Darkbuster Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har enda ikke solgt roguen min med full epic enda. Venter heller til neste expansion kommer ut, så får jeg se om jeg starter igjen. Tror jeg spilte i halvannet år eller noe. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har bestemt meg for å slutte med WoW nå som jeg ser hva det egentlig gjør med folk. Flere av "vennene" mine har ikke engang tid til å gå ut en gang, og de skulker skolen. Det er greit at folk spiller WoW, men ikke når det går ut over venner. In soviet Russia, WoW plays you. Uansett: Det er vel strengt tatt ikke WoW sin skyld at vennene din er hekta. Såklart det er wow sin skyld, men ikke bare wow sin skyld. Folk må jo ha litt kontroll, men det har dem ikke. Noen kompiser av meg prøvde nettopp og slutte for 2. eller 3. gang, men fikk det ikke til nå heller. Wow skulle blitt ulovelig.... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Når skal folk lære at problemet er ikke spillet men folkene som spiller. Om du er under 18 år burde foreldrene sette hjerngrepet inn og nekte poden å spillet (der har man parental controle som kan begrense spilletiden). Er man over 18 burde de som er gode kompiser ta rev i seilene og sørge for at han innser problemene. Vil ikke kalle noen en god kompis om de sier "slutt å spille WoW", får "nei" til svar og sier "jeg prøvde" og gir opp. Samt at det burde være mer hjelp å få fra samfunnet i Norge til å få bukt med problemet. Har spillet MMO i angro siden, ja jeg husker faktisk ikke, og har vært oppslukt i spillet jeg holder på med ja men aldri avhengig. En venn i guilden min sa til meg "you better level faster for we are doing raids soon" og da svarte jeg kort og kontant "i level when i want to". Folk lar seg presse for mye av bits og bytes. Hva er vitsen med å la seg presse av noen "kompiser" i et spill, man sitter igjen med?? Nettopp, timer borte vekk, kanskje en modell fil med noen tall og bokstaver og et navn i farger som tydeligvis er elite. WoW samfunnet i seg selv har skyld i avhengigheten, det blir lagt så innmari press på folk for at de "skal" gjør det og det og det og de "skal" følge den veien og de "skal" ha det gearet. Med så mange ting man "må" oppfylle i spillet for å bli regnet som elite, er det rart at folk slutter med real life ting og spiller? Ingen liker å "tape" men enkelte innser et nederlag enkelte ganger og lar det være med det. De som ikke klarer å "tape" fortsetter i det umenneskelige for de skal "vinne". Du kan ikke vinne i WoW så det er best å innse det først som sist. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Problemet er jo spillet, det er rett og slett avhengighetsskapende, pga dette du nevner med press om og være best. Husker før når jeg også spilte, kompisene mine kalte noob fordi jeg lvlet sakte. Så jeg begynte og spille mer, merket at dagene ble kortere og timene forsvant i løse lufta. Husker jeg tenke veldig ofte "Oi, er klokka så mye". Karakterene mine gikk også ned pga at jeg spilte wow istedet for lekser. Har 400 timer med wow på xfire som jeg angrer noe sykt, skulle heller ønske jeg hadde brukt de timene på noe mer fornuftig som lekser eller venner. Er overlykkelig for at jeg har greid og slutte nå, var ikke så vanskelig for meg siden jeg ikke nådde lvl 70. Jeg vet ikke mest om akuratt dette, men det er vel når man kommer i lvl 70 da man skal skaffe seg gear og mount og alt sånn man virkelig begynner og spille. De fleste kompisene mine spiller enda og syns rett og slett synd på dem. Endret 26. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har ikke tid til å bli avhengig av WoW, såre enkelt. Har jobb og det sosiale livet som kommer før spilling og WoW. Men det er jo såklart snakk om prioriteringer. Personelig skjønner jeg ikke hvordan folk kan velge et spill fremfor virkelige ting som å gå ut med noen venner. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Det er vanskelig og forstå før du har vært avhengig av det. Kompis av meg gadd ikke og bli med meg og noen fler på kino fordi han skulle i Kara Endret 26. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har bestemt meg for å slutte med WoW nå som jeg ser hva det egentlig gjør med folk. Flere av "vennene" mine har ikke engang tid til å gå ut en gang, og de skulker skolen. Det er greit at folk spiller WoW, men ikke når det går ut over venner. In soviet Russia, WoW plays you. Uansett: Det er vel strengt tatt ikke WoW sin skyld at vennene din er hekta. Såklart det er wow sin skyld, men ikke bare wow sin skyld. Folk må jo ha litt kontroll, men det har dem ikke. Noen kompiser av meg prøvde nettopp og slutte for 2. eller 3. gang, men fikk det ikke til nå heller. Wow skulle blitt ulovelig.... det skulle sikkert røyk og snus også, men det skjer neppe med det første.. det vil alltid være noen som ikke har viljestyrke til å slutte med ting de blir hekta på... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ville heller vært avhengig av røyk og snus enn wow. Overdriver ikke, er man avhengig av wow blir det lett flere timer om dagen med spilling. Dette innlegget har ikke noe med ditt 2ball, kom bare på det når du nevner det Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ville heller vært avhengig av røyk og snus enn wow. Overdriver ikke, er man avhengig av wow blir det lett flere timer om dagen med spilling. Dette innlegget har ikke noe med ditt 2ball, kom bare på det når du nevner det valid point Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nå fører nå ikke avhengighet av snus eller røyk til asosiale tendenser Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nei, men det er noe sabla dritt fordet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det var nå så men jeg har ennå til dags dato igjen å høre "nei jeg kan ikke bli med ut i dag for jeg må ta meg en snus" eller "nei beklager i dag skal jeg røyke så jeg kan ikke vær med". Der er forskjellen. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er jo nettopp derfor jeg ville vært avhengig av det istedet for wow. Wow er usosialt, røyk er veldig usundt og farlig i lengden. Ville heller død tidligere enn og sitte inne og spille wow hele dagen. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) jeg mente bare at begge er vanskelig å alutte med og at det er noen som ikke klarer å ta seg sammen nok til å legge det vekk...^^ Btw: har sluttet med begge deler.. Endret 26. januar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Btw: har sluttet med begge deler.. Gratulerer da Edit: woho 800 poster Endret 26. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 hmm... Levle huntern til 70 og selge kontoen eller Levle huntern til 70--> ta pause--> kjøpe wotlk--> levle enten hunter eller shammy til 80 og selge kontoen what to do? Lenke til kommentar
alright Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Du tar vel og selger nå? Får neppe så mye ekstra at du får igjen pengene du brukte på WotLK Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Vel, iogmed at jeg er mer eller mindre sengeliggende pga sykdom for tiden, så bruker jeg ganske mye tid av dagen på å sitte på dataen Hvis jeg da levler 80 ganske fort, å satser på å selge da burde jeg jo få igjen litt mere, eller? Lenke til kommentar
alright Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Om du er veldig rask kan du kanskje tjene en del. Powerlvling er vel ikke tilgjengelig til rimelige priser før kineserne har oppdatert guidene sine Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er best å selge konto nå om du skal selge og ikke liker WoW mer. Om du skal selge kontoen din når Wotlk kommer ut så må du levle til 80 (tar tid) så må du få tak i kjempegear for å lokke kjøpere (tar enda lengere tid) og ender opp med å kanskje tjene 200 spenn mer. Toppen. Så da er det like godt å selge nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå