Gå til innhold

Savnet godteri del 2


Nymph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg savner de der gule egga, var sånn melkekrisp inni dem tror jeg , små egg :p Var mange inni en pose til en 20 kr elns. Var sjokolade trekk over og melkkrisp inni. noen som har bilde eller husker dem ? :p

tror det var han kaninen utpå pakken, ne... ett eller annet? ingen som husker dem?

Lenke til kommentar

får vann i munnen da jeg fant et bilde av denne klassikeren, 5-minutt!! NAAAAM:

 

img_47bde9d9a1e07.jpg

 

og ingen kan prøve seg på at kvikklunsj, sportlunsj, raider e.l.... 5-minutt var noe helt spesielt. Egentlig litt bra denne ikke finnes lenger da det virkelig var vanskelig å stoppe.....

 

 

 

Savner også Bringebær Hobby som ble solgt en kort periode på slutten av 80-tallet. Virkelig nam nam!

 

 

Henger meg også på en tidligere post at Freia melkesjokolade ikke lenger er det samme. Få tilbake sølvpapiret.... Er glad i Kvikk lunsj (nærmeste erstter for 5-minutt), men synes også denne de siste 4-5 årene virkelig ikke smaker godt lenger....

Endret av fleric
Lenke til kommentar
Jeg tror det var Freia som lagde noe de kalte gammeldags marsipanbrød - det var mindre enn Nidars gullbrød, med ganske tykk, mørk sjokolade, og pakket i sølvfolie med magebånd av papir, med gult gammeldags design på. Hvis det fortsatt er i salg, så er det i alle fall ingen butikker der jeg bor som har det.

 

Jeg savner også den gamle innpakkingen av Freia melkesjokolade, med gullpapir innenfor annet papir. Jeg syns at flowpac av plast gjør noe med smaken, og hvis man bare spiser en del av platen er det vanskeligere å pakke flowpacken rundt det gjenværende. Dessuten gav gullpapiret en følelse av at sjokoladen var litt mer eksklusiv, og den opplevelsen påvirker også hva en syns om sjokoladen.

Gammeldags marsipanbrød var/er skikkelig godt, mye bedre enn det hersens Gullbrødet. Om det er borte er det trist, jeg har ikke sett det på lenge.

 

Når det gjelder Freia melkesjokolade er det visstnok omvendt. Det var den gamle papirinnpakningen som "gjorde noe med smaken", altså gjorde at sjokoladen opptok stoffer fra sine omgivelser og tok "farge" av dette. Jeg savner gullpapiret selv, kanskje mest av nostalgiske grunner, men nå kjøper jeg uansett aldri Freia melkesjokolade lenger, så det er ikke så farlig for min del.

Lenke til kommentar

Når det gjelder drikkbare søtsaker:

 

Savner jorbærsjokolademelken fra nesquike jeg. nesquik_strawberry.jpg

 

Husker også en veldig god slush som jeg ikke finner noe sted lenger, hadde 9 forskjellige sorter i et kjøpesenter jeg bodde nærme før for 7 kroner, men nå smaker alt piss overalt.

Lenke til kommentar
Noen andre her som savner Familie Guf fra Malaco? :)

Visste ikke at den var borte... De har den i det minste i utlandet.

 

Den var nok en av mine all-time favoritt-poser opp igjennom.

Så den på danskebåten. Tenkte faktisk akkurat å nevne Familie Guf selv da jeg så posten til LioKaiser. Kjipe greier om den ikke finnes i Norge lenger, da.. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Soho er savnet ja :dontgetit:

 

Angående Tyrkisk Pepper-iser den å få kjøpt hos den blå isbilen :D kjøpte selv en pakke for ikke så lenge siden.

Det er virkelig den ultimate isen for lakriselskere!!

 

Men hvor ble det av Surface?? Det må være den beste isen noensinne! Den varte bare et år. 2001. Gledens år..

for ikke å SNAKKE om Ananas Split! Den finnes jo faktisk talt i Sverige om jeg ikke tar feil. Den er også skammelig god!

 

OG til slutt, før det blir for mye, i år forsvant Malteser-isen. Det er ganske trist. Nå tror jeg at jeg skal gå og trøstespise litt Tyrkisk Pepper-is og drømme om SiHo :cry:

Lenke til kommentar

Mye er savnet hos meg: Fantomet posen - Fast hver Lørdag når jeg var liten

Bug er savnet også

Mack sin brus Blå Mandag

Olaf Sands potetgull

Banansplit isen til Nestle

Bounty isen, fant den kun en gang, og det var en pakkis kjappe i Oslo under Norway cup :(

SoHo er også savnet

Melkesjokolade med kjekskuler - Kanskje den beste melkesjokoladen vedsiden av den orginale

Drillo isen - Den er dypt savnet

Jordbærmelk fra Nesquik - Hvert år hos tante var det det til frokosten

Den svarte seigmann posen - Med smaker som cola og søt lakris...forsvant for fort

Bounty trippel - Nå selges nesten bare dobbel

Kræsj Pink - Den orginale

 

 

Noe jeg ønsker meg til Norge så er det Milka sjokoladene og Hanuta ^^,

 

@cryflopp - Kanskje du mener de der Nesquick eggene...Var gode de ^^,

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært gøy å få tilbake Soho-sjokoladen samt den appelsinformede sjokoladen som var i en rund eske. Den forsvant dessverre for mange år siden. Jeg husker man skrelte den båt for båt. God var den iallfall! Det hadde også vært veldig morsomt om de begynte å selge den Disneysjokoladen i Norge igjen, de dominobrikkene (?) med Disney-figurer i lys sjokolade. Mmm...trist at så mye god sjokolade forsvinner! :(

Lenke til kommentar
Fanta Apple var veldig god. Den selger de ikke her lenger...

 

Fanta Green apple reddet meg engang fra å dø.... Jeg satt i en bil, med ei dame som stinka svette, så kjøpte meg den brusen, og lukta nedi flaska hele bilturen hjem :D Så den har høy status hos meg

 

EDIT: Hun luktet mer svette, en fotball trøyene til en gjeng med feite mannfolk etter en kamp

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...