[/snapback] Var det ikke bjørnstjerne bjørnson da? Ja, det er fullt mulig jeg er helt på jordet nå, er dårlig på slike folk. Blander navn og hva de gjorde hele tiden. 7953929[/snapback] Er usikker på hvem det var. Men det jeg vet (med 80% sikkerhet) er at ingen på hw.no kjenner noen som har skrevet det på en eksamen/tentamen og fått god karakter. Lærern må jo være nokså dum da, ettersom stiler skal være minst 3-4 sider, da holder det ikke med en setning. edit.i nyere tid Endret 16. februar 2007 av MrJones89 Lenke til kommentar
Indy_no Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Etter å ha lest alt sammen, må jeg fortelle om en nynorsk tentamen jeg leverte den gangen jeg gikk på ungdomsskolen (blitt en del år siden det nå). Brukte fortsatt bokstav karakterer på den tiden. En av oppgavene var i det minste å skrive ett limerick (hvordan nå det staves) om ett eller annet (ikke så viktig for historien uansett). For de som ikke vet/husker, så er det ett slags dikt hvor første, fjerde og femte linje har ord som rimer, og andre og tredje linje har ord som rimer. Så jeg tenker at: joda, det skal jeg nok klare. Så jeg skriver ett vers (som er 5 linjer) og leverer oppgaven. Og vi snakker her om veldig korte linjer også. At jeg leverte en besvarelse på kun 5 linjer ble fort kjent, og flere kom faktisk og spurte om jeg virkelig hadde gjort dette. Noe jeg selvfølgelig bekrefter. Det som er litt morsomt er at når jeg leverte oppgaven, så tenkte jeg helt seriøst at det holdt å skrive ett vers. Jeg fikk igjen tentamen med karakteren LG- (Lite Godt-), som vel egentlig er det dårligste man kunne få med bokstavkarakterer. Det skal nevnes at jeg gjennom hele videregående aldri klarte å få bedre enn 2 i norsk og nynorsk. Kan ha noe med min totale mangel på interesse for fagene, og min ekstremt flotte evne til å ikke klare å skrive stil eller noe annet for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå