Gå til innhold

Hvem bør jeg kjøpe av SE k800i eller n73?

west10

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å kjøpe nye telefon da min B-s ef81 synger på sitt siste vers..

Valget står mellom k800i eller n73.. for meg er det vigtiste

-Byggekvalitet

-Samtalekvalitet

-Stabilt sowtvare

-Bra samtale og standby tid..

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt og lest mye tull om Symbian-telefonene til Nokia (F.eks N73). En i klassen min kjøpte seg en slik en for under en måned siden og var så stolt. Mitt førsteinntrykk var at kameraet som han skrøt av var bra, men telefonen var generelt kjempetreg og føltes billig (dårlig plast og ørsmå knapper bla.) På tirsdag som var kom han på skolen og kunne fortelle at han ikke fikk startet opp telefonen sin i det hele tatt. N70 har jeg også vært borti, mye av det samme problemene som N73 virker det som etter det lille jeg fikk testet

En annen kamerat har N91, som man får mer kvalitetsfølelse av. Denne er også dessverre utrolig treg. Knappene er heller ikke de beste.

Jeg har også sett litt på N90, som er en artig sak. Får litt kvalitetsfølelse her og synes jeg. Beste tastene av de telefonene jeg har nevnt så langt, i mine øyne. Mange bevegelige deler da, spørs om det kan føre til kortere levetid eller at den kanskje blir fortere ødelagt.

Det er ikke kjempedårlige telefoner, men jeg hadde kanskje forventet litt mer for såpass med penger. (K800i har jeg ikke sett på enda, men jeg kommer nok til å kjøpe den snart).

Lenke til kommentar
n73 har bedre batterilevetid, men k800 har definitivt mer stabilt og enklere software pga den geniale oppdateringstjenesten til sony ericsson.

jeg tror nok jeg ville gått for en k800 ja :)

7554043[/snapback]

k800 har mye bedre batterilevetid enn n73, snakker av erfaring.. Min k800 kunne iallefall være aktivt i bruk i mer enn tre dager, sliter meg til to med min n73..

K800 er ett billigere alternativ, ett bra alternativ. Du har bedre batterilevetid, bedre kamera i mørket, kjappere os.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5dhrKosa

Jepp Zythius, du gjør nok klok i å velge K800i. Jeg har personlig en Nokia N73 som jeg har fått i gave, men hadde K800i før det. Jeg likte egentlig K800i bedre på alle måter. Etter min mening er bilder tatt med K800i bedre og den har to programmer N73 mangler. Vrengetryne som er et "must" på vors og et program som gjør det mulig å ta ni bilder på en gang slik at man kan velge det beste.

Videre er N73 veldig treg. K800i er enkel og responderer raskt. Nå skal det sies at jeg ikke har oppdatert nokian min med siste software, men vet ikke om jeg gidder det etter å ha hørt alle feilene etter slik oppdatering (blant annet blir visstnok bildene tatt med kamera gule, hva er dealen med det?).

Ønsker du en mobil du raskt kommer inn i er K800i greia. På N73 er det ikke smileys når du skriver meldinger, ikke at det er det viktigste, men et moment.

Og et personlig moment: Bond edition av K800i kler min Powerbook veldig bra. Så jeg lurer på om jeg ikke skal bytte bort N73 min med noen som har en Bond edition (eneste som gjør at jeg vegrer meg er at det var en gave).

Forresten et lite tilleggsmoment: N73 sine themes er bedre enn de på K800i. På N73 blir ikonene endret slik som de f.eks. er på apple. Dette skjer ikke på K800i. På en annen side er bakgrunnsbilder mye bedre på K800i, du kan bruke eget bilde som bakgrunn. På N73 tilpasses ikke bakgrunnsbilde etter størrelsen på skjermen, den blir bare midtstilt.

Dette er kanskje små problemer, men alt i alt er det de som gjør at vannet renner over.

Endret av Slettet-5dhrKosa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...