Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av NGT sin router mot sin egen.

Anbefalte innlegg

Byttet til NGT i går og fikk en router modem i ett pakke. problemet nå er at trådløs overføring med den routern ikke er noe å skryte av. nå sitter jeg rett vedsiden av den og får maks 8mbs hastighet, mens med kabel får jeg nærmere 15mbps. Hastigheten med denne routern er på det samme nivået som mitt forige telenor 3,5mbps med den andre routern når jeg går lenger unna. Og når jeg kommer til mitt eget rom er hastigheten uaksebtabelt treig!

Så jeg lurte på hvordan man kan få D-Lnken min til å sende trådløst signal isteden for SpeedTouch 585i v6.

Takk :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre dette ved å sette opp d-link som trådløst aksesspunkt & switch.

Koble først PC til d-link og slå av DHCP-LAN (slik at den ikke deler ut ipadresser selv). Deretter kobler du ganske enkelt en nettverkskabel fra Speedtouch til lanport på D-link.

Det lønner seg å slå av wlan på Speedtouch slik at du ikke får interferens.

Lenke til kommentar

Her går alt fint helt til jeg prøver å koble meg til via trådløst til D-Linken da kræsjer hele router og jeg må starte alt på nytt. Jeg får internett ut av den hvis jeg har en kabel ut av den, men ikke trådløst. Og Jeg har ingen peiling på hvordan man slår av wlan på speedtouch...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...