Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

zyxel nat - invalid starting port!

Anbefalte innlegg

jeg prøver å nat'e en port til utorrent til en statisk ip gjennom Zyxel Prestige 660HWT trådløsen hjemme. aldri brukt den før, er bare hjemme på juleferie...

inne på nat-menyen i web-interfacet, under SUA Only. setter inn porten, 55125, på start pos. og end pos., og ipen 10.0.0.10. men når jeg trykker på save får jeg opp feilmelding ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port !

noen idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det samme problemet som dere, kan dere forklare meg hva dere gjorde i telnet?

7563436[/snapback]

som jeg skrev i posten over brukte jeg telnet 10.0.0.138, som er ip'en til gatewayen. blir bedt om passord, default skal være 1234, mitt er visst blankt... deretter gikk jeg inn i meny 15, NAT Setup, videre til 2 NAT Server Sets, 1 Server Sets 1 SUA Only. der skrev jeg inn porten min, 55125, på både start og end, jeg skulle bare åpne 1 (skal du åpne flere blir det såklart f.eks 55125 på start og 55130 på end, alt etter hvilke og hvor mange du vil åpne). på IP Adress skrev jeg inn ip'en til den aktuelle maskina, den må da såklart være statisk, og ikke noe dhcp-greier. jeg skrev dette inn som Rule 2, turte ikke røre ener'n som het Default, confirm'a og avslutta. funka som smör!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har det samme problemet som dere, kan dere forklare meg hva dere gjorde i telnet?

7563436[/snapback]

som jeg skrev i posten over brukte jeg telnet 10.0.0.138, som er ip'en til gatewayen. blir bedt om passord, default skal være 1234, mitt er visst blankt... deretter gikk jeg inn i meny 15, NAT Setup, videre til 2 NAT Server Sets, 1 Server Sets 1 SUA Only. der skrev jeg inn porten min, 55125, på både start og end, jeg skulle bare åpne 1 (skal du åpne flere blir det såklart f.eks 55125 på start og 55130 på end, alt etter hvilke og hvor mange du vil åpne). på IP Adress skrev jeg inn ip'en til den aktuelle maskina, den må da såklart være statisk, og ikke noe dhcp-greier. jeg skrev dette inn som Rule 2, turte ikke røre ener'n som het Default, confirm'a og avslutta. funka som smör!

7570962[/snapback]

Tusen hjertelig! :love::thumbup:

Jeg har en helt annen zyxel-router, men hadde samme problemet. Den forklaringa di løste saken, og det beste var at den kom opp ved å søke på feilmeldinga jeg fikk opp på google ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har samme problem og gjort som du sier, men det lagres ikke..

Åja.. måtte trykke enter hele veien ned xD

Virker ikke selvom :/

Edit: Nå virker det, tok en reboot :D

Endret av SuperSjur
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Har akuratt samma problem som dere, prøvd alt utenom telnet. kan dere forklare i detalj hvordan telnet funker?

9648812[/snapback]

jeg er ikke noe geni på å fortelle hva telnet egentlig er, men det funker ihvertfall som et verktøy for å komme seg inn i programvaren på f.eks ruteren din, om web-interfacen (det som gjør at du kan stille inn ruteren via f.eks internet explorer eller mozilla ved å skrive adressen til ruteren/gateway'en. f.eks 10.0.0.1, eller 192.168.0.1 elno sånt)

det du gjør er å bruke "kjør"/"run" fra startmenyen, og skrive "telnet 10.0.0.138". ip-adressen kan vær forskjellig, men om du sjekker ip-config så finner du adressen til gateway (start-kjør-"cmd"- skriv "ipconfig" - der finner du adressen til standard gateway under trådløs tilkobling (om du bruker trådløs)). så trenger du passord, og dette var hos meg blankt, eller så skal visst standarden være "1234". funker ikke disse, eller andre typiske standard-passord kan det være greit å ringe internett-leverandøren din og spørre hva passordet skal være. det er forskjellig fra ruter-type til ruter-type, og fra ISP til ISP.

etter korrekt passord kommer du inn i selve menyen, og der skal du kunne bruke forklaringa jeg skrev over. den burde funke... lykke til!

Lenke til kommentar

Greide det til sluttt, takk for forklaringen. Men porten er forsatt ikke åpen, selv om jeg er 120% sikker på at jeg gjorde det riktig i telnet. Rare greier, og jeg får ikke lov og regge emg account på portforward.com. Kommer aldri noen mail med passordet mitt, venta i 2 dager nå. prøvd 3 forskjellige mails. Ser ingen løsning på port problemet mitt :/

Lenke til kommentar

har samme problemet.. funker ikke å åpne portene via telnet heller.. de er fortsatt closed. kjøpte modemet som en del av trådløst startpakke fra telenor. betyr det at jeg ikke kan upgrade firmwaren til en generic zyxel firmware? ser for meg at telenor har sin egen firmware... :(

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg sliter med samma greiene. Holder på å sette opp en FTP server, men Cerberus.

Nå prøvde jeg meg på telnet, å fikk lagt inn det jeg trengte der.

Virket ikke noe bedre.

Restartet routeren, prøvde via web config, da gikk det der!?!!

Så da ser det ut til at porten (21) er "forwardet" riktg og.

men når jeg taster inn domenet mitt, http://'mittdomene'.no-ip.org, som jeg har fra no-ip.com, som redirecter til min eksterne ip, så kommer jeg direkte til innloggingen på routeren?

Om jeg skriver ftp://'mittdomene'.no-ip.org, så kommer det at siden ikke kan åpnes.

Jeg bruker Cerberus FTP Server, og det står i log-vinduet, at den lytter til Port 21.

Burde jeg ikke da kommet inn, å bli "prompt'et" for brukernavn passord via ftp url'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...