Gå til innhold

Hvor blei det av lyden?

Anbefalte innlegg

:( Plutselig er all lyd borte på pc'n uten at jeg egentlig har noe god forklaring på hvorfor..

Nå føler jeg at jeg har prøvd alt mulig uten hell..

Når jeg er inne på enhetsdrivere er alle drivere fra lyd, video og spill markert med et gult utropstegn.

Jeg har lasta ned nye drivere fra dell uten at dette gav noe resultat.

Jeg har avinstalert driverne for så å restarte, slik at pcn skulle skjønne at drivere manglet og dermed legge inn nye. Dette ble gjort, men de forbanna gule utropene er der likevel...

Jeg har prøvd systemgjennoppretting uten at han klarte å finne et tidligere tidspunkt...

Kan det være at lydkortet er ødelagt? isåfall, er det vanskelig å ordne på en laptop?

Nå er jeg tom for forslag..

Har du noen?

:blush:

Endret av cessa81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at lyden er på? :p

Om jeg var deg, ville jeg prøvd å sende en mail til de som har laget laptopen din og høre med dem hva de tror er problemet.

Noe som dog kanskje ikke er så aktuelt for deg, er å formatere maskinen, på den måten får du sett om det er noe software/driverrelatert eller om det går på lydkortfeil. Men dette er kanskje ikke særlig aktuelt å prøve med det samme kan jeg tenke meg ;)

Lenke til kommentar
Hva slags laptop er det ?

Hva står det på enhetsstatus og har du installert de riktige driverne ?

Kan jo også prøve "legg til maskinvare" i kontrollpanel.

7535215[/snapback]

Dell inspirion 6000

jeg tror jeg har instalert rett driver.. var bare en å velge i hos dell til denne pcn

Lenke til kommentar
Og du er sikker på at lyden er på? :p

Om jeg var deg, ville jeg prøvd å sende en mail til de som har laget laptopen din og høre med dem hva de tror er problemet.

Noe som dog kanskje ikke er så aktuelt for deg, er å formatere maskinen, på den måten får du sett om det er noe software/driverrelatert eller om det går på lydkortfeil. Men dette er kanskje ikke særlig aktuelt å prøve med det samme kan jeg tenke meg ;)

7535250[/snapback]

:D Ja lyden er på.. eller dvs det går ikke an å trykke på noe som har med lyd å gjøre.. alt er gråskravert

Nei, vil ikke formatere med det første :)

Får prøve å høre med Dell om de har noen god forklaring

Lenke til kommentar
Hva med å prøve å starte opp i Sikkermodus? Evt, (om du er godt kjent) kan du jo se om du finner noen magiske innstillinger i BIOS.

Har du prøvd å se gjennom alle alternativene for lyd på Kontrollpanelet?

7535329[/snapback]

Tok oppdaterinng på Bios også.. uten at jeg aner så alt for mye om det men..

Fikk en link på dell til det, men har ikke gjort noen underverker sålangt :)

Ja, nei jeg får kanskje bare vente.. Skal oppom søskenbarnet mitt senere idag, og han er mer datakyndig enn meg..

Syns bare det var så rart, for det var jo ikke sånn her for noen få dager siden...

Sikkerhetsmodus hadde kanskje vært noe.... hmm...

Ikke helt inne på det heller gitt... Og jeg som trodde jeg hadde litt peiling :tease:

Lenke til kommentar

Sikkermodus tror jeg du kommer inn i på de fleste maskiner om du trykker F8 under oppstart, ellers står det kommandoer for å komme inn i BIOS osv, om dette trykkes på før maskinen nærmer seg helt pålogget, går den i BIOS eller sikkermodus avhengig av hva du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...