fjeddiu Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nei, det er menneskene som gjør det farlig. Ikke spillet. Ved samme logikk skulle en bannlyse all alkoholbruk fordi noen fikk problemer med det. Det skjedde i USA. Se hva som skjedde der. Mens vi snakker om USA, jeg hørte at fraværet steg med 70% ellernoe slikt da wow kom ut. Kan det stemme? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Litt skjerpings nå gutta, drit i å skriv gå vekk i hver tredje melding. I en tråd som handler om at man hater wow kan man diskutere det, så JonasKs legg opp med å skrive hvor teit du syntes denne tråden er, vi har skjønt det nå ... Det er vel ingen tvil om at wow er avhengighetskapende? Ja det kommer i bunn og grunn ned til selvkontroll, men det gjør det aller meste. Man kan bli mer eller mindre avhengig av wow, det er det ekstremt mange eksempler på. Endret 31. januar 2008 av Christeven Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ingen tvil om at wow er avhengighetsskapende? Hallo? Hvorfor akkurat wow? WoW er et internettspill med en seriøst stor sosial del. Det er denne som tiltrekker folk, ikke spillet. Jeg har i min tid vært "avhengig" av diverse ting, tilogmed wow i en periode. Men nå skal jeg oppsummere: * Omerta (spill med mye IRC chat) * Norwegianmafia (samme) * Nordic Mafia (samme) * WoW (chat ingame) I alle disse spillene fikk jeg venner og bekjente. Disse var jeg "avhengig" av å treffe så ofte som mulig, rett og slett fordi jeg likte dem. Poenget mitt er, WoW i seg selv er ikke avhengighetsskapende, det sosiale liv er. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Poenget mitt er, WoW i seg selv er ikke avhengighetsskapende, det sosiale liv er. Ikke enig. Veldig mange som er "hekta"/avhengig av WoW og som ikke kommer dit for det sosiale.. for å sitte å chatte... Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg er da fullstendig klar over at folk har problemer med ting. Men disse ville hatt problemer uansett, da det på et eller annet punkt er problem med enten selvdisiplin eller anlegg for slik avhengighet. Det er vel ikke riktig.. Jeg kjenner personlig ingen historier om venner som har vært sosiale, flinke på skolen etc og så har mistet venner etc pga WoW. Men å si at "disse ville hatt problemer uansett" er vel en ubegrunnet og også urimelig synspunkt. Det blir det samme som å si at de som er narokitamisbrukere "ville hatt tilsvarende problemer uansett" om det ikke fantes dop.. osv... Det holder vel ikke vann.. I mange tilfelle er det en konkret og spesifikk ting som forårsaker en forandring i adferdsmønster. Hvis folk går fra å være sosiale, ha kontakt med venner, gjøre lekser etc til å kun prioritere WoW (eller skaffe dop, eller sitte oppe hele natten på SMS-chatt) så er det den konkrete tingen som er problemet. Og for veldig mange er det dessverre et problem at WoW tar overhånd. For øvrig.. finnes det noen offisielle tall fra Blizzard over gjennomsnittlig spilletid pr unike spiller? Ville vært interessant å se hva som egentlig er vanlig å bruke per uke. Endret 1. februar 2008 av pax1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Se "i mange tilfeller", "i de fleste tilfeller" og "i alle tilfeller". WoW alene er ikke årsaken til slik ensporethet. Det er dog verdt å se: I tilefeller der folk prøver å komme ut av slike vaner, avhengighet el., så er det miljøet som holder igjen. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Se "i mange tilfeller", "i de fleste tilfeller" og "i alle tilfeller". Hm? Tror ikke jeg skjønner hva du mener her... WoW alene er ikke årsaken til slik ensporethet. Tror du det må være andre årsaker til stede? Manglende tilhørighet, venner osv?.. At det ikke kan skje med tilsynelatende velfungerende mennesker? Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 For øvrig.. finnes det noen offisielle tall fra Blizzard over gjennomsnittlig spilletid pr unike spiller? Ville vært interessant å se hva som egentlig er vanlig å bruke per uke. Jeg lette litt og fant denne. Dette er ikke offisielle tall fra Blizzard, men fra Nielsen media research. Gjennomsnittet i følge dem er 17 timer per uke. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Se "i mange tilfeller", "i de fleste tilfeller" og "i alle tilfeller". Hm? Tror ikke jeg skjønner hva du mener her... Vel, det går på tilfeller hvor ting går galt, og ikke plattformen det går galt på. WoW alene er ikke årsaken til slik ensporethet. Tror du det må være andre årsaker til stede? Manglende tilhørighet, venner osv?.. At det ikke kan skje med tilsynelatende velfungerende mennesker? Har du hørt om noe annet? Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har du hørt om noe annet? Ja.. de fleste historier jeg har hørt har vært "Han var en normal og hyggelig kar.. flink på skolen.. var sammen med venner" etc.. Tror ikke jeg har hørt noen "Han var en einstøing og innesluttet, og det var bare et spørsmål før WoW (eller noe annet) tok ham".... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har 4 ord: Idiotisk tråd burde stenges Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvorfår det da? Denne tråden er ikke idiotisk i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Den var ikke det, nei.. Folk kunne si sin egen mening.. Men en dag.. Kom du.. Hele tråden ble til en person som hatet wow og kom med mange innlegg - uten grunn.. Bare fordi du var spillegal og det ødela ditt sosiale liv betyr ikke det at vi er like dumme som deg.. Sorry, men måtte bare si det rett ut.. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det kan gjerne stemme, men mange er også like dumme som jeg var, men orker ikke og starte en ny håpløs diskusjon med en wow idiot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg er ikke en wow idiot.. Jeg spiller kun i helgene.. Dessuten spiller jeg for det meste CS også.. Hold deg til fakta, eller ihvertfall prøv.. Skal på nattcup nuh så svarer ikke :D Endret 1. februar 2008 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Holder meg fint til fakta og egne erfaringer, men alle diskusjonene jeg har hatt med wow så ender det bare med at de som spiller wow blir sure og kaller meg retard eller et eller annet teit. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har på følelsen at du skylder på spillet fordi du ble litt hekta selv og nekter og innrømme at du kanskje var en litt svekket person på det øyeblikket. Der sa du det. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) 2 sek Endret 1. februar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har sagt tidligere at jeg var klart svekket ja. Såklart det går på at spillerne er svake, men det er jo her spillet kommer og ødelegger. Blir som en pc uten antivirus og brannmur, den er svak, men det er viruset som kommer og ødelegger for den. Og i dette tilfelle er det ikke bare og laste ned et antivirusprogram. Og der sa jeg det. Tror heller at dere wow spillere er så fan av spillet at dere nekter og innse de negative sidene ved spillet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Og der sa jeg det. Tror heller at dere wow spillere er så fan av spillet at dere nekter og innse de negative sidene ved spillet. Det negative er jo at det finnes spillere som ikke klarer å holde styr på livet sitt. Og da hjelper det ikke akkurat med noe som tilbyr en effektiv virkelighetsflukt. Endret 1. februar 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå