Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

zyxel nat - invalid starting port!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skyldes at adressen du skal inn på er på LANet ditt. Det er to måter å omgå det på. Ene er å bruke lan IPen istedet for mittdomene.com. Det andre er å telnet'e inn på modemet, gå til meny 24.8 og skriv "ip nat loopback on". Da kan du bruke mittdomene.com.

Det er selvsagt en tredje måte og, nemlig å lage en host-fil på alle maskinene i LANet, men det er litt skittent.

Lenke til kommentar

Kjempeflott at du visste hva det var! jeg syntes det er litt greit å kunne "sjekke" at brukerkontoene fungerer, så da prøver jeg meg på en 24.8...

Edit: funket ikke det, hmmm, fikk ikke noen feil-mld når jeg skrev det heller, så han kjente vel igjen kommandoen tenker jeg.

Endret av eMTea
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Kjempeflott at du visste hva det var! jeg syntes det er litt greit å kunne "sjekke" at brukerkontoene fungerer, så da prøver jeg meg på en 24.8...

Edit: funket ikke det, hmmm, fikk ikke noen feil-mld når jeg skrev det heller, så han kjente vel igjen kommandoen tenker jeg.

Sorry så ikke svaret ditt før nå, har du fikset det? Har du testet med LAN IPen din istedet for mittdomene?

Lenke til kommentar
Har prøvd og prøvd dette (hoste server til 1.6) men det vil ikke funke!

Blir så forbannna når man får en dritt router!

Noen som kan hjelpe?

Hvilken ip skal jeg forwarde portene på?

Greit å skylde på ruteren når man ikke strekker til selv ja. :p

IPen du skal forwarde til er LAN IPen til CS-serveren, typisk 192.168.1.x eller 10.0.0.x.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøvde meg på telnet jeg også. Men den tar ikke komandoen. Funker det ikke i vista?

Testet Vista for en god stund tilbake og da mener jeg at jeg gikk inn i Kontroll panel og la til Telnet under Add programs.Husker ikke nøyaktig hvordan men det var ikke veldig vanskelig å finne i menyen.

Det må ihvertall legges til da det ikke brukes som default.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Prøvde meg på telnet jeg også. Men den tar ikke komandoen. Funker det ikke i vista?

Testet Vista for en god stund tilbake og da mener jeg at jeg gikk inn i Kontroll panel og la til Telnet under Add programs.Husker ikke nøyaktig hvordan men det var ikke veldig vanskelig å finne i menyen.

Det må ihvertall legges til da det ikke brukes som default.

Har sittet her i noen timer å letet etter den Add programs tingen, har letet igjennom classic view og normal. Fant ikke noe som engang lignet på dette. Får heller ikke til å bruke telnet i cmd.

Bruker Vista Ultimate (hater vista GRRR) har ikke vert å henta XP CD-en fra søskenbarnet mitt, har den slipstream'et med sp2 og alle updates til 1st januar 2008. Så jeg blir å bruke DualBoot grunnet at noen spill må ha DX10 som Crysis. Har nå fått 4 stykk av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343932 så jeg kjører Crysis på Very high med 60fps+.

Derfor må jeg ha Vista, egentlig ganske teit at dx10 bare funker på Vista, gleder meg til Windows 7 kommer ut ^^, !

Blir sikkert bedre når jeg får XP instalert i lag med vista, da blir jeg å bruke torrent programmer og div stuff på XP i stedet får vista. Har 2,5 terra harddisk plass så det burde hålde en stund :thumbup:

Prøvde meg på denne:http://www.utorrent.com/testport.php?port=57097 Men fikk dette som feil melding:

Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 57097 on 88.88.141.201...

Error! Port 57097 does not appear to be open.

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

By the way hvis noen andre her har steam og ATI skjermkort og har lyst på gratis Spill på steam gå inn her http://www.steampowered.com/ati_offer1a/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg fikk samme feilmelding som trådstartar, noko som var merkeleg i og med at alt gjekk fint for eit par dagar sidan. Har Vista Premium så telnet er ikkje installert. For å legge til telnet i Vista går du på kontrollpanel -> programmer og funksjoner -> slå windows-funksjoner på eller av. Der kan du velge telnet-client, berre kryss av og trykk ok så skal den dukke opp i cmd.

Eg slapp å bruke telnet då ein "reset system" inne på routeren fiksa problemet mitt, så kanskje det kan vere til hjelp for andre :)

Endret av LMH
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Har selv en ZyXEL Prestige660HWT. Prøver å forwarde noen porter så jeg kan koble min iPhone til UltraVNC fra hvilken som helst internett forbindelse. Har forwarda port 5900 og 5800 i telnet,restarta pcen, men funker fortsatt ikke. Når jeg prøver å koble til med min dynamiske ip, fulgt av :5900, får jeg en feilmelding. Hvis jeg bare skriver inn den vanlige IPen til PCen uten :5900 funker det. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...