Lch Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 21:59, skrev minimum payne:Ehhh, ja.du har rett larsc.Hunden min heter lars.så det er et fint nick. Jeg heter Lars selv. Lars Christian, faktisk. :wink: Quote: uansett, jeg ble litt overrasket selv fordi nvidia sa 48 gb i båndbredde, og 500 mhz core? da skulle vel resultatene vært litt mere fantastiske? eller er det så prosessor låst kansje? AGP, CPU - Minne, det er flere ting som begynner å bli flaskehals. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det sto jo artikkelen at det ikke var oppgitt hvilket system som er brukt... For alt alle vet så kan det jo være en pc med en Celeron 300 og 64Mb Ram osv... Det er noe dere bør tenke over... Ikke at det er så sansynlig at det er en Celeron 300... Men man kan jo godt tro at det ikke er PC av beste sort... Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 du tror ikke nvidia har brukt best mulig pc for å få best mulig resultater da? Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Ja men man ser jo også resultatene til GF4TI4600 oxo. Forskjellene er jo ikke akkurat enorme. BTW det ble brukt en P4 3ghz Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Dere må huske at både NVIDIA og ATI har redusert spesifikasjonene på noen av kortene sine fra dem ble lansert til de kom i butikken fordi de ikke hadde så bra kvalitet som først antatt eller hadde håpet på. Riva TNT er det eneste konkrete tilfellet jeg husker, men jeg er ganske sikker på at ATI også har hatt kort der det har skjedd. Siden NVIDIA har brukt så lang tid på å koke sammen NV30, skal man ikke se bort i fra at ATI har noe på gang som kan ta innesvingen på NV30. Det har jo vært snakk om at R300 skulle komme i en 0,13µm versjon. Det vil i såfall føre til mulighet for høyere klokkefrekvens og lavere produksjonskostnader (hvis feilprosenten er lav). Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Det er minnebåndbredden det er snakk om. Og den er egentlig 16gb/s men ved hjelp av diverse komprimering så blir det teoretisk 48Gb/s. Men kommer det til å bli brukt de "48Gb/s" i spill o.l? Lenke til kommentar
Lugi Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 00:23, skrev hasuwest:Men kommer det til å bli brukt de "48Gb/s" i spill o.l? Nei... det er under optimale forhold, så det blir neppe snakk om så mye båndbredde i praksis. Det skal også legges til at R9700 pro også har tilsvarende color compression i HyperZ III. Hvis man regner med dette så kan man si at Radeon kortet har 100 Gb/s minne båndbredde... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 21:38, skrev Lugi:Mine meninger om Geforcefx:Jeg er ganske skuffet over dette kortet.Det ble jo hypet opp til å være det mest revolusjonerende kortet noensinne... Det lever absolutt ikke opp til forventningene. Kortet leverer ingenting som er nytt, Radeon 9700 kan gjøre alt dette kortet kan og vel så det.Ytelsen til Geforcefx kan jeg uttale meg lite om, men tallene som Nvidia har lagt ut imponerer lite(mitt r9700 klarer 42,7 fps med like innstillinger i Nature testen).Hvis dette kortet lever opp til 25-50% bedre ytelse enn Radeon 9700 da blir jeg imponert, men jeg tror det ikke før jeg får se det. Det revlusjonerende ved kortet er det som nVidia selv kaller "cinematic computing"(eller noe slikt), også høye hastigheter skal skal skaffe kraft til å gi en bedre ytelse. Jeg er optimistisk etter å ha sett presentasjonen, men vi får se når kortet faktisk kommer ut... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 tviler sterkt på at Nvidia slipper Geforce FX uten at det har bedre ytelse enn r9700Pro. Hadde liksom blitt for dumt. Likevel kan dette være grunnen til at det ble utsatt, de slet kanskje med å overgå r9700kortet...? Det kan jo bety at det ikke er så bra allikevel? Lenke til kommentar
