Gå til innhold

Flasha til 1.006 bios så fant ikkje maskina mi SCSI kortet e

rvenes

Anbefalte innlegg

Yo... hallo.

F aen...

Flasha til siste bios, skulle starte oppigjen... nedtur... var ingen scsi disk der lengre (som os ligger på) No stod Raid kortet i pci slot 1. Prøvde så og sette scsi kortet i pci 1. Fant Disken, men ville ikkje boote, men det er pga at oppstarts sektoren er på andre disken... så det er eit mindre problem. Har no installert winxp på ein anna partisjon på scsi disken og så skal eg endre i boot.ini slik at eg får opp win2k'n også.

Men problemet er at eg ikkje finner begge korta når begge står i! Eg finner altid det som står i PCI slot 1.

Sjekk sign for meir info om gliset mitt...

Vil ha 10 kilo med mp3 noooo..... hjeeeeelp...

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 PCI Raid kort

Eicon Diva ISDN kort

Hercules Gamesurround Fortissimo 7.1

Intel Pentium 4 533 FSB [email protected] Ghz

Asus P4B533-V 512 MB Samsung DDR 333 MHz

Asus GeForce 4 Ti4400

Adaptec 19160 SCSI kort

Promise Fasttrak TX2 Raid kort

18.4 GB Seagate 15000 rpm SCSI disk

4x120 GB WD 7200 rpm ATA100 RAID

[ Denne Melding var redigert av: Cornel på 2002-11-21 15:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe med IRQ sharing violation å gjøre? Er ikke så mye inne på det, så det kan vel du sikkert bedre enn meg.

Fin disk du har forresten. Den Seagaten er sikkert lynrask. Hvor mye betalte du for den. Det er en U-360 disk er det ikke? Hva betalte du for SCSI kortet ditt? Fant nemlig ut at et U-360 kort ville koste skjorten, så jeg la det på is.

Lenke til kommentar
Quote:

Cornel skrev (2002-11-23 08:32):

Nei, men trur det valget var avkryssa når eg flasha biosen i Windows... (Flashing i Windows er genialt)

Men det må jo vera ein feil da? når det ikkje fønke!

Nei det trenger ikke være noe feil? Om eg gjør som du oppdaterer bios'en på mitt MSI hk må eg legga inn winxp på nytt. Kan være at noen irq adresser er forandret på den nye bios'en.
Lenke til kommentar

Bruker ikke flashing av BIOS i Windows. Selv om jeg har systemer som er så stabile som Windows-systemer kan bli, så hadde jeg ikke våget å overlate slike low level ting som flashing av BIOS til Windows hvis jeg hadde et alternativ. Det burde heller ikke være nødvendig som Kjetil Lura skriver å reinstallere XP etter en BIOS-oppgradering, med den PnP funksjonaliteten som ligger i OS'et. Men for å sitere noen systemfolk jeg har hatt med å gjøre, "Windows happen". Uansett hvilken metode du bruker til å flashe ny BIOS, så ville jeg koste på meg de få sekundene det tar å gå inn i BIOS og sette "LOAD setup defaults" manuelt. Hvis ikke det er gjort, så er du nesten garantert problemer.

Uansett, hvis du ikke har stabilitetsproblemer eller trenger (eventuell) ny funksjonalitet i en ny BIOS, så er det ingen grunn til å oppgradere BIOS.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 12:46, skrev Kjetil Lura:

Quote:

Cornel skrev (2002-11-23 08:32):

Nei, men trur det valget var avkryssa når eg flasha biosen i Windows... (Flashing i Windows er genialt)

Men det må jo vera ein feil da? når det ikkje fønke!

Nei det trenger ikke være noe feil? Om eg gjør som du oppdaterer bios'en på mitt MSI hk må eg legga inn winxp på nytt. Kan være at noen irq adresser er forandret på den nye bios'en.

Ehm... Jau... Det kjem før Windows loader...

Enten så vises ikkje SCSI biosen eller så vises ikkje raid biosen... og når dei er vekke så finner ikkje maskina korte... Eg prøvde og installere XP på nytt også ja, men fant ikkje raid kortet for det.

Derfor meine eg at det må vere ein feil i ein av biosane / korta! (og ja, eg har drivere til korta (trykke f6 osv))

Lenke til kommentar
Quote:

sofTest skrev (2002-11-24 03:49):

Det burde heller ikke være nødvendig som Kjetil Lura skriver å reinstallere XP etter en BIOS-oppgradering, med den PnP funksjonaliteten som ligger i OS'et.

Eg hadde ikke noe valg. Fikk ikke pc'en min i gang etter bios oppdateringen. Windows xp er veldig kresen om du forandrer noe. Men pc'en min er meget stabil nå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...