Gå til innhold

pakket ut noe jeg ikke skulle gjort..fått virus!

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe?

Jeg trengte et passord som jeg kunne finne hvis jeg innstalerte "netpumper",

synes det var litt mistenkelig,men stolte på virus programmet mitt Normann antivirus.

Nå får je irriterende pop-ups hele tiden,brannmuren tar en hel haug av de,men de bare fortsetter.

f.eks brannmur assistenten min spurte om jeg ville godta tilkobling av www.teknofil.no(bare et av maaaaaaaange sider som dukker opp)

og en følgende ip-adresse.Når jeg velger NEI,ingen tilgang tar det 1 sek så kommer det samme igjen med en ny ip-adresse..

og til slutt så kommer den gjennom,da kommer pop-up'en.

Ofte så kommer den rett igjennom på første og.

Det gjorde jeg feil i,noen som vet hvordan jeg kvitter meg med viruset?

-Har prøvd følgende:

-2 ganger virus søk med norman

-slettet alle filer jeg fant som ble installert av denne netpumper

-lastet ned Dr.web storscanner med den nå... etter å ha lest om den i en annen tråd.

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du backup kan en formateringen være det kjekkeste.

Tar ofte kortere tid enn å bruke masse tid på scanning av maskinen med forskjellige programmer, og du blir 100% fornøyd etterpå.

Er du litt rutinert har du den up-and-running i løpet av en halvtime (med alle programmer, drivere og denslags)

Lenke til kommentar

Logfile fra hiijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 21:28:47, on 19.12.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Programfiler\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe

C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe

C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE

C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

C:\Programfiler\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE

C:\Programfiler\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe

C:\Norman\Bin\Zanda.exe

C:\Programfiler\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe

C:\Programfiler\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Norman\bin\ZLH.EXE

C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE

C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Programfiler\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe

c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE

C:\Programfiler\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe

C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe

C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\PROGRA~1\Lavasoft\AD-AWA~1\Ad-Aware.exe

C:\Norman\Npf\BIN\npfc.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Spill\hijack\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.nettavisen.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: BitComet ClickCapture - {39F7E362-828A-4B5A-BCAF-5B79BFDFEA60} - C:\Spill\BitComet\tools\BitCometBHO.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [intelliPoint] "C:\Programfiler\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [sunkist2k] C:\Programfiler\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe

O4 - HKLM\..\Run: [amd_dc_opt] "C:\Programfiler\AMD\amd_dc_opt\amd_dc_opt.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programfiler\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"

O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programfiler\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup

O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programfiler\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programfiler\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"

O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programfiler\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [itchplatformviewintra] C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Debug shim itch platform\startkeep.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programfiler\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R

O4 - HKCU\..\Run: [NameWait] C:\DOCUME~1\NILSFR~1\PROGRA~1\PLUSFL~1\DvdComp.exe

O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: Download all links using BitComet - res://C:\Spill\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm

O8 - Extra context menu item: Download all videos using BitComet - res://C:\Spill\BitComet\BitComet.exe/AddVideo.htm

O8 - Extra context menu item: Download link using &BitComet - res://C:\Spill\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1137417613093

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://fpdownload.macromedia.com/pub/shock...ash/swflash.cab

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O23 - Service: ANIWZCSd Service (ANIWZCSdService) - Alpha Networks Inc. - C:\Programfiler\ANI\ANIWZCS2 Service\ANIWZCSdS.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

har jeg gjort det riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...