Håvard Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg er ute etter en enkel tutorial for hvordan jeg kan lage en php-fil som viser et ord hver uke? Eller bare koden.. Det blir det samme Ordene skal velges systematisk fra en liste, slik at ikke samme ord kommer ganske fort etter hverandre.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) PHP <?php// KODE function random_word() { $uke[1] = "Hei"; $uke[2] = "På"; $uke[3] = "Deg"; $week = date("W"); if(isset($uke[$week])) { return $uke[$week]; } else { return $uke[array_rand($uke)]; } } // EKSEMPEL print random_word(); /* i uke 1: Hei i uke 2: På i uke 3: Deg i uke 4: <tilfeldig> */ ?> Har ikke testet den, men den burde virke Endret 19. desember 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 PHP <?php// KODE function random_word() { $uke[1] = "Hei"; $uke[2] = "På"; $uke[3] = "Deg"; $week = date("W"); if isset($uke[$week]) { return $uke[$week]; } else { return $uke[array_rand($uke) + 1]; } } // EKSEMPEL print random_word(); /* i uke 1: Hei i uke 2: På i uke 3: Deg i uke 4: <tilfeldig> */ ?> Har ikke testet den, men den burde virke 7537639[/snapback] Testet den, det er noe feil på line 10 ( if isset($uke[$week]) { )... Jeg aner ikke hva det er, da jeg kan for lite om dette... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 bruk denne du PHP <?php// KODE function random_word() { $uke[1] = "Hei"; $uke[2] = "På"; $uke[3] = "Deg"; $week = date("W"); if(isset($uke[$week])) { // feilen lå nok her, ja return $uke[$week]; } else { return $uke[array_rand($uke) + 1]; } } // EKSEMPEL print random_word(); /* i uke 1: Hei i uke 2: På i uke 3: Deg i uke 4: <tilfeldig> */ ?> Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Men denne skifter ord hver gang den refresher.. Jeg vil ha den til å skifte ord en gang i uka.. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hm.. Da er det noe galt Sikker på at du har satt $uke[51]? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) *klippe* Har ikke testet den, men den burde virke 7537639[/snapback] Nope, gjør nok ikke det. Først og fremst, array_rand returnerer tall mellom 1 og 3 siden de indexene som er definert, ergo trenger man ikke akkurat +1 <?php // KODE function random_word() { $uke[1] = "Hei"; $uke[2] = "På"; $uke[3] = "Deg"; $week = date("W"); if (isset($uke[$week])) { return $uke[$week]; } else { return $uke[array_rand($uke) + 1]; } } // EKSEMPEL print random_word(); /* i uke 1: Hei i uke 2: På i uke 3: Deg i uke 4: <tilfeldig> */ ?> Edit: PHP-tagen er selvsagt en smule buggy. *bytte til * Endret 19. desember 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Hm.. Da er det noe galt Sikker på at du har satt $uke[51]? 7537861[/snapback] Det hjalp Ernie: Det fikk bort en error som kom hver ca. hver 3. refresh Takk til alle! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ah... Lengde siden jeg har programmert i PHP Første posten min er oppdatert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå