oophus_3do Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg kjøper nå en ny pc som skal holde en del år. (2-3år) Og lurer på om det er noen av delene som burde byttes til fordel for andre. Ting jeg kjøper er: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI OCZ DDR2 2048MB Titanium Alpha VX2 Dual XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 Enermax Galaxy 1000W, Modulære Kabler, 18 SATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 24pin Jeg vil ha muligheten for å oppgradere om 1 år, eller noe rundt der. Med SLI og kanskje 2g ram til. PSUen er kanskje litt drøy, men jeg kjøper den slik att den holder til neste oppgradering til SLi og mer RAM. Samt neste oppgradering i form av en hel PC om noen år. Passer denne listen godt sammen? Noe som burde byttes ut? Står på randen av å trykke på kjøp nå, trenger bare en liten dytt av noen som har litt mer "peil" enn jeg, før jeg kjøper greia.. hehe En annen ting jeg lurer på.. Hvordan er XFX i forrhold til Gainward? Har alltid hatt Gainward, men så att XFX er litt billigere. Og er det ikke så stor forskjell så er det jo greit å spare de 400 kronene hvertfall.. ^^ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hvis jeg måtte betalt strømregninga selv ville jeg gått for en annen PSU. 600w holder for det der og da sparer du 2000kr + strøm og med dem penga kan du f.eks. oppgradere til Intel Core 2 Duo E6700 tror ikke det er nødvendig må så syk ram heller :\ XFX er veldig bra etter det jeg har hørt. Klokker bra Endret 19. desember 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hvis jeg måtte betalt strømregninga selv ville jeg gått for en annen PSU. 600w holder for det der og da sparer du 2000kr + strøm og med dem penga kan du f.eks. oppgradere til Intel Core 2 Duo E6700 tror ikke det er nødvendig må så syk ram heller :\ XFX er veldig bra etter det jeg har hørt. Klokker bra 7536711[/snapback] Strømforsyninga trekker ikke mer strøm enn systemet gjør. Riktignok er 3000kr litt mye å betale for en psu. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det er IKKE alltid slik at til dyrere deler du kjøper - jo lengre varer PCn. Kjøp et normalt oppsett - så kan du kjøpe et nytt normalt oppsett for pengene du sparer om 1 år. PSU til 3k - er nærmest en fornærmelse Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Hvis jeg måtte betalt strømregninga selv ville jeg gått for en annen PSU. 600w holder for det der og da sparer du 2000kr + strøm og med dem penga kan du f.eks. oppgradere til Intel Core 2 Duo E6700 tror ikke det er nødvendig må så syk ram heller :\ XFX er veldig bra etter det jeg har hørt. Klokker bra 7536711[/snapback] Med tanke på att en 8800GTX trenger 450w, så tenkte jeg att SLi ville trenge endel mer. Ser man på SLIzone så finner man ingen PSUer under 750w. Og pris forskjellen på E6600 og E6700 syns jeg er mindre verdt enn å kjøpe en kvalitets PSU som skal holde i mange år. E6600 er jo lett overklokkbar såvidt jeg har sett. Grunnen til att jeg valgte denne PSUen er rett og slett fordi det står anbefalninger på 3dguru om det. Att dette var en "killer" PSU som holder for Quad CPU, 4x GPU og verre er. Og om noen år, kanskje dette er ett tilfelle folk flest har? For etter 3 "omganger" med å kjøpe ny pc, så har jeg blitt nødt til å kjøpe en ny PSU for alle de 3 gangene.. Og å kjøpe 3 PSUer som koster 1500 hver, så vil jo det være mindre enn denne ene som koster 3000kr. Endret 19. desember 2006 av o(O)phus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå