Hanska Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Har et prosjekt på skolen om første verdenskrig. Har noen spørsmål/oppgaver som jeg lurte på om noen av dere her kunne hjulpet meg med. Oppgavene er som følger: 1. Fortell om haldningene til krigen blant lederne (politiske og militære) og folk flest, ved krigsutbruddet sommeren 1914. Endret disse holdningene seg i løpet av krigen? I så fall, hvorfor? 2. Er det rett å kalle denne krigen en verdenskrig? I så fall, hvorfor? 3. Fortell om hvordan krigen utviklet seg. 4. Hvordan skilte denne krigen seg ut fra tidligere kriger? 5. Fortell om de ulike virkningene krigen hadde for Norge i forhold til at de var nøytrale. Ta med virkningen for både samfunnsgrupper og for landet. 6. Fortell om virkningene krigen hadde generelt (Stikkord: Politisk, teknologisk, økonomisk, sosialt) Håper noen gidder å sitte seg ned å svare på disse spørsmålene, trenger ikke besvare de så innmarri grundig, bare jeg får noen ledetråder. Endret 19. desember 2006 av MrSkatun Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Har du sjekket Wikipedia? Det står en god del der, i hvert fall - kanskje det er til hjelp. Lenke til kommentar
Hanska Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Har du sjekket Wikipedia? Det står en god del der, i hvert fall - kanskje det er til hjelp. 7535871[/snapback] Står mye bra der, men prøver å finne no mer spesifikt som svarer på spørsmålene/oppgavene mine. PS: En ny oppgave lagt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå