ilpostino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan kan dette ha seg? Hvis 1 er stryk karakter og 1,5 er stryk karakter, hva er forskjellen? :!: 7675730[/snapback] hvis du fikk 1.5 og klagde på karakteren skulle det mindre til å komme seg opp til 2 (og dermed stå) enn å komme seg opp fra 1.0 (eller 0.5) til 2.0 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Åja, daså... . Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Var en gang i sjuende klasse ellerno som vi hadde prøve om vann. Jeg skulle leke proff og svarte på det ene spørsmålet at vann kokte ved 99,6'C. På den tida visste jeg ikke at celsius-gradestokken har utgangspunkt i vannets kokepunkt og frysepunkt 7584651[/snapback] På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius. 7676152[/snapback] hvorfor det?? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius.7676152[/snapback] hvorfor det?? 7676208[/snapback] Kokepunkt er avhengig av lufttrykk, og på Mount Everest er det lavere lufttrykk, altså lavere kokepunkt! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 På toppen av Mount Everest koker vannet ved 68 grader celsius.7676152[/snapback] hvorfor det?? 7676208[/snapback] Kokepunkt er avhengig av lufttrykk, og på Mount Everest er det lavere lufttrykk, altså lavere kokepunkt! 7676253[/snapback] Det er derfor fyrstikker brenner bra når du holder dem bak rumpa og promper - det har med "lufttrykket" å gjøre. Samme jente fikk spørsmål hva er 2 * 2 * 2 hun svarte.. 3 7645160[/snapback] Haha, jeg hadde 3 feil på matte-eksamen i tiende. Den ene var 3*3 ... = 6! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fyrstikker brenner nok bra bak rumpa av andre grunner enn luftrykket... Selve gassen Visste at vann kokte på lavere enn 100 grader på mount everest, men trodde virkelig ikke det var snakk om så store forskjeller Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fyrstikker brenner nok bra bak rumpa av andre grunner enn luftrykket... Selve gassen Visste at vann kokte på lavere enn 100 grader på mount everest, men trodde virkelig ikke det var snakk om så store forskjeller 7677363[/snapback] lurer på hva kokepunktet er på Marianagropen... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Her, på Røros, mener jeg å huske at det er rundt 96-97 grader. 628 moh. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 I henhold til snopes.com er nok historien om Niels Bohr, og andre varianter av barometerproblemet, en vandrehistorie det også. http://www.snopes.com/college/exam/barometer.asp Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hadde i forrige uke mattetentamen, og som vanlig var det noen spørsmål jeg ikke hadde sjans til å svare på. Har hatt et øye til denne tråden fra starten av, og har da fått litt inspirasjon som jeg fikk plass til i den nevnte heldagsprøven. Det gikk noe slikt som dette; Oppgaven: Per og Kari samarbeider på en matteoppgave utdelt av læreren. De skal finne de ukjente lengdene og vinklene i trekanten ABC (Trekanten er illustrert fra før av med noen lengder og gitte vinkler), og dette skal være i samsvar med at trekantens areal er 40 kvadratcentimeter. a) Per er kommet frem til løsningen som du ser på figuren. Kari mener at denne løsningen er gal. Hvordan kan Kari overbevise Per om at han har regnet feil? b) Finn den rette løsningen til oppgaven. Mitt svar: a) Kari kan overbevise Per ved å spørre læreren. Dessuten er lengden AB lengre enn lengden BC, som står oppført som 1,1 cm lenger enn AB, men tegningen viser ikke samsvar med de gitte lengdene, og svaret viser derfor ingen sammenheng. Men det letteste ville likevel være å spørre læreren. b) Jeg fant den! Du kan finne den i fasiten tilhørende oppgaven. Hadde som sagt ingen sjans til å regne ut dette på den "riktige" måten, men samtidig mener jeg at spørsmålene er formulert en smule dårlig, og derfor skrev jeg svarene som jeg gjorde. Men jeg kan jo være så heldig og få poeng på de kloke svarene mine Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Per og Kari-oppgaver kan alltid besvares med at Kari har rett. For det har hun. Alltid. Det samme gjelder gradbøying av verb, det er alltid Kari som er sterkest osv. Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Per og Kari-oppgaver kan alltid besvares med at Kari har rett. For det har hun. Alltid. Det samme gjelder gradbøying av verb, det er alltid Kari som er sterkest osv. 7683248[/snapback] Er det kvinnediskriminering om mannen har rett? Endret 9. januar 2007 av sim Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ja, hva ellers? 7683290[/snapback] Kommer ikke på noen annen grunn. Det er jo klart at menn alltid er smartere enn kvinner, men det vil likevel være diskriminerende om mannen hadde rett. Endret 9. januar 2007 av sim Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ånosså gæli. herregud å jeg skratter :!: skal se om jeg kommer på noen, de jeg kommer på er ikke fullstendige Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Kommer ikke på noen annen grunn. Det er jo klart at menn alltid er smartere enn kvinner, men det vil likevel være diskriminerende om mannen hadde rett. 7683771[/snapback] Dummeste jeg har hørt. Mener du dette seriøst? Jeg er gutt og ikke feminist, men det der finnes det lite fakta på ass Jenter har høyere snitt enn gutter på skoler (sett overall...(altså mer enn 15 klasser XD)) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Dummeste jeg har hørt. Mener du dette seriøst? Jeg er gutt og ikke feminist, men det der finnes det lite fakta på ass Jenter har høyere snitt enn gutter på skoler (sett overall...(altså mer enn 15 klasser XD)) 7685176[/snapback] Det kan ha en sammenheng med at det er fler mannlige lærere Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jenter har høyere snitt enn gutter på skoler (sett overall...(altså mer enn 15 klasser XD)) 7685176[/snapback] Jenter har pupper. Gratis karakterboost. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jenter har høyere snitt enn gutter på skoler (sett overall...(altså mer enn 15 klasser XD)) 7685176[/snapback] Jenter har pupper. Gratis karakterboost. 7685232[/snapback] Hehe, litt slem, men i noen tillfeller er det desverre sant.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå