Gå til innhold

hva har Vegas me rainbow 6 å gjøre?


Anbefalte innlegg

jeg synes det er uhyre festlig at noen henger seg så extremt mye opp i et navn...

 

jeg testa såvidt raven shield i dag, og det ligna skummelt mye på cs, som jeg hater. første jeg savna var mulighet for å ta cover.

7544298[/snapback]

 

man tar ikke cover på den måten i QCB, man stormer på skyter fi og går videre så fort som mulig, stopper man opp og gjemmer seg bak en sofa er man dø

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
folk sa at dette var et passe bra "realistisk" spill så jeg kjøpe det.

 

Men dette er jo enda mindre R6 enn det Lockdown var.

 

Her løper man rundt med 2 større våpen pluss pistol. folka tåler nå opp mot 4 skudd. spillet føles ut som en blanding av GRAW og Splinter Cell.

 

våpen modelene er noe av det styggeste jeg har sett på LENGE, og hele den tingen med å dukke bak saker og skyte blint er noe av det teitste jeg har sett på et spill som liksom skulle være realistisk.

7535514[/snapback]

 

 

Hvis du har så sinnsykt lyst på realisme. Verv deg i telemarksbataljonen, pass på at du kommer til Aghanistan og hold kjeft.

7541605[/snapback]

 

Jeg sier det, til tross for at je sannsynligvis får en warning (du kommer vel til å sladre på meg også).

 

Det er du som kan "holde kjeft". Jeg får et sterkt inntrykk av at du er et latterlig individ slik du oppfører deg nå. Hva handler denne tråden om? Den handler om Vegas sin relevans til RS-serien, og ikke spills generelle relevans til realiteten, eller menneskers relevans til krig. Det er faktisk du som bør holde kjeft, skjerpe deg, eller bare kom deg ut herifra. Valget er ditt, men du bør velge kjapt.

7542150[/snapback]

 

Huff da! Traff jeg et ømt punkt? Hvis du tror jeg bryr meg om at du skriver hold kjeft til meg på et forum så er du faen meg bløt.

 

Jeg synes det rett og slett er patetisk at folk legger stor vekt på realistiske skytespill. En annen ting er å lage realistiske bilspil hvor man prøver å simulere bilens krefter til den minste detalj, men det å lage skytespill som legger vekt på hvilken ammunisjon som trenger best gjennom hodeskallene til folk er etter min mening totalt unødvendig. Rainbow six vegas tilbyr god hollywood action med god bruk av taktikk og det ser ut til at det flere som liker de nye framfor de gamle.

Lenke til kommentar
jeg synes det er uhyre festlig at noen henger seg så extremt mye opp i et navn...

 

jeg testa såvidt raven shield i dag, og det ligna skummelt mye på cs, som jeg hater. første jeg savna var mulighet for å ta cover.

7544298[/snapback]

 

man tar ikke cover på den måten i QCB, man stormer på skyter fi og går videre så fort som mulig, stopper man opp og gjemmer seg bak en sofa er man dø

7544378[/snapback]

vel jeg har sagt hva jeg liker og ikke liker. du har tydeligvis andre ønsker. jeg fårstår problemet du har med spillet, jeg er bare ikke enig, og synes du kanskje er noe enspora.

 

dersom en oppfølger er for lik det gamle spillet så er det ikke nytenkende nok. dersom det er nytenkende så er det ikke likt det gamle spillet, og det er ikke bra. noen andre som ser en liten ond sirkel her?

Lenke til kommentar
jeg synes det er uhyre festlig at noen henger seg så extremt mye opp i et navn...

 

jeg testa såvidt raven shield i dag, og det ligna skummelt mye på cs, som jeg hater. første jeg savna var mulighet for å ta cover.

7544298[/snapback]

 

man tar ikke cover på den måten i QCB, man stormer på skyter fi og går videre så fort som mulig, stopper man opp og gjemmer seg bak en sofa er man dø

7544378[/snapback]

vel jeg har sagt hva jeg liker og ikke liker. du har tydeligvis andre ønsker. jeg fårstår problemet du har med spillet, jeg er bare ikke enig, og synes du kanskje er noe enspora.

 

7544511[/snapback]

 

og jeg sier bare at i CQB tar man ikke dekke på den måten, av flere grunn, en av dem er at de færeste ting inne er skuddsikere, sofa'r, bord selv vegger er ikke skuddsikere og er derfor uegnet til å ta dekke bak, med mindre man er i en betong fabrikk da. og som jeg sa, en annen grunn er at man skal ikke stoppe opp i cbq, man skal være så agersiv som mulig og storme på, stopper man opp er man dø. derfor er det unødvening å ta dekke på samme måte som om man er ute i naturen. og derfor mangler ikke RvS det.

Lenke til kommentar

Avean quote fra www.battlefield.no

 

"Alle har vel hørt om dette spillet og all den kjempekritikken det har fått overalt da det kom ut på Xbox360. Men nå er det ut på PC og jeg fikk teste det selv og dette har bare ikke gode sjanser for å revolusjonere en hel sjanger, men jeg VET det gjør det. Hvis ikke spillutviklere fra nå av bruker dette spillet som en mal kommer jeg til å gå berserk, for maken til kunstverk skal du lete lenge etter.

 

Gameplay:

 

Mange utviklere har prøvd å simulere hvordan det er å kontrollere våpen men alle har egentlig feilet stort. Personlig har jeg drømt om en blanding mellom Splinter Cell og FPS spill og det er det vi får servert i dette spillet.

Tilsynelatende ser dette ut som et helt vanlig FPS spill, men det er et stort MEN her. Du kan være interaktiv med vegger og gjenstander hvor det zoomes ut i tredjeperson, og når du skyter eller skal sikte så havner du i førsteperson. Dette er så genialt og så bra gjennomført at både jeg og venn måtte hyle ut FY FAEN !flere ganger.

 

Dette spillet her gir deg følelsen av å være i en ekte film omtrent. Jeg følte meg virkelig som en agent og hadde FULL kontroll over figuren jeg spilte. Oppdragene man spiller er mer enn bare ett map ! De er STOOOORE og utrolig detaljerte og variert. Jeg skulle gjerne beskrevet hvordan gameplayet utarter seg men jeg vet ikke om jeg klarer, det må bare oppleves !

 

user posted image

 

Som du ser på bildet her så kan man lene seg mot en vegg og deretter gjøre hva du vil. Sleng gunnern rundt hjørnet uten at du ser og plaffe løs, eller hive deg ut og sikt deg inn på fienden. Dette føles 100% realistisk ut og så ufattelig morro.

Når fienden plaffer løs mot deg så føler du virkelig OH SHIT ! Kulene ødelegger vegger, biler flytter seg har du en stor nok gunner og får fienden inn ett solid treff på deg er du død, end of story.

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at ALDRI NOENSINNE har jeg vært så engasjert i ett spill før som dette. Jeg glemmer totalt at jeg sitter foran pcen, dette her er så morro at jeg ikke får beskrevet det. Jeg og en kamerat i CO-OP mode ble på første oppdraget pinna fast i ei kirke som ble stormet av terrorister. Kulene flaglet overalt og vi bestemte oss for å splitte opp. Jeg dekket han mens han løp tvers på den andre siden. Først etter 10 minutt begynnte det å roe seg ned og vi var tom for ammo. Tar fram pistolen og løper og croucher bak en benk. Kulene flyver over hodet mitt og min venn er hardt skadet. I dette øyeblikk føler jeg er Tom Cruise i Mission Impossible.

 

Jeg tar opp pistolen bak ryggen min og skyter blindt over benken og håper jeg treffer noen. Fiendene blir redde og backer litt vekk. Jeg tar deretter å tar noen 360 graders spins på gulvet mens jeg elegant skyter samtlige i hodet. På en skala fra 1 til 10 hvor kult dette var så er det en sterk 11`er hehe.

Med så ekte animasjoner så ser alt ut som på en film. Det er ingen glitcher her, det er ingen sudden motions. Alt flyter så ufattelig bra . All ros til utviklerne !

 

11/10 - Perfekt holder ikke, her har de skapt noe helt nytt.

 

Grafikk og Lyd:

 

Ekstremt bra, jeg skulle tro de benyttet seg av DirectX10 siden slik grafikk har jeg ikke sett på PC før. Jeg tror nok PC versjonen er en del vakrere enn Xbox360 versjonen. Minuset her er at veldig lite kan justeres ned av detaljer, så har du middels skjermkort så tror jeg du vil slite. Foruten detaljert grafikk så har du ett avansert fysikksystem her også, så maskinen din har mye å dra på her.

Lyden er veldig bra, ingenting å utsette på her heller. Når du blir beskutt så blir du nesten pissredd, og når du plaffer løs med ei helautomatisk rifle så begynner du å trekke på smilbåndet når du ser omgivelsene du skyter på flytter på seg.

Omgivelsene du spiller i er også veldig varierte og veldig åpne.

 

10/10 - Perfekt

 

Varighet:

 

Multiplayeren her er veldig omfattende og svær noe som er absolutt positivt. Du har også to forskjellige CO-OP modes hvor venner kan samarbeide og gå gjennom spillet eller dere kan velge dere ut enkle oppdrag hvor dere skal jakte på terrorister. For å illustrere hvor kult og langvart dette kan være så har jeg og en kamerat spilt CO-OP nesten 5 timer på samme oppdraget før vi klarte det wink.gif Og det er MANGE oppdrag å velge i her !

 

10/10 - Perfekt

 

Konklusjon:

 

Det eneste jeg er redd for i dette spillet er at andre utviklere ikke prøver dette spillet, og at Ubisoft tenker nytt til neste R6 spill. De har skiftet stil for hvert spill nå men dette her er perfekt ! Håper inderlig at de holder seg til denne type gameplay.

En ting kan jeg også love, etter å ha spilt dette så vil du synes alle andre FPS spill er ganske så kjedelig wink.gif

 

Sier bare en ting jeg, KJØP KJØP KJØP ! Sett opp servere og ta dere fri fra jobben !"

Lenke til kommentar

seff klager folk over at R6 spilla har fått mindre realisme. Er det samme som om MSFlightSim skulle gått arcade det. da hadde vel sulky og gainward kost seg bak konsollen sin. Uansett hadde det vært et missbruk av msFlightSim sitt navn slik som R6 missbrukes nå. kan godt hende vegas er et bra spill, men et bra R6 spill er det ikke.

 

og at det er mulig å si at man bør bli marinesoldat fordi man liker reallisme i spill :no:

 

Er helt enig med mr gunfreak m. venner, savner de gode gamle med ett snev av realisme...

 

Fatter ikke hordan folk kan få noia over at noen synes serien tar en gal retning.

Lenke til kommentar
Enda flere punkter:

 

-Man skal tåle et realistisk antall skudd. 1-3 skudd, altså.

-Når man blir truffet i foten, skal man halte på den hele resten av oppdraget, ikke noe "dukk bak dekning og hele seg selv".

-INGEN INNLASTING, INGEN CHECKPOINTS, og INGEN LAGRING!!

-Man skal selv få velge hvilke folk man vil ha med, hvilke lag de skal være i, hvilke ruter de skal ta, og utstyret og rollene deres.

-Man skal selv få velge hvor man vil gå. Slutt med det tunnell-pisset, bare fordi dere ikke orker å lage flere ruter!

-Spillet skal være oppsatt sånn at man har mange entry-points og mange ruter inne i selve bygningen/området.

-Dør folkene dine, SÅ DØR DE! Ikke noe "stikk sprøyte i lår og hopp opp".

-Fiendene skal alltid være der. De skal ikke bare "komme frem fra intet når du går dit eller dit".

-100000000000 fiender vs. 3 Rainbows er ikke særlig logisk. Flere Rainbows, og mindre fiender, TAKK!

 

Lista fortsetter i det uendelige, men jeg vil ikke fortsette. Jeg blir bare mer og mer frustrert over Vegas sin inkompetanse mtp. at det er et RAINBOW SIX-spill, basert på en bok av TOM CLANCY!!

7536546[/snapback]

 

Den boka leste jeg i sommerferien. Den var faktisk veldig bra :!: Begynner å skjønne deres frustrasjoner over spillene, men det er jo slik spillverdenen begynner å bli. 1-mot-1000000-spillene er jo enormt populære, og mange er lei av å planlegge alt til siste detalj og hele tiden passe seg for å ikke bli drept. De vil heller gå fullstendig "halo". Det er egentlig litt synd :no:

Lenke til kommentar
Så noen folk føler tydeligvis at Vegas burde være som noen av de tidligere Rainbow Six spillene. Vel, dere kan kose dere så mye med det første spillet med urstygg grafikk, Vegas rocker :D

7547460[/snapback]

 

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget du. Har du ikke noe saklig å komme med, så ikke kom med noe som helst (jeg sier ikke at du skal sitte og nikke og være enig med meg, men i det minste kom med noen saklige argumenter i denne diskusjonen).

 

Comprade, i Raven Shield måtte man ikke planlegge rutene. Man kunne velge å bruke de forhåndsoppsatte rutene, som var mer enn gode nok. Likevel, det var i det minste en MULIGHET til å planlegge litt selv.

Lenke til kommentar
Gruppe A trenger ikke kun like ultrarealistiske simulatorer men missliker at utviklerene voldtarspillserien sin.

7547721[/snapback]

Nettopp.

 

Det er AKKURAT dette vi prøver å si hele tiden, men visse gnomer her fortsetter bare å kommentere enkelte poster de finner her og der, som ikke har noen sammenheng. Prøve å les det som står i tråden, eller bare drit i det.

Jeg misliker ikke Vegas som et enkeltstående spill. Det er faktisk ikke så verst. Men når Vegas også er et RS-spill, så betyr det at jeg samtidig ikke får et nytt, mer taktisk RS-spill i tillegg. Nåer jeg så lei av å si dette om og om igjen, at jeg halshugger den neste som kommenterer disse småtingene som ikke har noe med saken å gjøre.

 

Vegas er alt for mye run-n-gun, eller rettere sagt, run-cover-n-gun. Det er slettes ikke noen verdig RS-oppfølger, spør du meg.

 

Du tror visst du er en slags professor, du, paralax. En fyr som er så lærd at han kan putte folk i "båser" på denne måten. Folk er ikke "enten A eller B". Jeg spiller massevis av hjernedøde FPS, i tillegg til de få taktiske, realistiske skytespillene vi har.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Du tror visst du er en slags professor, du, paralax. En fyr som er så lærd at han kan putte folk i "båser" på denne måten. Folk er ikke "enten A eller B". Jeg spiller massevis av hjernedøde FPS, i tillegg til de få taktiske, realistiske skytespillene vi har.

7547752[/snapback]

Nei, og nei, og atter nei. Det er jo tydelig at du liker å anta ting også, men alle har rett til sine meninger, vel? Faktum er at ting forandrer seg over tid, enten du vil det eller ikke. For meg har Rainbow Six ingenting å tilby hvis det ikke forandrer seg med tida. Hvis det hadde vært låst fast til for eksempel hvordan det første spillet fungerer ville serien vært tapt for lenge siden ("same old shit, nothing new"). Jeg er av typen som mener forandring fryder, og faktum er at spill-serien heter Rainbow Six fordi det er basert på Tom Clancys arbeid, kun derfor. Noen spill-fanatikere tror visst at det er på grunn av realisme faktoren, men det tar det åpenbart feil av. Hvorfor ble ikke denne tråden laget på grunn av Lockdown, for eksempel? Det er jo mye værre enn Vegas.

Lenke til kommentar
Enda flere punkter:

 

-Man skal tåle et realistisk antall skudd. 1-3 skudd, altså.

-Når man blir truffet i foten, skal man halte på den hele resten av oppdraget, ikke noe "dukk bak dekning og hele seg selv".

-INGEN INNLASTING, INGEN CHECKPOINTS, og INGEN LAGRING!!

-Man skal selv få velge hvilke folk man vil ha med, hvilke lag de skal være i, hvilke ruter de skal ta, og utstyret og rollene deres.

-Man skal selv få velge hvor man vil gå. Slutt med det tunnel-pisset, bare fordi dere ikke orker å lage flere ruter!

-Spillet skal være oppsatt sånn at man har mange entry-points og mange ruter inne i selve bygningen/området.

-Dør folkene dine, SÅ DØR DE! Ikke noe "stikk sprøyte i lår og hopp opp".

-Fiendene skal alltid være der. De skal ikke bare "komme frem fra intet når du går dit eller dit".

-100000000000 fiender vs. 3 Rainbows er ikke særlig logisk. Flere Rainbows, og mindre fiender, TAKK!

7536546[/snapback]

Ingen lagring? Det kommer det aldri til å bli. Et slikt spill hadde kansje blitt kjøpt av Hardcore-fansen, men av veldig få andre. Det måtte i så fall vært utrolig kort. Ingen orker å begynne på nytt hver de dør.

Det samme med punkt 2 og 7. Det kan være noe for den mest innbitte fansen, men de færreste gidder å halte uten lagkamerater resten av oppdraget på grunn av EN tabbe. Spesiellt hvis det ikke er lagring eller checkpoints heller. Da må men halte resten av spillet, eller starte på nytt. Hvis man også kun tåler 1-3 skudd, hadde hele spillet blitt et helvete.

Sant at det ikke er noe særlig realistisk med bare et par soldater mot tusenvis av terrorister, men det hadde vel vært mye mindre R6 med et fullt angrep med tusenvis av soldater, tanks, helikoptre, og gudene vet hva mer?

 

NB! LES DETTE: Dette innlegget er en følge av at jeg ikke har spillt de tidligere RB6-spillene. Det er tvers gjennom feil. Anbefaler alle som misforstod på samme måte som meg, og alle andre, å lese Hr.Jenssens innlegg lengre nede på siden.

Endret av IamBored
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...