tevil Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hei. Tenkte å blåse litt feriepenger på nye deler til babyen min. Billig Conroe PcUtstyr.no. Skjermkort er det jeg bryr meg minst om, såfremt det kan kjøre Football Manager og jeg kan spille filmer over på tven. Blir nok DX10-kort langt inn i fremtiden. Ingen store ambisjoner innen klokking, men HK og minne er vel passe bra nok. Utfordring: Vil min PSU på 400w takle dette inntil jeg kjøper meg et DX10-kort? (andre komponenter: 2 HDD, 2 vifter, 1 DVD) Komplett link: PSU T-Evil edit: endret handlevogn. Endret 20. desember 2006 av tevil Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg ville ha valgt 2x 1024mb brikker, yter bedre og er enklere og oppgradere. Med tanke på minne slots. Har du et budsjett du må holde deg innenfor? mvh Anki Lenke til kommentar
tevil Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Tenkte meg nok det ja. Ytelse er ikke så god med 4x512 som 2x1024 altså. Har igrunn penger nok, men når man deler det opp så skriker ikke dama så mye over regninga. Har jeg noen muligheter til å spare litt på å gå ned i ytelse på skjermkort eller på et billigere HK? Må nesten ha meg en "ekte" Conroe nemlig. Vil forresten ha meg et skjermkort som takler HD bra. Sliter med mitt 6600gt AGP på den fronten. T-Evil. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Her er et forslag fra PS-Data, til 6.635,- P5B, E6600, 2GB PC6400 (4-4-4-12), 7300GT http://msicomputer.co.uk/Products.aspx?pro...03686&cat_id=78 Det skjermkortet vil takle Football Manager tenker jeg Men vet ikke hvordan det er på HD, evt kan du gå opp til 7600GS http://www.psdata.no/ps.asp?it=131200&mlevel=280202 Hvis du bare trenger et enkelt hovedkort, her er et til 555,- Asus P5VD2-X http://www.psdata.no/ps.asp?it=130171&mlevel=080700 Endret 20. desember 2006 av FBEN Lenke til kommentar
tevil Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 flott! Tittet lenge på det oppsettet, med Asus P5B, ikke den billige varianten. Er litt skeptisk til det 7600gs-kortet. Har sett et i aksjon og med det er det masse artifakter og sånt. Det 7900gs-kortet kan jeg sette min Zalman VF700-CU-vifte på og så er det tilnærmet lydløst. Ser at min PSU ikke har en sånn 24pins kontakt. Det har en 4-pins og en 20 pins. Kan den brukes på nyere HK med 24pins på rad? Den store der med 20 pins + 4 pins (i 2x2-format, ikke vanlig molex) brukes i den 24pins-kontakten på P5B? T-Evil Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 En ATX-kontakt med 20 pinner funker det vanligvis helt fint å sette i en 25-pinners-kontakt. Det du mister er noen 12V-ledninger til PCIe-dingsen (bussen eller kortet eller hva svarten det var, det er i alle fall strøm til skjermkortet). Når det gjelder den andre 4-pinnern så er det en kontakt for den på hovedkortet også, ofte kjent som P4-kontakt. Denne gir 12V til CPU. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 ok. Er denne et krav for å få det til å funke? 20pin-24pins-adapter Planen er å kjøpe en "omformer" slik at jeg kan bruke to molexer til å få strøm til skjermkortet dersom dette krever det. 2xmolex - pci-e-adapter Håper ikke den skaper problemer for dette da. Vil forresten strømforsyningen være for svak for å drive dette systemet? T-Evil. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) 24pin overgang er ikke et krav, men anbefalt for stabilitet. Du kan jo laste ned manualen hos Asus og se om det står noe der. Samme med hovedkort med 8pin, der kan du bruke 4pin, men 8pin blir anbefalt. P5B bruker P4 kontakt, så da trenger du ikke tenke på det. PCI-E adapter pleier å følge med skjermkortet, men ikke alltid, spørs hvor "billig" kortet er. Den overgangen du linket til er anbefalt, altså med 2 molex til PCI-E, hvor du kobler til molex fra to forskjellige ledninger, så ikke all last kommer på en ledning. Har brukt 7600GS selv, og merket ikke noe spesielle problemer, men jeg har kun testet med DVD, DIVX (det blir jo ikke så bra uansett), og ikke HD materiale. Edit: 400W skulle holde opp til 7950GT ihvertfall, har selv kjørt 8800GTS på 350W. Endret 20. desember 2006 av FBEN Lenke til kommentar
tevil Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Takk takk! Da blir det shoppings på meg... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Bare en ting til. Hvorfor skal jeg egentlig velge Asus p5b foran det billige alternativet Asus p5v2d-x Forslag på handlevogn som er ca 1000kr billigere med et skjermkort som ganske sikkert tilfredstiller mine krav. Ny billigere handlevogn. T-Evil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå