Sessan Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har de siste årene begynt å legge merke til at det finnes folk som absolutt mååå spytte hele tiden og over alt. Og spesielt legger jeg merke til innvandrere. Det finnes noen som spytter omtrent uten stans, og uten å tenke over hvor de gjør det eller at det sjenerer andre. Jeg nevner: - inne på t-banestasjoner...spytter man inne hos seg selv kanskje?? - inne på t-banen!Heller ikke sett så ofte, men det har hendt. - inne på kjøpesentre. Ikke like vanlig, men har sett det. - rett i nærheten av andre folk.Omtrent rundt beina mine. Hvorfor er det noen som spytter hele tiden? Jeg spytter aldri...kan man ikke bare svelge? Jeg syns det er direkte kvalmende å stå og vente på trikken sammen med en som står og slenger kroppsvæsker rundt seg uten å tenke på at andre kanskje finner det ekkelt. Også innendørs? Hallo!?! Det er absolutt ikke meningen å skjære alle over en kam, og jeg må få sagt at jeg er alt annet enn en rasist, men i veldig mange tilfeller er det innvandrere jeg legger merke til. Og de jeg legger merke til spytter helt ekstremt mye. Vi snakker 4-5 ganger i minuttet. Noen kommer sikkert til å nevne noe om mye spytt/slimproduksjon, men går det virkelig ikke ann å svelge unna ihvertfall dette? Mange andre klarer det jo..? Og det kan noen ganger virke som om noen spytter bare for å "virke kule" og "spytte på en kul måte." Vel, jeg syns spytting er helt forkastelig, og ihvertfall når man gjør det innendørs og rundt andre mennesker. Hva syns dere, og har noen lagt merke til det samme som meg? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er tåplig ja, eg har aldri forstått kvifor so mange gjer det. Men har ikkje opplevd at folk gjer det på dei plassane du sa bortsett frå nærmt folk då. So har ikkje eg t-bane stasjoner her heller so. Er mest ute generelt, ballbinge, fotballbaner og sånne plasser. Lenke til kommentar
Snø Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er mange som spytter ofte, ikke kun innvandrerer. Jeg legger som oftest merke til at folk som enter snuser eller røyker spytter mye. Min mening: Spytt produseres i munnen, og meningen er at det skal bli der Lenke til kommentar
Snø Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Man får bot hvis man spytter i Singapore Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Spytter mye når jeg er ute og trener, men ikke ellers. Syns det ser helt idiotisk ut å spytte på åpen gate, og inne i tbanehallene (ikke mist). Verste jeg har sett var en gang jeg gikk nedover Karl Johan og det kom en fin og pyntet dame som var kledd slik at hun skilte seg ut fra mengden, eyecandy for å si det sånn. Også plutselig kommer det en schwæææær klyse fra kjeften.......... *oppgitt* edit: klarer jo fint å la være å spytte når en er inne, så hvorfor folk må gjøre det ute skjønner jeg ikke. Endret 21. desember 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Spytter veldig mye når jeg er tørst. Men en regel: Ute - spytt i vei. Inne - spytt i søppelet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg gikk tur med bikkja her om dagen. Var bare såvidt jeg trampet i ei stor grønn klyse som en eller annen bransjehore har harket opp. Faktumet er at det ikke bare er slasker som gjør dette, men folk høyt oppe i kontorstolene med hvite rene skjorter. Familiemenn som spytter ut denne dritten. Lenke til kommentar
rasmus_brann Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Man skal i teorien få bot for spytting i Norge også, men det praktiseres ikke så mye at det gjør nokke. De driter vel egentlig loddrett i det. Endret 19. desember 2006 av rasmus_brann Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg synes egentlig det er greit å spytte ute, så lenge det ikke er midt i ei gate i byen og det ikke er fullt av folk der. Ofte er det en lettelse å få spyttet ut slim og gørr. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg har hatt et lite ekspriment: Selv hater jeg spytting, men jeg lurte jo da på hvorfor folk da får en sånn uvane? Folk som foreksempel snuser får inn vanen for og av og til fjerne litt "veske" før eller senere blir det så vanlig at du rett og slett ikke legger merke til det. Er testet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Spytting er utrolig ekkelt og uhygienisk. Har aldri skjønt poenget med å skulle spre spyttet sitt overalt. Spesielt ikke der det er mye folk. Blir bakterie- og virushelvete av sånt. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Spytting er utrolig ekkelt og uhygienisk. Har aldri skjønt poenget med å skulle spre spyttet sitt overalt. Spesielt ikke der det er mye folk. Blir bakterie- og virushelvete av sånt. 7538107[/snapback] Ganske enig! Dårlig uvane ungdom generelt har. Du skulle bare sett på skolen min.... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Man burde ikke spytte på offentlig plass, parker inkludert. Andre skapninger skal faktisk bevege seg på det samme området. Temmelig ekkelt å tenke på at du har sitti eller lagt deg på en spytteklyse osv. Det er unødvendig og til hinder for en selv når en spytter når man trener også. Da blir man dehydrert. Mye lurere å drikke vann slik at munnen ikke blir tørr og snerkete. Jeg synes det burde være bot for å spytte på offentlig plass, så sant det ikke er av ren nødvendighet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Må nok spytte når jeg jogger og lignende, blir så mye slim i halsen, men ellers er det vel bare å svelge. Lenke til kommentar
Snø Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Var i Newcastle for en tid siden. Det var så mange tyggis-flekker på gatene, ikke en bra opplevelse Lenke til kommentar
Eteled Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Spytting er utrolig ekkelt og uhygienisk. Har aldri skjønt poenget med å skulle spre spyttet sitt overalt. Spesielt ikke der det er mye folk. Blir bakterie- og virushelvete av sånt. 7538107[/snapback] Helt enig, er direkte kvalmt aa vente paa bussen og høyre folk som spytter ved siden av meg Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Sånn går det når ungdommen har Solskjær og Van Nilstelboy som forbilder. Har du sett de sammenhengende mer i 5 sek uten at de spytter kanskje? Endret 20. desember 2006 av b0nna Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Spytting er en uting, men noe som var "in" når jeg selv gikk ungdomsskole/gymnas. Aldri merket meg at det har vært noe særlig innvandrerfenomen, snarere tvert i mot. Det er særdeles uhygenisk og lite tiltalende. Dog er det veldig normalt på norske fotballbaner hvor man både spytter og renser nesen. Merkverdig nok. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Dog er det veldig normalt på norske fotballbaner hvor man både spytter og renser nesen. Merkverdig nok. 7540682[/snapback] Ja det er det. Se på andre utendørsidretter hvor de fysiske belastningene er langt større.. ingen som står/går/løper og spytter i ett sett der. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Må nok spytte når jeg jogger og lignende, blir så mye slim i halsen, men ellers er det vel bare å svelge. Jeg føler aldri for å spytte når jeg er ute og løper. Tar heller en slurk med vann. Mye mer behagelig, og sparer andre for ubekvemmeligheter. Endret 20. desember 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå