Gå til innhold

TIME magazine deems PS3 a bust

lektroluv

Anbefalte innlegg

Hvis du leser kilden så ser du at den er meget fersk. Midten av November.

Undersøkelsen slår også fast at: 8% of US console owners said they were likely to buy one in the coming year, compared with 28% of active gamers.

Altså 8 % av konsoll eiere, noe som er alle, vil kjøpe ny konsoll i løpet av neste år, mens at 28 % av gamere vil kjøpe ny konsoll i løpet av neste år.

Her er link direkte til oppsumeringen av undersøkelsen om dere ikke gidder å lete på forrige link jeg la ved.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så når man trekker fra 800,- for BD på PS3 prisen så betaler man fortsatt mye mer for en konsoll som hverken leverer bedre spill eller bedre grafikk og (sannsynligvis) en dårligere online tjeneste? LØP OG KJØP :w00t:

edit: skammelig og/å feil

Endret av NicNac
Lenke til kommentar
Hvis du leser kilden så ser du at den er meget fersk. Midten av November.

Undersøkelsen slår også fast at: 8% of US console owners said they were likely to buy one in the coming year, compared with 28% of active gamers.

Altså 8 % av konsoll eiere, noe som er alle, vil kjøpe ny konsoll i løpet av neste år, mens at 28 % av gamere vil kjøpe ny konsoll i løpet av neste år.

Her er link direkte til oppsumeringen av undersøkelsen om dere ikke gidder å lete på forrige link jeg la ved.

7548178[/snapback]

Undersøkelsen ble lagt ut da ja, men undersøkelsen har nok foregått før det.

I tillegg var dette før PS3 kom ut i USA.

Noen som gidder å stikke bort på gata i USA og spørre folk hva de syns nå? Syns faktisk det hadde vært intressant å høre hva de hadde svart.

Det med blu-ray som du nevnte på forrige side.

Det hjelper ikke om det er så utrolig billig i forhold til en blu-ray spiller. Det er en spillemaskin, folk kjøper den først og fremst til å spille på. Tror de fleste heller venter til blu-ray spillerne går ned i pris eller heller kjøper HD DVD spiller istedenfor når de kommer i rimlig prisklasse.

Det er som sagt en spillemaskin, men ifølge det sony har sagt ser det nesten ut som at PS3 er en spillemaskin som andreprioritet.

Lenke til kommentar
Så når man trekker fra 800,- for BD på PS3 prisen så betaler man fortsatt mye mer for en konsoll som hverken leverer bedre spill eller bedre grafikk og (sannsynligvis) en dårligere online tjeneste? LØP OG KJØP  :w00t:

edit: skammelig og/å feil

7548196[/snapback]

Men så bør du vel også tenke på at harddisken er større, kortleser, flere tilkoblingsmuligheter og en fremtidsrettet HDMI 1.3 kontakt. I tillegg til en mye bedre kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Og på hvilken måte har min spillopplevelse blitt bedre ved at jeg har 60 gb hd, kortleser og HDMI? Jeg sier på ingen måte at disse tingene er negative ting i seg seg selv, men når jeg kjøper en konsoll, så har jeg ingen interesse av å bli prakka på fordyrende ting som gjør nada for min spillopplevelse.

Den eventuelle dagen kortleser, større hd og BD gjør at jeg får fetere spill på PS3 enn 360, da skal jeg heller vurdere anskaffelse, men hittil da er det bare løk for meg å betale mer for mindre.

Tror også det er slik Ola tenker, uten at jeg har noe som helst kilde :)

Lenke til kommentar
Og på hvilken måte har min spillopplevelse blitt SNIP

Tror også det er slik Ola tenker, uten at jeg har noe som helst kilde :)

7548373[/snapback]

Kjøpte du xbox? da ble du prakka på harddisk. Harddisk kan gått gjøre spille opplevelsen din bedre. Lavere loadingtider, slipper å kjøpe minnekort.

HDMI gjør det enklere for folk med Hd tv'er samtidig som man vet at man vil finne den på HD tv'en du kjøper om 3 år.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
@ [AH-64]Undead

Igjen om du hadde sett på kilden så ville du ha lest at den ble utført i oktober 2006. Altså like før ps3 kom på markedet og lenge etter at de hadde satt prisen.

7548323[/snapback]

Jeg så på linken, men du la ved feil kilde iforhold til den du viste frem.

Uansett, denne undersøkelsen har ganske liten nytteverdi akkurat nå som alle konsollene er ute i USA. Situasjonen i undersøkelsen er nok blitt ganske anderledes nå enn den var.

@NicNac

Er mer eller mindre den situasjonen jeg ser for meg i USA nå.

Hadde alle de tingene vært valgfrie tror jeg heller pipa ville fått en annen lyd.

@Mgs sin post over

Harddisk er greit nok. Du nevner loadetider ser jeg. PS3 trenger faktisk harddisk for å få raskere loadetider.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Nei, la ikke fram feil kilde. Du måtte bare velge "related press release" på høyre side på den første linken. Godt mulig at du synes at den har liten nytte verdi. Men den er vel den nyeste pekepinnen vi har på hva forbrukerene generelt borte i USA kommer til å gjøre. Mye bedre enn synsingen din.

Lenke til kommentar

Jepp, stemmer det, men harddisk har konkurrenten allerede, så hvorfor betale mer? HDMI er en forholdsvis grei ting det, og dette kommer vel mest sannsynlig til 360 også. Men inntil den tid, hvor mange har i det hele tatt HDMI inngang på tvn? Jeg har det, men så er jeg også den eneste i hele bekjentsskapskretsen min i både Bergen og Sogndal som har det. (Ja, veit at "alle jeg kjenner" ikke er et godt argument, men har ikke annet for hånden.)

Uansett, hvor mange fedre/bestefedre/slekt/whatever uten særlig peil på tech legger vekt på HDMI og gode kjøleløsninger når de skal kjøpe konsoll til enten seg selv eller poden? Her snakker vi folk som fortsatt er grisefornøyd med å kjøre kompositt på sin nåværende konsoll.

Lenke til kommentar
Nei, la ikke fram feil kilde. Du måtte bare velge "related press release" på høyre side på den første linken. Godt mulig at du synes at den har liten nytte verdi. Men den er vel den nyeste pekepinnen vi har på hva forbrukerene generelt borte i USA kommer til å gjøre. Mye bedre enn synsingen din.

7548436[/snapback]

Ja selvfølgelig, for jeg visste jo at du mente at jeg skulle trykke der. :roll:

Selvom den er fersk er den dessverre ikke fersk nok.

Hadde den vært gjordt etter at alle konsollene var ute hadde det vært mye mer intressant.

Vil heller si at den viser folks meninger før Launch av PS3 og Wii, men ikke mer enn det. Nå som de har fått prøvd alle konsollene er det nok blitt en vesentlig forskjell på statestikken. Venter heller til det kommer en mer omfattende undersøkelse.

Lenke til kommentar

Ja det er harddisk på xbox 360 premium men ikke på core. Ergo kan ikke utviklerene belage seg på harddisk støtte når de lager spillet. Bare tenk på Oblivion til xbox 360. Hadde vært flott med lavere loadingtider der. Tror mange vil legge vekt på at det er gode kjøleløsning på ps3, men på en indirekte måte. Nemlig om det vil vise seg at ps3 er en mer robust spillekonsoll som ikke går varm og ikke må sendes inn.

Nå kan det godt hende at jeg har fått feil inntrykk av xbox 360, men når jeg leser om personer som må sende inn xbox 360'en sin til bytte/reperasjon 3-4 ganger før at de får en som fungerer. Jeg har eid mange spille konsoller, pc'er og andre elektroniske ting. Men den eneste jeg har måtte sende inn var en lydsystem til pc'en som hadde skurr i en av høyttalerene. Kanskje jeg har vært heldig.

Men vi får se når ps3 er lansert i hele verden om den er noe bedre eller dårligere enn xbox 360.

Lenke til kommentar

Nå lager vel forsåvidt utviklerne patcher til spillene på 360 selv om harddisk ikke er standard på core. Og angående loadetider så mener jeg selv at disse er helt normale på 360. Og sto det ikke nevnt i en annen tråd her at loadingen på motorstorm kunne ta 45 sek?

Jeg veit ikke om 360 ryker mer enn annen forbrukerelektronikk heller, det kan nok hende, min har iallefall greid seg siden launch.

Men som du sier, dette veit vi når den er lansert overalt.

Lenke til kommentar
8% of US console owners said they were likely to buy one in the coming year, compared with 28% of active gamers. Interest rose even more dramatically when asking those who currently play on a console, with 42% of PlayStation 2 owners, 55% of Xbox owners and 54% of GameCube owners indicating they were likely to buy a new console. 60% of those who own a PS2 and are considering a new console likely to buy a PS3, which exceeded the 45% of Xbox owners looking to buy an Xbox 360 and 46% of GameCube owners looking to buy a Wii, ABI Research says.

Trykk på ABI Research i teksten over for å komme til kilden.

ABI Research klarer visst ikke helt å bestemme seg ;)

"ABI Research reports that the $500 and $600 price tags for the PlayStation 3 have "hamstrung" Sony, potentially jeopardizing its next generation console lead." (kilde)

Men uansett så er det jo slik at PS3 og 360 får slåss om restene i gamer-markedet, for Nintendo har jo tatt mål av seg til å nå ikke gamere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...