Betenkt Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg fikk en FirwWire kabel med mitt Sony-kamera. En slik en Men nå som jeg snart får ny pc med firewire søkte jeg et bildesøk og fant disse bildene... En annen firewire kabel og en firewire-inngang: PC'n er en Dell Inspirion 9400. Kommer min ledning til å fungere? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Bærbare PC'er bruker oftest den første kabelen du viser til, mens stasjonære bruker som regel den andre. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Kabelen du fikk med videokamerat er en 4/4 pin kabel (minikontakt). Bærbare, kameraer med mer har som oftest 4 pin hunnkontakt. Stasjonære pc-er har vanligvis en eller flere 6 pin hunnkontakt (ditt nederste bilde). Også 9 pin finnes. Firewire kabler viser utvalget av ulike kabler. Så du finner greit kabel som du kan bruke, ditt bilde nr 2 viser en 4/6 pin kabel. Også Elkjøp, Expert m.fl. har slike kabler. Endret 19. desember 2006 av Bolson Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 PC'n som kommer er en bærebar! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 De to ekstra lederene i 6 pin kontakten er bare strøm, firewire har to paralelle signalbærere og i 6 pin 2 ledere for +5 V og jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå