Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan huske at vi hadde en prøve i geografi på ungdomsskolen. Så var spørsmålet hvor stort er Afrika i forhold til Norge? elns. Svar: Temmelig stort. Fikk 1 poeng :D

 

Så kan jeg også huske at vi hadde en krl prøve en gang elns. Så fikk vi spørsmål om hvem var Atman og Braman eller no. Så svarte en i klassen: Atman og Braman er som Batman og Robin. Fikk nå et poeng han òg.. :!:

Lenke til kommentar
En ting jeg husker fra ungdomsskolen var da vi hadde såkalt "respons". Den varte mitt i heldagsene i norsk og engelsk. Vi satt i grupper i ca. 10min å ga respons/råd til hverandre før vi begynte å skrive individuelt.

 

Det som ofte skjedde var at det alltid var 2-3 elever som skrev dritmorsomme tekster om enten noen sære i klassen indirekte eller bare en morsom tekst generelt. Jeg med en del andre skev seriøse tekster og fikk ganske bra karakterer, men det som har kommet opp for meg nå i ettertid at  mine og de andres tekster var kjedelige i forhold til de andre. De fikk oftest dårlige karakterer siden de skrev så useriøst. Greier ikke helt skjønne lærerne som evalurer norsk og engelsk stiler, det er jo nesten umulig. I alle fall hvis du bare ser på rettskrivninga (der hadde de tilnærmet lik nada feil).

 

Det jeg vil fram til er at mange av de svarere dere har svart, hørt eller sett er kanskje gode nok? I alle fall hvis du har sans for humor. Det er jo et innteligent svar. Hadde jeg vært lærer hadde jeg belønnet en elev som hadde svart på denne oppgaven:

 

44ba07bcf1c34395071385.jpg

 

Men så har de kanskje å si om det er fagrelatert eller ikke, men det er jo en uskreven regel, altså ikke et must... :p

7832374[/snapback]

 

Jeg har sittet å tenkt på dette "Finn x" spørsmålet. Dette er et genialt svar syns jeg å skrive "Here it is" men med min lærer tror jeg ikke jeg hadde turt å skrive det. Problemet er også at lærern vår har litt høyere snitt tid på internett enn de fleste lærere så han har fått med seg slike spørsmål/svar og lager aldri spørsmål hvor man kan svare slik og likevell svare "rett".

 

Istede for "Finn x" skriver han; "finn verdien av x" og da kan man ikke spille på humoren. Men om jeg noen gang står fast og ikke klarer å svare skal jeg nok bruke denne. Noen lærere har sans for humor, og noen vil bare gå i Hitler's fotspor.

 

Standar svar på spørsmål i leksa hvor det står etter å ha lest et eventyr; "Kan du noen fler eventyr som har en slik type handling. List dem opp nedenfor." Er jo selfølgelig; "NEI!"

 

Selv om det er; "kan noen fler julesanger enn disse to" ... Svar nei alltid.....sparer masse tid for ting man faktisk ikke får spesielt bruk for!

 

 

Sikkert noe leifer oppi der, men men...

 

Marius

7833141[/snapback]

 

Må bare bruke fantasien litt :hmm:

 

Jeg vet at du får XXX til 99kr i Sverige, og en annen måte og si XXX er 3X, og da deler du bare 3X på 3 og du vil få at X er 33kr :thumbup:

Endret av Baard-Morten
Lenke til kommentar

Edit: Ser andre også har sett det, ja /\.

 

Må bare bruke fantasien litt :hmm:

 

Jeg vet at du får XXX til 99kr i Sverige, og en annen måte og si XXX er X^3, og da deler du bare X^3 på 3 og du vil få at X er 33kr :thumbup:

7893933[/snapback]

Haha, den går nok ikke. Hvis du XXX er 99kr og X^3 = XXX da er X ca 4 kr og 50 øre. Fordi 4,627^3 = 99.

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Edit: Ser andre også har sett det, ja /\.

 

Må bare bruke fantasien litt :hmm:

 

Jeg vet at du får XXX til 99kr i Sverige, og en annen måte og si XXX er X^3, og da deler du bare X^3 på 3 og du vil få at X er 33kr :thumbup:

7893933[/snapback]

Haha, den går nok ikke. Hvis du XXX er 99kr og X^3 = XXX da er X ca 4 kr og 50 øre. Fordi 4,627^3 = 99.

7895293[/snapback]

 

Vet, tenkte litt feil.

Lenke til kommentar
Herregud hvor mange sånne skal vi få her? :nei:

7897024[/snapback]

alt for mange. uansett er det umulig å få noe mer enn en svak toer hvis man bare skriver 3 ord. kommer aldri til å stole på noen av dem der. får å komme oppover på karakter-ranken må man ha innledning, hoveddel og avslutning og det klarer man ikke på 3 ord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...