2roll Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg må si at jeg er noe skeptisk til hele Geforce FX. Tallene fra nVidia imponerer ikke (med tanke på hva et Radeon 9700 pro ville greid) Spec'en på kortet later heller ikke til å ha noe som tilsier enorme ytelser i dirctX 7 og 8. (I forhold til 9700) Antialiasing ser ut til å være den største usikkerhetsfaktoren med tanke på ytelse. Her har nVidia masse forbedringspotensiale fra G4. Jeg tror også FX vil ha svært varierende ytelse i dagens spill, avhengig av mulighet for textur-kompresjon. Dersom texture-kompresjonen fungerer så vil dette kortet utmerke seg. Ellers...? (Dette vil jo avhenge svært av texturene i spill til spill.) I direct X 9(+) er det værre å spå. Shaderene tar et godt steg fram fra forrige generasjon. Dersom Cg slår an eller andre muligheter for høynivåprogrammering blir standard, så kan kortet bli en Radeon-killer. Ellers så ser det ut til at de som kjøpte Radeon 9700 pro har gjort et godt kjøp:-) Ser ikke ut til at FX blir en flopp iallefall (husk Parhelia) Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Det kommer sikkert til å være et veldig bra grafikk kort, det er nok de fleste enige om. Men at det kommer til å bli sååå mye bedre en Radeon9700Pro kortet er nok ikke tilfelle, men der er jo veldig bra at vi får hard kamp på toppen! Da blir prisene hyggelige for oss brukere! :smile: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 For dere som venter full directX 9+ støtte for GF-FX, kan jo ta en titt på denne artikkelen: http://www.theinquirer.net/?article=6365 GeForce FX får jo litt å leve opp til, det er ventet at det skal slå R9700PRO med god margin, såpass at det skal være verd den ekstra 1000 lappen++. Som mange andre her tror jeg kanskje det blir en hard nøtt. Jeg tror også som mange andre her at Nvidia ble tatt med buksa nede av ATI og måtte tilbake til benken med N30 for å ikke lanserer et produkt som ble nestbest... noe som sef ville vært mer katastrofalt for Nvidia enn ATI som tross alt ikke har noen tradisjon med å levere den råeste 3D ytelsen på markedet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 18:09, skrev Lusipher:Hvis mann sammenligner med Anandtechs AA/Aniso test på Geforce4-4600 og radeon 9700pro ser vi at ytelses forskjellen mellom Geforce Fx og Radeon 9700pro ligger på ca 10-30% DET ER FOR LITE!!! Spesielt når prisen på fx vil ligge rett under 5000kr grensa! 10-30% er da imponerende nok. Husk at Nvidia har mindre minne båndbredde enn Radeon 9700 pro. Nvidia har seff. sørget for at det nye produktet slår det hittil råeste på markedet (ellers ville det vært flaut for dem) Men at de klarte det med mindre minnebåndbredde er da imponerende. Jeg hadde egentlig ikke forventet så mye mer da jeg tar "hyping" med en klype salt. Særlig når jeg ikke får konkrete fakta som skal være mye bedre. (Ble f.eks meget skuffet over Matrox's Parhelia fordi jeg forventet nesten det ATI presterte med sin radeon 9700 pro. ATI klarte derimot å levere varene) Forresten hadde det vært ønskelig med små ytelse-forskjeller mellom 9700 pro og Geforce FX da prisene kunne blitt presset raskere enn normalt. Bare synd Sis, matrox og de andre er milevis bak. 4-5000kr for en GPU, 128MB rask ram og et lite kretskort er alt for dyrt i forhold til hva god konkurranse kunne gitt oss. Til sammenligning koster et mye større kretskort (hovedkort), CPU og 256MB PC3200-ram mye mindre. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-21 22:40, skrev Dj_eLmO:Det sto jo artikkelen at det ikke var oppgitt hvilket system som er brukt... For alt alle vet så kan det jo være en pc med en Celeron 300 og 64Mb Ram osv... Det er noe dere bør tenke over...Ikke at det er så sansynlig at det er en Celeron 300... Men man kan jo godt tro at det ikke er PC av beste sort... ...det sier seg vel mer eller mindre selv at de bruker top-of-the-line utstyr når de presenter en brikke av slik magnitude.. ellers er det jo helt meningsløst å i det hele tatt lansere nye brikker, siden brukerne bare kan oppgradere resten av systemet for å få bedre ytelse! Lenke til kommentar
D@T@ M@N Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-11-21 22:15, skrev Lugi: Quote: Den 2002-11-21 21:59, skrev minimum payne: Ehhh, ja. du har rett larsc. Hunden min heter lars. så det er et fint nick. uansett, jeg ble litt overrasket selv fordi nvidia sa 48 gb i båndbredde, og 500 mhz core? da skulle vel resultatene vært litt mere fantastiske? eller er det så prosessor låst kansje? Det er minnebåndbredden det er snakk om. Og den er egentlig 16gb/s men ved hjelp av diverse komprimering så blir det teoretisk 48Gb/s. På ATI radeon 9700 pro er den 19,8 gb Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Quote: Den 2002-12-11 17:05, skrev D@T@ M@N:På ATI radeon 9700 pro er den 19,8 gb Velkommen etter får jeg vel si.. Det er jo et par uker siden det ble klart i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå