Stratos Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Jeg har kun Xbox og PC, så PS2/GC kan jeg ikke si fullt så mye om. Jeg leser en del diskusjoner ang. Hardware, oppløsning, pc/konsoll, og hva har best grafikk osv... Da slår det meg når noen sier "PC er har bedre og mer realistisk grafikk, fordi den kan ha høyere oppløsning en en TV!" Men... Hvis man sammenlikner et bra pc-spill, i 1600x1200 med 4xAA osv... mot TV2Nyhetene, eller en hvilken som helst DVD-Film, hvem av de er mest realistisk? Selv tror jeg da at oppløsningen ikke har fult så mye å si som hvor mye effekter man kliner på. Se på Rallisport Challenge til Xboxen min, det synes jeg er ganske pent enkelte steder. De har vært flinke med lyssetting, og bump-mapping osv.. Så da bør vel ikke oppløsningen ha SÅ masse å si for realismen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 det har iallefall noe å si på detalje nivået... jeg ville iallefall hatt en PC som kjører 1280x1024, selv uten AA, enn en x-box med ca 640x480 eller 800x600 eller hva de nå er.. punktene på en PC monitor er så forbanna mye mindre enn på TV... og du kan ikke sammenlikne en DVD eller TV prog. med PC spill...isåfall må du sammenlikne med Xbox spill oxo, og da finner du fort ut at det er samme situasjonen...virkeligheten er i en helt annen klasse enn spill (foreløpig :wink: ) Lenke til kommentar
starfish Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har faktisk ikke sett noen spill som slår Halo i grafikk. Men f.eks Rallisport Challenge på PC med R9700PRO er nok litt bedre. I og med at dette kortet koster 2,5 - 3,9K og at Xbox koster 2500 med 4 spill og DVD, er jo ganske rart egentlig... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Sjekk Nvidia FX filmen som viser Rallisport Challenge. Fysikken i spillet ser ut som den er hentet fra Tivoli, men grafikken er helt enestående! Se på isen, asfalten og bilene i seg selv. Nyydelig. http://www.nvidia.com Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 jeg har sett halo, og jeg kan ikke si at den grafikken imponerte sånn grusomt...bare på grunn av oppløsningen, blir grafikken kornete og ekkel...nei huff...bungie burde gitt det ut til PC/Mac, slik planen var til å begynne med....pokker's MS :smile: Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Oi, endelig en som har skjønt det! Oppløsning har nesten ingenting med detaljnivå å gjøre! For samme F hvor høy oppløsning du kjører så er det ikke flere polygoner, høyere oppøæsning på texturer etc etc, det bare SER renere ut. AA hjelper en del i lavere oppløsning, synd Xbox ikke er kraftig nok til å kjøre full AA :/ Kan ikke få alt her i verden. Anywhoo, nå ett år etter at Xbox kom ut, kan PC-spill skilte med like god grafikk som Xbox (Unreal og Rallisport Challenge). Det ville selvfølgelig skje en gang. Jevnt over har Xbox sine spill bedre grafikk enn PC (og hvilken som helst annen konsoll for den saks skyld). Skjønner ikke at flere folk ser det på denne måten, er ingen annen måte å se det på, i såfall må vedkommende komme med noen bra argument, for jeg har ikke fantasi nok til å finne på noen røverhistorier som er bra nok :wink: (litt på spissen) Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Det jeg ville si var at satt på spissen, er det ikke oppløsningen som hindrer spill i å være realistiske.. er det noen som sier "Dagsrevyen ser urealistisk ut, og har dårlig grafikk, siden det er dårlig oppløsning på TV'n min!!" Get it? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå