Tore Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ser minnepenna (Flach Voyager) er FAT32 fra fabrikken.. Men, er det ikke bedre å ha NTFS når man vet man ikke kommer borti pcer med win 98 ol...? Finnes det negativer med FAT32.? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Grunnen til at de kommer med FAT32 er vel fordi alle OS støtter lese/skrive til det. NTFS er primært for windows 2k og nyere, selv om de fleste linux distroer vel ihvertfall har lese-støtte for det nå. Regner med diverse DVD spillere, bilstereoer osv med usb tilkopling også kan lese fra NTFS i disse dager, men dette er jeg ikke sikker på. FAT32 klarer ikke filstørrelser over 2GB, ellers er det ikke noe særlig negativt med det, siden du vet at det vil virke på det meste. Men skal du kun bruke den på nyere windows PC'er kan du alltids gå over til NTFS, siden det påståes å være et noe raskere og mer pålitelig filsystem. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg ville valgt fat da dette kan, som nevt, støttes av alle OS, mens NTFS hovedsaklig er windows. Var veldig gøy å mekke for en kamerats pga at han hadde ntfs mens jeg kjørte linux på laptop, og han måtte ha noen bilder jeg hadde. Ble til at vi måtte kopiere frem og tilbake og mekke nytt filsystem og bla bla bla.. Og, fat32 støter filer på 4GB, så hvis ikke du har en satans stor minnepinne skulle du ikke støte på noen problemer mhp filstørrelse. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Regner med diverse DVD spillere, bilstereoer osv med usb tilkopling også kan lese fra NTFS i disse dager, men dette er jeg ikke sikker på. 7536888[/snapback] gjelder langt ifra alle. vet av flere mini-anlegg og kompaktsystemer osv der det kreves fat32. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå