Gå til innhold

TIME magazine deems PS3 a bust

lektroluv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske frustrerende og demotiverende for Sony-fans at Sony får så mye bank, både i media og blant vanlige folk. Men jeg må si at det er velfortjent etter alle flausene til Sony (f.eks. spyware og rootkit) og den utrolige arrogansen firmaet viser. De er som Nintendo like før N64 ble knust av den første PlayStation.

Min forrige konsoll var en PS2, men nå er det Wii jeg spiller. Så mye hjalp merkevaren Sony der... Folk flest tar ikke hva som helst, og både Sonys etter hvert så råtne rykte og prisen på PS3 vil nok merkes der i gården.

I denne generasjonen må Sony, som sliter en del økonomisk, konkurrerre mot folke- og journalist-yndlingen Nintendo, samt mot Microsoft, som har mer penger (og bedre tid) enn Gud.

Jeg får se om jeg kjøper meg PS3 etter hvert. Hvis den kommer under tusenlappen og God of War 3 er like bra som eneren (får se an toeren, som jeg definitivt skal ha når den kommer hvis den holder mål) så er det nok mulig at jeg allernådigst lar Sony få litt av pengene mine.

Men slik situasjonen er nå så ser det stygt ut for Sony. Veldig stygt.

Lenke til kommentar

@Pricks..

Tror du virkelig på det der greiene der? Tror du virkelig at folk bryr seg om det? Vet du hva? Ikke bare tror jeg du tar feil, jeg vet det..

1. Rootkits er glemt.. Spør 10000 mennesker på gata og hør hvor mange som bryr seg om det og ikke kjøper Sony pga. det. Sannsynlig?

2. Arrogansen til Sony er diskutert opp og ned, nord og i mente på diverse spillforum.. På grunn av utsagn som er helt aliminnelig i 'amerikansk' markedsføring mener du altså at det er en sannsynlighet for at folk flest får sånn avsky for Sony at de velger å ikke kjøpe noe fra de.

Vet du hva? Det kan godt være at mange av Sony tilhørerne som støtter disse utsagnene, det kan være at andre biter seg merke i dette.. Men en ting kan jeg love deg, de fleste driter i det! :w00t:

De som derimot ikke driter i det er de som har bestemt seg på forhånd og driver en eller annen form for sport med å slenge dritt.

Jeg finner det ganske så underlig at kaster bort tiden din på dette.. Kom med noe nytt er du grei.. :)

Lenke til kommentar

Godt sagt Fhj. Tenkte akkurat det samme når Pricks sier at SOny får så mye bank både i media og blant vanlige folk. Vanlige folk(altså ikke meg å deg) driter i disse tingene du nevner.

Ser ut som om at ting går bedre for sony også ;)

For a while this year, it looked like Sony Corp.'s (NYSE:SNE) stock might never recover from its battery recalls and Playstation 3 delays.

But, things have started to move Sony's way. After opening the year at $41, Sony's stock got as low as $37.25. The shares are now back to about $43.

Kilde

Lenke til kommentar
Ikke for å lage bråk, men dere har ikke merket nedgangen av Playstationfans?

Det har iallefall jeg. Flere og flere som har kjøpt seg 360 eller Wii som engang var Sony fans.

og nei, folk husker ikke flausene, fordi de enten sitter og spiller Wii eller 360.

7546876[/snapback]

Om vi tar utgangspunkt i forumet her kan man vel si at de som brant mest for saken er blitt bannet en etter en, så man til tider skulle tro at det var en form for etnisk rensing her inne.. ;) Spøk tilside så var de nok ansvarlig for det selv. Underskrevne også for 14 dager :)

Men jeg tror personlig det at de fleste PS fansa, og det som forøvrig er hovedmålgruppa til Sony ligger i en aldersgruppe med en gjennomsnittsalder som er høyere enn det man normalt ser inne på et slikt interesseforum som dette. ;)

Og det er da en gang slik at man gidder ikke å engasjere seg så mye i noe man ikke har.

Jeg tror videre at overvekten av 360 og wii folk her inne ikke er beskrivende for hvordan det er rundt om i den virkelige verden.. Folk kjøper seg en konsoll og blir intressert i å dele erfaringer og diskutere den med andre folk.. Da oppsøker man et slikt forum. Det er ikke så mange som gidder å holde på slik som vi få som venter på PS3 her inne gjør, men etterhvert som PS3 blir tilgjengelig skal du bare se at de kommer strømmende til.. :)

Og, besynderlig nok er de som du sier som skulle ha sittet og spille 360 og wii som husker 'flausene' best.. :whistle:

Lenke til kommentar
Om vi tar utgangspunkt i forumet her kan man vel si at de som brant mest for saken er blitt bannet en etter en, så man til tider skulle tro at det var en form for etnisk rensing her inne..  ;)  Spøk tilside så var de nok ansvarlig for det selv. Underskrevne også for 14 dager  :)

Men jeg tror personlig det at de fleste PS fansa, og det som forøvrig er hovedmålgruppa til Sony ligger i en aldersgruppe med en gjennomsnittsalder som er høyere enn det man normalt ser inne på et slikt interesseforum som dette.  ;)

Og det er da en gang slik at man gidder ikke å engasjere seg så mye i noe man ikke har.

Jeg tror videre at overvekten av 360 og wii folk her inne ikke er beskrivende for hvordan det er rundt om i den virkelige verden.. Folk kjøper seg en konsoll og blir intressert i å dele erfaringer og diskutere den med andre folk.. Da oppsøker man et slikt forum. Det er ikke så mange som gidder å holde på slik som vi få som venter på PS3 her inne gjør, men etterhvert som PS3 blir tilgjengelig skal du bare se at de kommer strømmende til..  :)

Og, besynderlig nok er de som du sier som skulle ha sittet og spille 360 og wii som husker 'flausene' best..  :whistle:

7546898[/snapback]

Sa ikke noe om at det var forumet jeg snakket om, men vet bare at alle jeg kjenner enten har skaffet seg en 360 eller Wii, eller skal skaffe seg det.

Du kan jo også se på Gamespot og andre sider. Er flere og flere som hvis man ser etter i deres tideligere poster var radikale sonyfans.

Det du forresten nevner med at de fleste ikke bryr seg om uttalelsene, det samme kan man si om Linux-støtten. Det som de fleste ser på er nok prisen først og fremst når vi tenker på de vanlige folka som dere tydeligvis henviser til. Familier osv.

Det du sier med at det er besynderlig nok bare de som skulle ha sittet og spilt 360 og wii som husker flausene best stemmer nok ikke, er nok av folk der ute som ikke har fått med seg flausene heller.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Sa ikke noe om at det var forumet jeg snakket om, men vet bare at alle jeg kjenner enten har skaffet seg en 360 eller Wii, eller er skal skaffe seg det.

Du kan jo også se på Gamespot og andre sider. Er flere og flere som hvis man ser etter i deres tideligere poster var radikale sonyfans.

Det du forresten nevner med at de fleste ikke bryr seg om uttalelsene, det samme kan man si om Linux-støtten. Det som de fleste ser på er nok prisen først og fremst når vi tenker på de vanlige folka som dere tydeligvis henviser til. Familier osv.

Det du sier med at det er besynderlig nok bare de som skulle ha sittet og spilt 360 og wii som husker flausene best stemmer nok ikke, er nok av folk der ute som ikke har fått med seg flausene heller.

7546921[/snapback]

Jeg hentydet til forumet da jeg ser på det som et bedre bilde over hva som skjer enn min personlige vennekrets. Uansett hva mine venner kjøper, kommer og kjøpe eller ikke ser jeg ikke har noen som helst relevans i forhold til hva som skjer i resten av verden.. :whistle:

Jeg undrer meg over utsagnet ditt om dette med Gamespot og "radikale sonyfans".. Har du virkelig gått inn på post historien til så mange "radikale sonyfans" at du har grunnlag til å legge dette frem som en større trend.. Trodde ikke det nei.. :hrm:

Linux utviklermiljøet er stort, og min entusiasme for linux på PS3 ligger ikke bare i det at det muligens vil tiltrekke en eller annen raddiss som synes MS er antikrist. Om man ser litt langsiktig på det tror jeg at det åpne opp for homebrew og mediasenter løsninger ala XBMC som ikke krever så mye dilldall som MS sin løsning for å streame en film inn i godstua. Jeg banner på at XBMC alene sørget for like mange solgte konsoller som Halo (Ja, jeg drar dette ut fra lause lufta. :) )..

Og det med at 360 og Wii eiere husker Sony flauser best, det stemmer.. Det kan du banne på ;)

:)

Lenke til kommentar

Sa ikke noe om at det var forumet jeg snakket om, men vet bare at alle jeg kjenner enten har skaffet seg en 360 eller Wii, eller skal skaffe seg det.

Da kan jeg steppe inn og si med hånda på hjertet at ingen, absolutt ingen jeg kjenner har verken X360 eller Wii, selv om jeg tror flere vil skaffe seg sistnevnte etterhvert.

Det betyr ikke at jeg tror dette er noe godt bilde på hvordan konsollmarkedet i resten av verden ligger an.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig på det der greiene der? Tror du virkelig at folk bryr seg om det? Vet du hva? Ikke bare tror jeg du tar feil, jeg vet det..

Da bryr ikke folk seg om merkevaren PlayStation heller. Og det viser seg jo også at folk ikke er så lojale som enkelte skulle ønske. Bare se på hvordan PlayStation banket N64.

Vet du hva? Det kan godt være at mange av Sony tilhørerne som støtter disse utsagnene, det kan være at andre biter seg merke i dette.. Men en ting kan jeg love deg, de fleste driter i det!  :w00t:

Ikke så lenge mainstream-media slakter Sony :)

Lenke til kommentar
Jeg hentydet til forumet da jeg ser på det som et bedre bilde over hva som skjer enn min personlige vennekrets. Uansett hva mine venner kjøper, kommer og kjøpe eller ikke ser jeg ikke har noen som helst relevans i forhold til hva som skjer i resten av verden..  :whistle: 

Jeg undrer meg over utsagnet ditt om dette med Gamespot og "radikale sonyfans".. Har du virkelig gått inn på post historien til så mange "radikale sonyfans" at du har grunnlag til å legge dette frem som en større trend.. Trodde ikke det nei.. :hrm:

Linux utviklermiljøet er stort, og min entusiasme for linux på PS3 ligger ikke bare i det at det muligens vil tiltrekke en eller annen raddiss som synes MS er antikrist.

:)

7546957[/snapback]

Det jeg prøver å si er at markedet begynner å mettes og at prisen ikke gjør det bedre.

Har selv venner som var mer eller mindre "die-for-sony" fans. Etter at de testa alle konsollene dabbet det heller av kan man trygt si.

Det hjelper lite om linux utviklermiljøet er stort hvis folk ikke skjønner seg på/ikke gidder å sette seg inn i Linux.

Dessverre er det nok de som ikke er fult så intressert i gaming som har mest å si for salgstallene. Tenker på familier med småunger i første omgang og de ser nok på prisen først. Dermed er nok Wii den konsollen som er mest anvendelig for de fleste av dem.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Ingen av min omgangskrets har heller xbox 360. Men det betyr jo ikke at ingen i verden har det. Så tror nok at Playstation merkenavnet fremdeles står meget sterkt.

7547960[/snapback]

Hjelper lite om merkenavnet står sterkt hvis prisen er så dyr.

Som sagt, er dessverre de som ikke er hardcore gamere som avgjør salgstallene og dermed har nok prisen mye å si.

Lenke til kommentar

Så da en pris sammenligning for en stund siden, som jeg ikke skal påstå var 100 % rett, men den var ikke så veldig dyr. Men den er komplisert å lage i starten. Men nå virker det da som om at Sony har fått opp produksjonen. Philips har også begynt å lage blu-ray dioder, samt flere.

8% of US console owners said they were likely to buy one in the coming year, compared with 28% of active gamers. Interest rose even more dramatically when asking those who currently play on a console, with 42% of PlayStation 2 owners, 55% of Xbox owners and 54% of GameCube owners indicating they were likely to buy a new console. 60% of those who own a PS2 and are considering a new console likely to buy a PS3, which exceeded the 45% of Xbox owners looking to buy an Xbox 360 and 46% of GameCube owners looking to buy a Wii, ABI Research says.

Trykk på ABI Research i teksten over for å komme til kilden.

Denner sikkert ikke 100 % rett heller. Men den er pinnamædø 100 ganger mere troverdig en deg og meg ;)

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

offtopic

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
111606-1.gif
Som du ser her så koster blu-ray driven 125 $ totalt.Så det at Sony har blu-ray i ps3 koster oss kjøpere 700-800 kr for hver ps3 pluss mva. Meget bra pris med tanke på at hd-dvd addon spillern til microsoft koster nesten 2000 kr.
Endret av Mgs
Lenke til kommentar

@mgs

8% of US console owners said they were likely to buy one in the coming year, compared with 28% of active gamers. Interest rose even more dramatically when asking those who currently play on a console, with 42% of PlayStation 2 owners, 55% of Xbox owners and 54% of GameCube owners indicating they were likely to buy a new console. 60% of those who own a PS2 and are considering a new console likely to buy a PS3, which exceeded the 45% of Xbox owners looking to buy an Xbox 360 and 46% of GameCube owners looking to buy a Wii, ABI Research says.

1. Når ble denne undersøkelsen gjordt? Dette har ganske mye å si for hvis dette var før annonseringen av prisen på PS3en sier ikke de tallene oss veldig mye.

2. De som deltok i undersøkelsen var vel mest sannsynlig mer eller mindre hardcore gamers.

3. Nå som alle konsollene er ute i USA tror jeg i tillegg disse tallene er ganske irrelevante iforhold til å spørre folk på gata i USA f.eks. i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...