Gå til innhold

Zelda TP til Gamecube

Walts

Anbefalte innlegg

Har nå sett en del filmer av dette å lest en del om det å må si Zelda TP fristet, har spilt alle andre Zelda spill siden det første ble laget..

Men nå er vel TP egentlig sluppet til Wii, hvordan blir dette til gamecube ? har ikke så lyst til å kjøpe en Wii akkurat nå, blir litt for mye penger.

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke begge versjonene ganske like da?  Bortsett fra at Wii-versjonen er tilpasset Wiimoten med Nunchuk?

7538250[/snapback]

Og gamecube sin versjon er hele verdenen speilvendt ;) Ellers helt likt

7538263[/snapback]

Okey men da er det klart ;) kjøpe Zelda TP til Gamecube og tjuvlåne Gamecuben til brodern ^^

takk for raske svar

Endret av djrabbit88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

på gamecube får du tydeligvis kontrollert kameraet. til gjengjeld får du den vanlige måten å sikte på med bue osv. Forskjellen er egentlig svært liten.

Lenke til kommentar

hvorfor speilvendte de egentlig hele greia? synes det var litt unødvendig..

Har selv spillet på wii, og spillet er fantastisk uansett hvilken konsoll man har det på synes jeg. Men det er en ting.. en faktisk ganske frustrerende ting.

Spillet er latterlig enkelt. Husker gode gamle dager når en måtte ha med seg fe'er inn i borger.. i hvertfall til bosser. Nå tror jeg rekorden er at jeg har misset 3-4 hjerter på en boss før han lå død og begravet.

Bossene er noe av det kuleste i helespillet, da er det litt kjipt at de går ned så fort.

Ellers er spillet fantastisk på alle mulige måter :)

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
hvorfor speilvendte de egentlig hele greia? synes det var litt unødvendig..

7540141[/snapback]

De speilvendte det for at Link skulle holde sverdet høyrehånden istedenfor venstrehånden som i forgjengerne. Siden de fleste er høyrehendte og bruker Wiimoten med høyrehånden for å svinge sverdet så ble det mer naturlig at også Link brukte høyrehånden ;)

Lenke til kommentar
De speilvendte det for at Link skulle holde sverdet høyrehånden istedenfor venstrehånden som i forgjengerne. Siden de fleste er høyrehendte og bruker Wiimoten med høyrehånden for å svinge sverdet så ble det mer naturlig at også Link brukte høyrehånden

Vet at dette er grunnen for å gi han sverdet i høyrehånden.. men de trengte vel ikke speilvende hele Huryule fordet?

Er i hvertfall slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar

De valgte vel å ta den enkle løsningen da..

Jeg spiller TP på Gamecube om dagen.. Gjør ikke stort annet enn å jobbe, spise og spille egentlig.. :p Tempelet ved Zoraene er neste når jeg kommer hjem i dag :) Syns det er sinnsykt fett.. Vekker gamle barndomsminner.

Men har enda ikke støtt på en ordentlig fe.. Er det none i spillet? Gidder ikke ødelegge moroa ved å lese guider o.l. Eneste guiden jeg bruker er "hjerte-guiden" på gamespot :)

Lenke til kommentar
De speilvendte det for at Link skulle holde sverdet høyrehånden istedenfor venstrehånden som i forgjengerne. Siden de fleste er høyrehendte og bruker Wiimoten med høyrehånden for å svinge sverdet så ble det mer naturlig at også Link brukte høyrehånden

Vet at dette er grunnen for å gi han sverdet i høyrehånden.. men de trengte vel ikke speilvende hele Huryule fordet?

Er i hvertfall slik jeg forstår det.

7540734[/snapback]

Sånn som jeg har forstått det så måtte de ha bygd opp mye av spillet fra grunnen av igjen for å få han til å holde sverdet i høyrehånden, noe som bare hadde ført til ekstra arbeid, lengre ventetid og null Twilight Princess på Wii releasen. Derfor valgte de å speilvende hele spillet som var ganske fort gjort og attpåtil få skyhøy interesse for Wii konsollen med Zelda som nr.1 tittel på release ;)

Smart trekk av Nintendo synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Sånn som jeg har forstått det så måtte de ha bygd opp mye av spillet fra grunnen av igjen for å få han til å holde sverdet i høyrehånden, noe som bare hadde ført til ekstra arbeid, lengre ventetid og null Twilight Princess på Wii releasen. Derfor valgte de å speilvende hele spillet som var ganske fort gjort og attpåtil få skyhøy interesse for Wii konsollen med Zelda som nr.1 tittel på release ;)

Smart trekk av Nintendo synes nå jeg.

7541188[/snapback]

Er det bare jeg som synes sånne små grep er stilig? Hadde jo nesten ikke lagt merke til at de bare hadde bytta om hender på link! syns det er artig at de speilvendte hele greia :D

Lenke til kommentar

Synest det var ei smart, og ikkje minst rask, løysing. :)

Skal sjølv ha meg Zelda TP til Gamecube. Det er eigentleg det einaste "must-have"-spelet til Wii som har komt til no, og sidan Gamecube-versjonen er like bra, ser eg ingen grunn til å kjøpe Wii heilt enno.

Det ville kanskje vore noko anna om spelet hadde blitt laga for Wii frå starten av, og GC-versjonen var ein litt redusert versjon.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...