Gå til innhold

Ny Cpu kjøler, uten å fjerne HK

Medisinmannen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil ha meg en ny cpu kjøler. Har 60*c når det er load nå, og jeg vil gjerne klokke enda litt lengre... Derfor, skal jeg _kansje_ ha meg ny cpu kjøler. Det spørs om det er en bra en der ute, som man ikke trenger å fjerne HovedKortet. Jeg har ikke nok kunskap til å fjerne HK, tror jeg...

Har sett litt på Sycthe Ninja, men jeg er usikker på om det går uten å fjerne HK?

Eller har jeg sett på Tunic Tower 120 :dribble: Men der må jeg fjerne hk... :roll:

Anbefalinger/tips noen? Jeg setter stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du.

Jeg er litt lat, derfor kjøpte jeg også en CPU kjøler hvor jeg slapp å ta ut HK. Yes.

Dette dreier seg om en Arctic cooling pro s.939 vifte. Det er en rimelig stor kjøleribbe med en stille vifte i gummi oppheng på.

Veldig fornøyd. Skjekk prisguiden, den ligger der.

43 load på pcen(se profil) @2456mhz for øyeblikket.

32 IDLE.

Dette i et rom med ca 21 grader :)

Lenke til kommentar

Har du 939 sokkel går det greit å få på Scythe Ninja Plus uten å ta ut HK. Dvs. det kan bli litt trangt å komme til, men det er mulig.

På 939 sokkel kan vel også en god del Zalman kjølere også plasseres uten å ta ut HK. Sjekk Zalman sine sider, de har slike fine flashbeskrivelser av montering.

Scythe Ninja Plus kommer svært bra ut i tester, Zalman CNPS9500LED er i samme klasse, gjelder også en del Thermaltake (f.eks Big Typhoon).

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Er det vits i ny kjøler egentlig? Blir mine tempraturer lavere? Sitter nå med Arctic Cooling Freezer 64. Testet nå i går og da lå den på 52*C. Om jeg kjøper Noctua, blir den mye lavere?

7554596[/snapback]

hvorfor er tempen din så høy?

-samme kjøler som deg, samme prossesor.

Klokka til 2.5ghz 1.47 v og den er IDLE 32 grader i et rom med 22 grader. Load er 45 maks.

Lenke til kommentar
Jeg kjører 2.8ghz... Vet ikke om det har noe å si :p Men kansje den er dårlig montert, ikke jeg som gjorde det.

7555435[/snapback]

Det tror jeg. Da av, rens skikkelig, sett på ny kjølepasta ordentlig, ikke for mye og ikke for lite. Så sørger du for at CPU kjøleren sitter ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...