Gå til innhold

X360 spill i 1080p?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Kjøres alle spillene på 360 i 1080p? Eller hvordan er dette? Har en TV med oppløsning på 1920x1080, men har ikke fått testet 360 så mye på den enda. Har heller ikke fått sett så mye på innstillingen til konsollen, mulig jeg kan stille oppløsning der?

Hvis det bare er noen spill som kjører 1080p, hvilke er dette da? Eneste spillet jeg har for øyeblikket er PES6, og jeg synes det egentlig er helt sykt digg bilde. Hvis dette ikke er 1080p så lurer jeg på hvor bra det da blir å spille spill med den oppløsningen :D

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt vanskelig å svare på. kommer anpå hvor god jobb tv'en gjør med oppskalering, og om det har juice nok til å kjøre oppløsningen. Hva slags tv har du?

7535326[/snapback]

jeg har Thoshiba 42WLG66PG. Tror det skal være en ganske gd TV :ermm::innocent:

7535405[/snapback]

Den klarer ikke mer enn 1080i da. men da vil du vel få litt lag. best å kjøre i 720P.

Lenke til kommentar
Den klarer ikke mer enn 1080i da. men da vil du vel få litt lag. best å kjøre i 720P.

7535443[/snapback]

Er du sikker på dette? På Toshiba sine sider sto det 1080p, finner ikke linken nå da :no:

Er det ikke 1080p? :cry::no: Har jeg blitt lurt?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Du er vel ikke lurt akkurat. men det er vel helt på grensen. FullHD er jo ingen offisiel standard som HD-ready logoen er, så egentlig kan jo selgerne si hva de vil... Jævlig kjipt. Når du spør om tv'en må du spørre om den kan kjøre fullHD progressivt, men de kan vel finne på noe lurt å si da også.

her står det hva den takler av oppløsning

http://pixelmapping.wikispaces.com/Toshiba+TVs

Lenke til kommentar
Ikke sant? Er du fornøyd med bildet, er det det som teller. Ikke hva specs sier.

7535581[/snapback]

Når alt kommer til alt er det jo det som teller. Alle snakker om hvor bra specs de har, ingen som sier noe om hvordan bildet egentlig er. Sånn er det litt med 360 vs PS3 også nå, hehe.

Uansett, jeg er ingen HiFi-entusiast, enda :p , så jeg klarer ikke å se så stor forskjell. Hvertfall ikke på en TV litt over middels og en Hi-end TV. ;)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

http://www.toshibatec-tnd.com/page.html?cid=1491&pid=0 Ser ut som 1080p for meg.

Högupplöst 42-tums LCD-panel med hela 1920x1080 punkter

, men her er det uklart igjen..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324828&view=detailed

står det er full hd, 1920x1080, men på video-inn står ikke 1080p lista opp.

OG det står 1920x1080i i headeren(aldri sett denne skrivemåten før) i headeren.. Høres selvmotsigende ut for meg.

Enten er det 1920x1080(1080p) eller 1920x1080/2 (1080i).

For meg høres det ut som om de vil selge den som 1080p, men så er det egentlig en 1080i...

Endret av lassestorholt
Lenke til kommentar

Ja den er bare 1080i. per dags dato er det bare Samsung F71, Sony W og X og Sharp XD1E av LCD som er "ekte FullHD progressive 1080P" på markedet.

Her er en tråd om en i tv-forumet som sjekka Toshiba wl67. Han endte opp med å bytte skjerm siden han følte seg lurt

Link

Men det er jo en knall tv likevel, har fått mange priser. Bare synd at man kan bli litt lurt... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...