Gå til innhold

hva har Vegas me rainbow 6 å gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor jeg har det fra at AUG er 7.62, var helt skråsikker på dette, men men.

 

Mye om AUG her forresten: http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr_Aug

 

Når du ikke nevnte nøyaktig størrelse på patronene regnet jeg med at du mente 7.62 på generell basis.

7585493[/snapback]

 

Her er også info om steyr Aug: http://www.world.guns.ru/assault/as20-e.htm

 

Tror denne siden er mer nøyaktig.

7585771[/snapback]

 

Takker for link, sto mye rart om mye rart der :)

 

Er forøvrig fra vår alles kjære Counter-Strike: Source at jeg hadde tatt info om AUG-en fra første gangen, trodde all infoen var korrekt, men tydeligvis ikke.

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan COOP-delen er på PC? Jeg har ikke fått testet multiplayer enda, men ser vel for meg at det er slik det er i Splinter Cell?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nå har jeg lest gjennom hele tråden igjen, og jeg henger fortsatt på Hr. Jenssens og gunfreaks side. Jeg har fått sinnsykt lyst til å prøve å lage et skikkelig taktisk spill :p Selv om jeg egentlig tror det ikke går så altfor bra.

 

EDIT: Ja, jeg vet dette er off-topic. Sorry. :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
...

Er det noen som kan fortelle meg hvordan COOP-delen er på PC?  Jeg har ikke fått testet multiplayer enda, men ser vel for meg at det er slik det er i Splinter Cell?

7588745[/snapback]

 

COOP-delen er definitivt høydepunktet i spillet. Ganske så festlig å rave rundt og skyte tusenvis av stokk dumme terrorister med en kamerat eller to. :)

Lenke til kommentar
Lurer på hvor jeg har det fra at AUG er 7.62, var helt skråsikker på dette, men men.

 

Mye om AUG her forresten: http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr_Aug

 

Når du ikke nevnte nøyaktig størrelse på patronene regnet jeg med at du mente 7.62 på generell basis.

7585493[/snapback]

 

Her er også info om steyr Aug: http://www.world.guns.ru/assault/as20-e.htm

 

Tror denne siden er mer nøyaktig.

7585771[/snapback]

 

Takker for link, sto mye rart om mye rart der :)

 

Er forøvrig fra vår alles kjære Counter-Strike: Source at jeg hadde tatt info om AUG-en fra første gangen, trodde all infoen var korrekt, men tydeligvis ikke.

 

 

7588745[/snapback]

 

Aldri stol på CSS og spill generelt når det kommer til våpen.

I CS er jo våpnene helt speilvendte. Utkaster er på feil side etc.. Lader rifla helt feil etc.

Lenke til kommentar
...Dette pga av 5.56 ammo kan skade flere enn 7.62 gjør. Blir man truffet i magen av en 5.56 kule kan man overleve, blir man truffet med 7,62 er man i 95% av tilfellene ferdig nettopp fordi den ammunisjonstypen er laget spesifikt for å drepe. og i en krig vil man aller helst skade mest mulig da dette gjør at fienden må ta seg av dem.

Begge ammotypene er laget for å drepe. Blir du truffet i overkroppen er man uansett i dårlig tilstand. Et streifskudd i f.eks overarmen er mye verre med 5.56 enn med 7.62.

 

5.56 gjør mye mer skade pga høyere hastighet/rotasjon. Blir du skutt med 5.56 i magen kan den liksågodt komme ut av skulderen, og da ødelegge mye på veien. I tillegg er det mye mer komplisert å operere skuddskader av 5.56 pga spredningen (deles i fragmenter) og det faktum at vevet ødelegges pga rotasjonen.

 

7.62 derimot går rett gjennom deg. I tillegg går den gjennom mange andre ting (dekke) som ville stoppet en 5.56.

 

En annen grunn til at 5.56 brukes mer er nettopp det at den veier mindre.

 

Hilsen

Jeger m/sanitet spesialfelt

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

jo større kulene er jo mer skade gjør dem, ja 5.56 har en fany ting som skal i terorien gjøre større skade, men den funker ikke så ofte at det gjør noe. NATO/USA bruker også nå ofte AP ammo som er kjempe fin hvis man skyter på folk med beskyttelse for kuler. men når man skyter med den på folk som er uarmerte går de rett gjennom folka.

 

Hvis man har lest Black Hawk down, sleit amerikanerne med dette. og de dro frem pistolene sine da de var mer effektive og man behøve ikke tenke på at kulla ville gå gjennom fienden og treffe venlige soldater.

En av Delta sniperne bruke også M14 med vanlig full metal jacket og den var mye mer effektiv til å ta ned folk med.

7.62 våpen er på vei tilbake i militære ned stor fart, da de er mye mer nøakting og gjør mer skade, nesten alle i DM rollen bruker nå 7.62 og usa har godt tom for M14 rifler og har begnnyt å kjøpe FN FAL og selv G3 rifler.

Lenke til kommentar

Nå var det jo en stund at FN skulle forby bruk av 7.62, som bla. det norske forsvaret bruker nettopp på grunn av skaden den påførte fi. Inngangshullet på et offer ved bruk av denne typen ammunisjon er på størrelse med en erte, mens utgangshullet en melon, så vi snakker om kraftig "skyts" for å si det sånn. Det ble også nevnt dekke her, når jeg selv tjenestegjorde i forsvaret skjøt vi glatt gjennom 1 meter armert betong med AG3 eller G3 som den heter, den bruker 7.62x51 som nevn tidligere.

Endret av Salemonsen
Lenke til kommentar
The previous standard NATO round was the 7.62 × 51 mm, derived from the .300 Savage rifle cartridge and designed to replace the U.S. military's .30-06 Springfield rifle cartridge. At the time of selection, there had been criticism that the 7.62 mm round was too powerful for modern assault rifles, causing excessive recoil, and that the weight of the ammunition did not allow for enough "firepower" in modern combat.

Som nevnt tidligere er vekten et problem. Da jeg var i forsvaret var nettopp dette et problem. Alle magasinene samles gjerne til venstre i stridsvesten og skaper en ubalanse (hvert magasin veier ca 1/2 kg). Etterhvert plasserte jeg alltid kun to fulle magasiner i vesten.

 

Men jeg er ikke i tvil, hvis det virkelig skulle bli leven ville jeg helt klart valgt AG3 med 7.62 fremfor andre med 5.56 :)

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Nå sporer vi litt vel mye av? For å ta det sånn:

 

"hva har Vegas me rainbow 6 å gjøre?"

 

...så sier jeg:

 

"hva har dimensjonene og kraften i virkelighetens kuler og krutt med denne tråden å gjøre?"

 

;)

7615565[/snapback]

 

I Rogue Spear kunne du jo velge kule type, noe du ikke kan i Vegas.. vet ikke helt om det hadde mye å si i Rogue Spear fordi jeg ikke hadde mye peiling om kuler da jeg spilte det..

Lenke til kommentar

nja, kuler var ganske effektive på å drepe folk uansett hvilken type man valgte,(i R6, rogue spear og raven shield, men jeg fant at i pistoler og SMG'r var det oftere at man måtte skyte folk 2-3 ganger med FMJ enn med hollow points. dette var på uarmerte folk da, i på armerte vil jeg tro at effektiviteten på hollow points synker kraftig og at FMJ er veien å gå.

men jeg kan ikke huske at jeg møtte noen armerte folk i raven shield eller noen av xp pakkene.

 

men i Rogue spear møtte man ganske tungt armerte folk, og da måtte man ty til rifler for å slå igjenom.

 

i RvS kan man gjøre alle bretten med bare mp5 våpen.

Brukte bare forskjellige MP5'r da jeg i raven shield og exp pakkene.

er det et rent CQB brett og man trenger lyddempere er det MP5SD

er det rent CQB og ingen dempere er på krevd er det vanlig MP5

er det litt opent er det MP5/10 med og uten lydempere ettersom.

Setter på semi og sikter center mass og tar den double tap. funker hver gang

Lenke til kommentar

Nå har jeg altså endelig skaffet meg rainbow 6: Vegas(På xbox 360), og kan også endelig forstå deres skuffelse over spillet.

 

Ikke det at spillet i seg selv er dårlig, jeg syns det er noe av det råeste jeg har spilt, men det virker ikke så altfor realistisk. Det var overraskende mange fiender i spillet. For å gi et eksempel så fikk jeg på tredje level en achievement hvor det sto: "Kill a total of 500 terrorists online or offline"(MERK: Har ikke spilt online). :!: Jeg ble latterlig overrasket. Lite sannsynlig at så mange terrorister er til stede på bare tre leveler. Nå har jeg sikkert drept 600++ og jeg er enda på samme level!

 

Syns også det er ganske lineært. Det er bare enkelte rom man kan velge forskjellige veier, skulle vært en stor level som i Ghost recon1 hvis dere har spilt det.

Mange sier at det er ikke mange nok måte å entre et rom på. Det er jeg uenig i. Man kan jo planlegge på forholdsvis mange varierte måter hvordan man skal redde et gissel eller bare renske et rom for terrorister. Men jeg regner da med at det er trappet ganske kraftig ned i forhold til de andre spillene.

 

Det var en eller annen i denne tråden som kommenterte at blind-fire fullstendig ødelagte spillet fordi det tok bort alt av realisme og taktikk(I virkeligheten gjør de militære etc. aldri slik). Dette forstår jeg ikke. Som om det ikke er realistisk og ha muligheten til og gjøre det. i virkeligheten vil man ha muligheten til å velge enten å gjøre det eller ikke, og hvorfor skulle det ikke være slik i spill og? Blind-firing suger uansett, og det er akkurat så ubrukelig som det burde være.

 

Jeg liker livsystemet, men heller ikke det er noe særlig realistisk, i alle fall ikke på easy. Du tåler en god del skudd(5-10), før du må bak dekning igjen. Håper litt på at realistic er mye bedre... ;)

Lenke til kommentar
ikke bare har du mulighet til å se at om er bak deg, men du kan også spray & pray mens du er bak dekke, noe ingen ekte elite soldat vill gjort, det er sløssing med ammo.

 

og det hjelper ikke at man kan har 3 våpen BARE i storymode, man har fremdeles 3 våpen.

 

og hvor i helvete har han alle magasinene han har 12 mags til mp5 og 12 til Sig.  pluss en del til pistolen. de fleste taktiske vester har bare plass til 12 ikke 24, det er rett og slett ikke plass til så mange magasiner.

 

 

Edit: og Hr. Jenssen  selv om man ikke ser på spillet som et R6 spill er det fremdeles et elendig spill når det kommer til realisme

7535804[/snapback]

Er jo ingen som sier at du må kjøre spray and pray taktikken. Det er jo ditt valg så hvis det er så forbanna dumt, la vær. Min vest har plass til 4 magasin, men det er ikke noe problem å dytte inn mange fler hvis man har flere magasintasker, men herregud da folkens!

 

I strid så har du så utrolig mange fordeler som ikke finnes i noen spill, så klart skal man få tilnærmet samme flyt så må andre ting være enkelt(eller urealistisk som mange her sier).

 

En annen ting er at spray og pray taktikken ikke er så veldig uvanlig. Dekkild kalles det for og brukes feks i "ild og bevegelse" som sikkert de fleste har vært borti i førstegangstjenesten.

 

Jeg synes Vegas er veldig bra. Det er ikke Raven Shield, og jeg vil si at Raven Shield hadde sine sterke sider, men ingen må komme å fortelle meg at den ikke hadde sine svake også. Kan jo blandt annet nevne ingen mulighet for å forandre taktikk underveis. Hvor "realistisk" er det da? Jeg synes at Vegas er mye mer dynamisk og man får på en måte mer følelsen av å faktisk klare et oppdrag på sparken uten å måtte spille et oppdrag 20 ganger for å klare å treffe den siste fyren midt i skallen på et skudd. Ikke spesiellt realistisk det heller.

 

Edit:

Har nå spillt Vegas i noen timer og har fått litt mer feeling på spillet. Det største minuset må jeg si er storyen og størrelsen på oppdragene. Som taktisk skytespill så synes jeg at Vegas er bra, men som mange her sier så er det ikke som Raven Shield. Rainbow er jo ikke noe politi som SWAT men heller ikke noe regulær militærstyrke og det er der det skurrer. Rainbow skal jo liksom være en styrke som settes inn helt spesifikt mot et mål, knerter alt siden Rainbow skal være "last resort" og så trekke seg ut og la andre ta æren som feks lokal spesialstyrke. Nå føler jeg det mer som man er en Delta styrke.

Utviklerene kunne godt ha hatt en annen form for skifte mellom oppdragene. Er jo helt sprøtt at samme 3 personer skal fly fra plass til plass og raide svære bygg på den måten. Valg av våpen på helikopteret er også litt teit.

 

Ellers må jeg si at våpenlydene og feelingen med våpnene er skikkelig bra. At man kan bytte våpen eller ta våpen fra dem man knerter er også bra. Rappelering funker bra og ordresystemet er enkelt og greit og trenger i grunn ikke å være mer komplisert annet enn at det hadde vært allright om teammedlemmene også kunne ha pælmet granater på ordre.

Mitt ønske hadde vært mer slik Raven Shield var med planlegging osv men at man kunne ha gitt ordre slik som i Vegas underveis.

 

Jeg gir Vegas :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: /6

Endret av Machz
Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som ikke får til å spille flere enn 2 stykker i co-op på Xbox 360 i dette spillet. Har liksom 4 kontroller og 4 kompisser som vil spille.

 

Det står jo bak på esken at man skal kunne spille 2-4 i co-op...!? Og det kommer opp på skjermen på multiplauer split screen 4 runninger over hverandre, men skjermen blir bare splittet i to med "player 1" og "player 2". Den skulle vel splittes i fire?!?!

 

BUUUHUUU hjeeelp!

 

Alle kontroller er selvfølgelig skrudd på.

Lenke til kommentar

En oppgradert utgivelse av rogue spear med nye større baner og bedre grafikk hadde vært kjempe. Og folk snakker om lan spill osv, dette var et av de spillene jeg virkelig spilte mye i nett når det kom, vi var 3 stk med 2 man på hvert team, gikk inn på hvert vårt sted på opera huset f.eks, og jobbet oss taktisk mot hverandre.

 

Vegas var en nedtur uten like, men ikke direkte overrasket, da det ikke er første spillet i serien av nyere dato som skuffer, og ser desverre ut som at det ikke blri siste.

 

Og til alle de som påstår at vi er en døende rase? BS! Vi er mange til å kjøpe om de bare lager et spill av kvalitet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...