Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jo, den er wow relatert, derfor passer den fint i wow forumet. Ser ikke hvorfår vi ikke kan diskutere de negative sidene ved wow også? Eneste negative er at WOTLK kommer, og at det koster penger. Man blir avhengi ja, men det går på selvkontrollen. Der ja, det er det jeg sier, nesten. Og si at det går på selvkontrollen kan man jo si om dop og, men alikevel så greier man ikke og slutte. Såklart det er forskjeller mellom wow og dop, men det er vanskelig og slutte med wow for noen, sånn som kompisen min som har prøvd 3 ganger nå men misslykkes sa, "det er som og prøve og slutte og røyke, nytter ikke". Verden hadde vært et bedre sted uten wow. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jo, den er wow relatert, derfor passer den fint i wow forumet. Ser ikke hvorfår vi ikke kan diskutere de negative sidene ved wow også? Eneste negative er at WOTLK kommer, og at det koster penger. Man blir avhengi ja, men det går på selvkontrollen. Der ja, det er det jeg sier, nesten. Og si at det går på selvkontrollen kan man jo si om dop og, men alikevel så greier man ikke og slutte. Såklart det er forskjeller mellom wow og dop, men det er vanskelig og slutte med wow for noen, sånn som kompisen min som har prøvd 3 ganger nå men misslykkes sa, "det er som og prøve og slutte og røyke, nytter ikke". Verden hadde vært et bedre sted uten wow. Jeg også har prøvd å sluttet, men det har alltid endt med at jeg starter opp igjen, men det er fordi jeg koser meg med spillet. Har det morsomt med Arena, bg og raids osv. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Negativ til nye folk som jeg ikke har en anelse om hvem er, hmm, ville ikke brukt ordet negativ, bare det at jeg ikke stoler så lett på dem, for all del mange hyggelige folk der ute, men fremdeles.. Er klar over det, der for jeg sa at jeg tok veldig i, men det er dessverre sånn med mange også. Man blir da ikke mye selvsikker av wow.. Ytterst få som er total geeks i wow? Haha.Syns din påstand er mindre underbygd enn min. Har spilt wow veldig mye selv og fikk mange "venner", men opptaget fort at måten man oppfører seg mot dem og ekte venner irl er veldig forskjellige, altså man bruker forskjellige roller. Verdens mest spilte spill blir spillt for mye er min mening, altså wow er så bra at det blir for bra. Wow er og blir avhengighetsskapende, og ja det var selvkontrollen min som svikta men det var pga wow. Og at folk blir avhengig av wow er ikke noe sjeldent tilfelle. Ser ingenting galt med wow, sålenge det ikke tar overhånd noe som det lett kan gjøre for en del. Vil si at og kalle dataspill generelt avhengighetsskapende blir feil, grunnen til at wow blir værre enn vanelig spill er at det er så sinnsykt tidkrevende + det presset at man skal bli best, som bunn i grunn målet med spillet er. Klart det finnes andre dataspill som wow, men vil si at wow er den værste. Klart man ikke tenker på og bli best hele tiden, man har det jo såklart hyggelig med "venner"() ogsånt, men når man raider og alt det der gjør man det for og bli bedre en kompisene dine, i mitt tilfelle var jeg dårligst vil jeg nå si, og ville bli bedre og det gikk utover resten av livet mitt. Klart det finnes folk som greier og spille det 2 timer i uka, men poenget mitt er at det er mange som bruker veldig mye tid på dette.Og måten du argumenterer på er veldig barnslig må jeg si. Har da aldri tvingt deg til og bry deg har jeg vel? Sier bare min mening om wow, har også erfart at det er umulig og diskutere med wowspillere. De jeg kom over i farten. Your call. Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Heart Break Kid Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jo, den er wow relatert, derfor passer den fint i wow forumet. Ser ikke hvorfår vi ikke kan diskutere de negative sidene ved wow også? At personer blir hekta av WoW er jo deres egen skyld. Akkurat som om en kjører seg i hjel i en bil på grunn av idiotkjøring, kjører ikke alle sånn. Ikke ta alle over en kam. Det er ikke noe galt med WoW, det er noe galt med de svake personene som spiller det og blir "hekta." Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Alt er jo omtrent begrunna da. "Man blir da ikke mye selvsikker av wow.." Begrunnes her: Ytterst få som er total geeks i wow? Haha.Syns din påstand er mindre underbygd enn min. Har spilt wow veldig mye selv og fikk mange "venner", men opptaget fort at måten man oppfører seg mot dem og ekte venner irl er veldig forskjellige, altså man bruker forskjellige roller. "Verdens mest spilte spill blir spillt for mye er min mening, altså wow er så bra at det blir for bra." Hva er det og begrunne her? Wow er og blir avhengighetsskapende, og ja det var selvkontrollen min som svikta men det var pga wow. Og at folk blir avhengig av wow er ikke noe sjeldent tilfelle. På skolen min er det mange som er avhengig, kompisen min flytta til et nytt sted, der var det enda fler, selv om det er 2 steder i Norge hvor det er endel avhengige betyr jo ikke det at alle er det men når det er 8 000 000 folk som spiller det(Tror det er riktig ellers så var det 800 000, uansett mange) så sier det litt, og nei alle disse er ikke avhengig, men se på kineserne da de tar jo selvmord når accounten blir hacka, har lest utallige artikkler om wow avhengighet, man kan ikke måle hvor mange som er avhengig men jeg tipper det er mange nok. Var et eller annet som gikk galt så det ble litt rotete. Har prøve i morra kan ikke ta resten nå, men lover og ta det senere Jo, den er wow relatert, derfor passer den fint i wow forumet. Ser ikke hvorfår vi ikke kan diskutere de negative sidene ved wow også? At personer blir hekta av WoW er jo deres egen skyld. Akkurat som om en kjører seg i hjel i en bil på grunn av idiotkjøring, kjører ikke alle sånn. Ikke ta alle over en kam. Det er ikke noe galt med WoW, det er noe galt med de svake personene som spiller det og blir "hekta." Tar ikke alt over en kam, har jo sagt 1000 ganger at ikke alle blir avhengig men mange blir det, og ja det er ofte de med svak viljestyrke, men det gjør ikke problemet noe mindre gjør det vel. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor kan jeg lese de begrunnelsene, kildene eller bevisene? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Akkurat. Tror vi kan sette en liten stopper her, vi kommer neppe noen vei. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Begrunnelsene mine står i posten over. Ser ingen grunn til og sette en stopper her. Edit: Woho 900 poster Endret 31. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Bortsett fra det totalet fraværet av begrunning? Du må gjerne ha synspunkter, men de er verdiløse uten rotfeste. Dessuten er du sterkt påvirket av tullete artikler, faktafeil og en usedvanlig mangel på evne til å tenke kritisk. Dessuten er det pr. dags dato 10 millioner aktive kontoer. Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Begunnelsene mine er for det meste basert på egne erfaringer, og jeg er sikker på det jeg sier. At folk blir er avhengige av wow har jo aldri vært noen hemlighet. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Definer avhengighet for meg, er du snill. Hemmelighet eller ikke, kilder? Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) At de ikke greier og slutte med det og spiller det for mye. Ofte er de ikke klar over det selv, når jeg spilte tenkte jeg "Jeg er ikke avhengig for jeg vil jo spille", men sannheten er jo at jeg var totalt avhengig, samme med kompisene mine nå, som ikke greier og slutte. Edit: Tror du virkelig det står en oversikt over hvor mange som er avhengig av wow noen sted? Endret 31. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Definer avhengighet for meg, er du snill. Hemmelighet eller ikke, kilder? Er ikke aktiv i det forumet her, men begynner å reagere litt nå. Lycan, hvorfor må du være så forbanna vanskelig? Seriøst, hvis ikke du som spiller wow selv (antar jeg), vet du at utrolig mange folk er avhengige av spillet. Bare i guilden min er det 5-6 som sier adjø fordi wow går ut over irl, 2-3 dager er de tilbake. Kilder? Tenk deg om litt, mange er avhengig av det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Uten det har ikke påstanden din verdi. Når spiller man "for mye"? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er ikke aktiv i det forumet her, men begynner å reagere litt nå. Lycan, hvorfor må du være så forbanna vanskelig? Fordi hele diskusjonen er tullete. Argumentene er ubegrunnede og dårlige, og har strengt tatt ingenting her å gjøre. Seriøst, hvis ikke du som spiller wow selv (antar jeg), vet du at utrolig mange folk er avhengige av spillet. Bare i guilden min er det 5-6 som sier adjø fordi wow går ut over irl, 2-3 dager er de tilbake. Og? Er dette nødvendigivs representativt? Selvdisiplin? Kilder? Tenk deg om litt, mange er avhengig av det. Eh, ok. Vis meg de. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg begynner å lure på om du bare spør om sånt, kun for å irritere. EDIT: så du må ha en forsker eller noe sånt for å bevise at mange er hekta på wow, før du innser det? :O Endret 31. januar 2008 av Richard_87 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er litt subjektivt egentlig personlig syns jeg det er for mye og bruke 2 timer på et spill hver dag, mens andre kan syntes det er lite. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg begynner å lure på om du bare spør om sånt, kun for å irritere. Nei, for å faktisk få noe ut av dette. Det er litt subjektivt egentlig personlig syns jeg det er for mye og bruke 2 timer på et spill hver dag, mens andre kan syntes det er lite. Jeg synes det er bortkastet å bruke mer enn 5 minutter i dusjen. Jeg ville ikke kalt folk avhengig av å dusje fordi de driver av i 15minutter av den grunn. Red.: EDIT: så du må ha en forsker eller noe sånt for å bevise at mange er hekta på wow, før du innser det? :O # 1 - Hekta =/= avhengig. # 2 - Hvorfor skal varen WoW og de generelle spillerene dømmes for enkeltindividers manglende kontroll og selvdisiplin? # 3 - Spiller det egentlig noen rolle hva "mange er"? Endret 31. januar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Forskjell på 5 min hver dag og 2 timer hver dag da. Om folk har selvdisiplin eller ikke spiller ingen rolle, poenget er at de blir avhengig og ødelegger for seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå