Gå til innhold

Crossfire - En liten utredning?


jlek

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da har jeg nettop gått til innkjøp av dette hovedkortet -

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324780

 

Som dere naturligvis legger merke til ved første øyekast, har dette hovedkortet 2x PCI-Express porter, som er grensesnittet til skjermkortet jeg har kjøpt -

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327138

 

 

Det jeg lurer på, kan jeg med dette hovedkortet kjøre to stk av dette skjermkortet sammen?

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kort med 2 stk PCI-E kan kjøre SLI og vrossfire, men ikek alle støtter dette offisiellt. Det kan i slike tilfelelr være nødvendig å bruke modifiserte drivere for at det skal fungere greit, men som regel fungerer det uten det.

 

hvis du ikke liker tanken på litt knoting for å få det opp i crossfire/SLI, så kjøp et kort osm er certifisert for crossfire eller SLI (avhengig av hva du skal bruke).

 

For SLI kan du kjøre 2 stk samme modell kort mot hverandre. For crossfire må et av kortene være et crossfire master-kort (som er fysisk forskjellig fra de vanlig kortene).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Alle kort med 2 stk PCI-E kan kjøre SLI og vrossfire, men ikek alle støtter dette offisiellt. Det kan i slike tilfelelr være nødvendig å bruke modifiserte drivere for at det skal fungere greit, men som regel fungerer det uten det.

 

hvis du ikke liker tanken på litt knoting for å få det opp i crossfire/SLI, så kjøp et kort osm er certifisert for crossfire eller SLI (avhengig av hva du skal bruke).

 

For SLI kan du kjøre 2 stk samme modell kort mot hverandre. For crossfire må et av kortene være et crossfire master-kort (som er fysisk forskjellig fra de vanlig kortene).

 

-Stigma

7544763[/snapback]

 

Jippi.. Da er jeg ikke låst til Nvidia sine skjermkort hvis jeg kjøper 650i og kunne tenke meg SLI/CF. Godt å kunne velge fritt det DX10-kortet (når mellomklasse-kortene kommer) som gir mest valuta for pengene..

 

Det er også gledelig at man i følge ryktene ikke trenger master-kort til R600 for å kjøre CF. Det gjør det jo en del enklere..

Lenke til kommentar
Alle kort med 2 stk PCI-E kan kjøre SLI og vrossfire, men ikek alle støtter dette offisiellt. Det kan i slike tilfelelr være nødvendig å bruke modifiserte drivere for at det skal fungere greit, men som regel fungerer det uten det.

 

hvis du ikke liker tanken på litt knoting for å få det opp i crossfire/SLI, så kjøp et kort osm er certifisert for crossfire eller SLI (avhengig av hva du skal bruke).

 

For SLI kan du kjøre 2 stk samme modell kort mot hverandre. For crossfire må et av kortene være et crossfire master-kort (som er fysisk forskjellig fra de vanlig kortene).

 

-Stigma

7544763[/snapback]

 

Jippi.. Da er jeg ikke låst til Nvidia sine skjermkort hvis jeg kjøper 650i og kunne tenke meg SLI/CF. Godt å kunne velge fritt det DX10-kortet (når mellomklasse-kortene kommer) som gir mest valuta for pengene..

 

Det er også gledelig at man i følge ryktene ikke trenger master-kort til R600 for å kjøre CF. Det gjør det jo en del enklere..

7549131[/snapback]

x1950pro og x1900gt trenger ikke master kort for å kjøre cf på dagens cf hk heller. Har enda ikke hørt at man kan kjøre cf på et sli hk, men sli på cf går fint med modifiserte drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...