DanielL Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei igjen. Som man skjønner av tittelen sliter jeg med å komme meg på nett gjennom den trådløse routeren min. Har tre andre maskiner med windows som kommer seg fint på,og som om det ikke er nok kommer jeg på nett når jeg bruker Live-cden. Når jeg går på terminal og skriver sudo iwlist scan er alt som vanlig på eth1,men ikke får jeg nett. Noen som aner hva som kan være galt eller lignende? Lenke til kommentar
glad Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) hmm, hva er output av iwconfig? edit: hadde vært fint å få vite hvilken distrobusjon du kjører også? og eventuelle feilmeldinger, bruker du et GUI til å konfigurere nettverkskortet? edit2: jeg ser nå at det er ubuntu.. Endret 19. desember 2006 av glad Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) hmm, hva er output av iwconfig? 7536953[/snapback] lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. eth1 unassociated ESSID: off/any mode: Managed Channel =0 Access point: Not-Associated Bit Rate: 0 kb/s Tx-Power=20 dBm Sensitivity=8/0 Retry limit:7 RTS thr: off Fragment thr: off Encryption key: off Powermanagement: off Link Quality:0 Signal level:0 Noise level: 0 Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:0 Invalid misc: 302 missed beacon:0 sit0 No wireless extensions Når det gjelder feilmeldinger får jeg bare vite at eth1 er disconnected. Dette høres kanskje dumt ut, men GUI?Bruker den konfigureringen som fulgte med ubuntu da jeg la det inn. Endret 19. desember 2006 av DanielL Lenke til kommentar
glad Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Viss dette ikke virker så må du sjekke om modulen til kortet ditt er lastet, men det regner jeg med den er siden iwconfig gir output.. ok, da kan du gjøre dette veldig enkelt, bare fyr opp en terminal.. $iwconfig eth1 essid "din essid" $iwconfig eth1 channel "din channel" $iwconfig eth1 key "din krypto nøkkel, viss du har men prøv først med kryptering avslått" $dhcpcd eth1 eller $dhclient eth1 husker ikke hvilken ubuntu brukte.. Edit: du finner din essid + andre opplysninger ved å kjøre iwlist scan eth1 i terminalen.. Edit2: Får du det til å virke? Edit3: Viss det funker på denne måten å du vil slippe å kjøre alle disse kommandoene være gang du skifter trådløst nett eller restarter maskinen så kan du legge alle kommandoene i en fil, da kan du kjøre fila med kommandoen sh filnavn, dette er mye enklere enn å skrive alt være gang. Edit4: Husk at disse kommandoene må kjøres som root, på ubuntu legger du sudo foran kommandoen og da vil du bli bedt om å skrive inn root passordet ditt.. Endret 19. desember 2006 av glad Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Når jeg skriver det inn får jeg bare: SET failed on device eth1 ; Operation not permitted. EDIT: eller,for å presisere, så får jeg ikke KUN det men resten er bare sånn command not found tull. Endret 19. desember 2006 av DanielL Lenke til kommentar
glad Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Den feilmeldingen du får betyr at du ikke har tilstrekkelige rettigheter til å forandre på innstillingene til eth1, for å fikse dette legger du til sudo foran alle kommandoene.. Endret 19. desember 2006 av glad Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Der gikk det ja. Aner ikke hva jeg gjorde galt først, men det du sa funket. Tusen takk for tålmodigheten Lenke til kommentar
glad Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Bare hyggelig å hjelpe.. Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har nettopp installert Ubuntu 6.10 og klarer ikke å starte ubuntu uten å måtte skru av det trådløse kortet først. Har Intel T2600 dual core. Får meldingen: BUG: soft lockup detected on CPU#1. Har søkt på Google , men fant ingen løsning. (litt for avansert for meg ) Noen her som har peiling? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 https://bugs.launchpad.net/distros/ubuntu/edgy/+bugs Kansje du finner noe her? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 LoRdOfChAoS: Jeg tipper at du har intel 3945 kort, har du har sett på : http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...p.2Fwpa_to_work Eller... Du har ikke tilfeldigvis installert en 64bit utgave? - Lønner seg kanskje å bruke 32bit... Lenke til kommentar
LoRdOfChAoS Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 LoRdOfChAoS:Jeg tipper at du har intel 3945 kort, har du har sett på : http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...p.2Fwpa_to_work Eller... Du har ikke tilfeldigvis installert en 64bit utgave? - Lønner seg kanskje å bruke 32bit... 7554499[/snapback] Ja jeg har intel 3945 kort og 32 bit... Tusen takk for hjelpen skal se på det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå