Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva? Deilig med litt støtte forresten, begynte og føle meg som Schnell i tannpusstråden Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Vel, du trekker fram hva du synes er for lang tid, >2timer, og sier at avhengighet er meget utbredt, da blant WoW-spillere (hvorfor er intet annet nevnt?). Altså hvis et tidsrom tilsvarer hva som er "ok" og ikke. Jeg sier at det er unødvendig med mer enn 5min dusjing hver dag, altså en enhet på 5min. Det finnes folk som glatt dusjer >15minutter, altså en tredobling av hva jeg finner nødvendig. Er disse avhengig av å dusje? Ser du poenget, eller må jeg prøve en gang til? Vær meget forsiktig med avhengighetsstempelet. Red.: Ang. støtte: Det er stort sett deg mot meg akkurat nå, uansett. Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Forskjell på 5 min hver dag og 2 timer hver dag da. Om folk har selvdisiplin eller ikke spiller ingen rolle, poenget er at de blir avhengig og ødelegger for seg selv. Nå spør snart Lycan. "Kan du definere avhengig for meg?" "Kan du bevise at de ødlegger for seg selv"? "Gjerne send meg kilder. Men seriøst Lycan, jeg skriver ikke det her for å lynsje deg. Du er sikkert en fin person osv, men bare fatter ikke at du ikke skjønner hvor mange mennesker det er som ikke klarer å kontrollere wow spillingen sin. Feks en venn av meg var supersosial, begynner wow, og nå har han ingen venner. For han skal aldri ut lenger, karakterer er på bunn osv. Du skjønner sikkert hvor jeg vil.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg er da fullstendig klar over at folk har problemer med ting. Men disse ville hatt problemer uansett, da det på et eller annet punkt er problem med enten selvdisiplin eller anlegg for slik avhengighet. Jeg skjønner ikke hvorfor det er spillet som får fokuset, og ikke spillerne. Det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Når det kommer til dusjing så er jo ikke det bortkasta tid med mindre man bruker lang tid, ok du syns et kvarter er lang tid til og dusje, det syns ikke jeg. Hadde en person derimot dusja en time hverdag da kan man begynne og spørre om han er avhengig. 2 timer hverdag er mye og jeg stempler de som spiller wow 2 timer hverdag for avhengig. Det er jo spillet som distraherer disse "svake" spillerne, de hadde nok greid seg mye bedre uten. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Aner du hva du faktisk sier? Avhengighet går ikke på hvor lenge en driver av av gangen. Isåfall er jeg en stolt, avhengig wow-spiller, om en regner i snitt. Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har på følelsen at du skylder på spillet fordi du ble litt hekta selv og nekter og innrømme at du kanskje var en litt svekket person på det øyeblikket. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor det er spillet som får fokuset, og ikke spillerne. Det er der problemet ligger. Der kan jeg være enig i deg. Jeg tror "problemet" i wow er at det er så utrolig sosialt, bare i dataverdenen. Du blir kjent med mange, snakker med de og har det moro. Det blir nesten som å logge på msn for å chatte med venner. I tillegg er det aldri noen stopp i wow, du runder ikke spillet. Hvis man for eksempel spiller / spillte oblivion, kan man bli avhengig. Men der slutter det etter en viss tid, for det er ikke mer content å utforske eller mer å gjøre. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg har sagt tidligere at jeg var klart svekket ja. Såklart det går på at spillerne er svake, men det er jo her spillet kommer og ødelegger. Blir som en pc uten antivirus og brannmur, den er svak, men det er viruset som kommer og ødelegger for den. Og i dette tilfelle er det ikke bare og laste ned et antivirusprogram. Endret 31. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor det er spillet som får fokuset, og ikke spillerne. Det er der problemet ligger. Der kan jeg være enig i deg. Jeg tror "problemet" i wow er at det er så utrolig sosialt, bare i dataverdenen. Du blir kjent med mange, snakker med de og har det moro. Det blir nesten som å logge på msn for å chatte med venner. I tillegg er det aldri noen stopp i wow, du runder ikke spillet. Hvis man for eksempel spiller / spillte oblivion, kan man bli avhengig. Men der slutter det etter en viss tid, for det er ikke mer content å utforske eller mer å gjøre. Nå begynner vi å enes. Det er det sosiale aspektet som holder meg i spillet. Om guilden min, Drøm, forsvinner kommer jeg mest sannsynlig til å finne meg noe annet å gjøre. Mest sannsynlig et annet dataspill, da jeg elsker det, men det er nå en annen sak. Men når en først avhengighetsstadiet i Oblivion (siden dette er ditt eksempel), altså man hjemsøkes, kjenner det fysisk og psykisk at man ikke får spilt, f.eks føler seg nedfor, ja da hjelper det ikke at det ikke er mer content å utforske. Da er det noe som holder deg igjen. Jeg har sagt tidligere at jeg var klart svekket ja. Såklart det går på at spillerne er svake, men det er jo her spillet kommer og ødelegger. Blir som en pc uten antivirus og brannmur, den er svak, men det er viruset som kommer og ødelegger for den. Og i dette tilfelle er det ikke bare og laste ned et antivirusprogram. Hvis en sitter på en ubeskyttet pc og bevisst laster ned et virus, da fortjener en ikke bedre. Viruset er der, men en må ikke oppsøke det av den grunn. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Viruset kommer uansett om man vil det eller ei. Var egentlig et ganske dårlig eksempel, men når disse som er svake først har begynt med wow så blir det vanskelig for dem og komme ut av det. Det er vi enige om ikke sant? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det gjør ikke WoW noe farligere. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jo, det gjør jo det når dem ikke kommer ut av det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nei, det er menneskene som gjør det farlig. Ikke spillet. Ved samme logikk skulle en bannlyse all alkoholbruk fordi noen fikk problemer med det. Det skjedde i USA. Se hva som skjedde der. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Uten spillet hadde dem jo ikke vært avhengig. Hva skjedde i USA? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hadde ikke spillet vært der hadde de hatt noe annet de hadde blitt "avhengige" av. Så lenge anlegget er der kan du fjerne så mange ting du vil - det vil alltid være noe. I USA vokste en gangster-makt opp, det ble drevet masse ulovlig, ukontrollert destillering av drikkevarer. Voldsom distribusjon, masse konsum. Fyll ble grovt. Landet var ute av kontroll. Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Om dem fjerner wow nå er det eneste som kommer til og skje at mange slutter og endel begynner med privat server. Hva annet skulle dem begynne med? Guild Wars? Sålangt jeg vet er det en mye mildere versjon av wow, altså ikke så tidkrevende. Men nå legger jeg meg, takk for en irriterende, men hyggelig diskusjon, vi får heller fortsette i morra Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg vil tørr å kunne påstå at Aleksmyy er den rareste personen jeg har hørt/lest/møtt whatever, Hvilken idiot har "Wow er en sykdom." med turkis skrift, har bilde av to karatemenn og kjefter på et spill? Aleksmyy, kan jeg ta på deg? Du er så jo søt og nusselig når du kommer med dine tiltrekkende argumenter mot wow Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg sa ikke MMO, sa jeg? Jeg hadde funnet noe jeg hadde trives med å spille. Jeg kan avslutte med et lite eksempel, som er meget, meget relevant, spesielt i denne tråden. Det har seg slik at jeg startet på Sylvanas midt i -07. Der spilte også forumets kjære Psilocybe, som jeg av den grunn spilte og snakket mye med. Det er litt fortsatt småtrist å ikke se noen av karakterene hans i friendlist online. Hans daværende jobb var piercer, og grunnet mye dødtid mellom kundene spilte han på jobb. Mye fritid ble også brukt til World of Warcraft. Man kan si han spilte litt mer enn gjennomsnittet. Men så skjedde det nå i.. november? at Psilocybe ble lei. Veldig lei. Og sluttet på dagen, etter å ha rensket bankalten sin for greens (takk for gullet jeg tjente på en del av de. ) og div. blues på AH for en billig penge. For så å si opp kontoen. Jeg har ikke sett noen av karakterene online siden da. Han spilte et timeantall som, i følge din standard, godt kan kalles avhengig. Hvorfor kunne han da slutte på dagen? Nå tror jeg han bruker en del tid på konsollspill i fps-typen, av signaturen hans å dømme. Noe slikt vil nok jeg gjøre og, kanskje med andre typer spill, den dagen jeg går lei av wow. God natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå