Gå til innhold

Ny Cpu kjøler, uten å fjerne HK


Medisinmannen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil ha meg en ny cpu kjøler. Har 60*c når det er load nå, og jeg vil gjerne klokke enda litt lengre... Derfor, skal jeg _kansje_ ha meg ny cpu kjøler. Det spørs om det er en bra en der ute, som man ikke trenger å fjerne HovedKortet. Jeg har ikke nok kunskap til å fjerne HK, tror jeg...

 

Har sett litt på Sycthe Ninja, men jeg er usikker på om det går uten å fjerne HK?

Eller har jeg sett på Tunic Tower 120 :dribble: Men der må jeg fjerne hk... :roll:

 

Anbefalinger/tips noen? Jeg setter stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du.

 

Jeg er litt lat, derfor kjøpte jeg også en CPU kjøler hvor jeg slapp å ta ut HK. Yes.

 

Dette dreier seg om en Arctic cooling pro s.939 vifte. Det er en rimelig stor kjøleribbe med en stille vifte i gummi oppheng på.

Veldig fornøyd. Skjekk prisguiden, den ligger der.

 

43 load på pcen(se profil) @2456mhz for øyeblikket.

32 IDLE.

 

Dette i et rom med ca 21 grader :)

Lenke til kommentar

Har du 939 sokkel går det greit å få på Scythe Ninja Plus uten å ta ut HK. Dvs. det kan bli litt trangt å komme til, men det er mulig.

 

På 939 sokkel kan vel også en god del Zalman kjølere også plasseres uten å ta ut HK. Sjekk Zalman sine sider, de har slike fine flashbeskrivelser av montering.

 

Scythe Ninja Plus kommer svært bra ut i tester, Zalman CNPS9500LED er i samme klasse, gjelder også en del Thermaltake (f.eks Big Typhoon).

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Er det vits i ny kjøler egentlig? Blir mine tempraturer lavere? Sitter nå med Arctic Cooling Freezer 64. Testet nå i går og da lå den på 52*C. Om jeg kjøper Noctua, blir den mye lavere?

7554596[/snapback]

hvorfor er tempen din så høy?

 

-samme kjøler som deg, samme prossesor.

 

Klokka til 2.5ghz 1.47 v og den er IDLE 32 grader i et rom med 22 grader. Load er 45 maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...