SteveVice Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 sony gar bare kopiert Live... tviler på at nett løsningen til sony blir så bra. 7538547[/snapback] Kopiert Live var vel det stikk motsatte av hva de gjorde, de så på alt som fungerer og gjorde det motsatte. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det at PS3 blir slått av noe som heter Wii er vel fordi det er mer Wii en PS3 å få tak i, men jeg er enig, kan hende at Sony slo litt for hardt på stortromma med Blu-ray stasjonen sin som er dyr å produsere. Men tiden vil vise, i mine øyne er Wii en vinner per i dag, men nå har ikke jeg prøvd en PS3 ennå så jeg utaler meg ikke konkluderende før jeg har forsøkt alle next gen konsoller. Det er forresten noe alle skulle gjort før de hyler ut hvilken konsoll som er dårligst. Mine 5 øre Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Rart...i følge datoen skal denne tråden ha blitt posta i dag. Eg har vore bortreist i over ei veke, og har ikkje besøkt foruma på gamer.no...kvifor har eg då ei bestemt kjensle av å ha sett denne tråden fleire gongar før? Trur kanskje det er på tide å finne seg eit anna forum. Det blir litt for mange einspora folk, og litt for mange repriser her. :-/ Kay Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Stor fare for deja vu og vardøger ja.. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Det har vært ganske stilt de siste ukene ja, og det har vel med en del som fikk seg juleferie og advarsler. Det kommer nye koster til ser det ut for, men de holder ikke på kontinuerlig slik det var før.. Det er litt komisk dog, for det virker som det er en del som tror at de bidrar til noe her inne med stikkkommentarer som er fullstendig utbrukt. Men litt on topic også; Jeg tror ingenlunde at Sony får seg en smekk ala Nintendo.. Smekken fikk Nintendo fordi de ikke satset nytt og tviholdt på billig konsoll/dyr cartridge konseptet sitt.. Endret 19. desember 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg tror ingenlunde at Sony får seg en smekk ala Nintendo.. Smekken fikk Nintendo fordi de ikke satset nytt og tviholdt på billig konsoll/dyr cartridge konseptet sitt.. 7539394[/snapback] Sant nok, men det de har til felles (som kanskje betyr mer) er at Nintendo var og Sony er (kanskje ikke fullt så mye etter lansering av PS3?) veldig arrogante. Nintendo i det at de nektet å ta konkurransen fra Sony mer seriøst og Sony fordi de behandler fans dårlig (spes. i europa), skryter og lyver uhemmet om sin nye konsoll og "stjeler" ideer til andre. Det siste kan jo også Nintendo og Microsoft sies å være skyldige i men allikevel. Syns også det er litt hovmodig av dem (eller i hvert fall veldig modig) å satse så hardt på blue-ray. De regner nok med at PS3 selger godt uansett pris, pga. navnet. Jeg tror altså at Sony vil få seg en smekk, ettersom de ganske sikkert vil ha en mye mindre andel av konsollmarkedet denne generasjonen. Tror ikke de vil gå konk. Men om pengene til Sony; jeg vet ikke hvor jeg leste det, men der stod det i alle fall at Sony har gjeld opp til ørene. Hvis dette er faktum skal en ikke se bort i fra at de kan gå konkurs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 det er så mange regler her fra før, at 360 vs PS3 burde forbys det også? Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 det er så mange regler her fra før, at 360 vs PS3 burde forbys det også? 7539649[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rart...i følge datoen skal denne tråden ha blitt posta i dag. Eg har vore bortreist i over ei veke, og har ikkje besøkt foruma på gamer.no...kvifor har eg då ei bestemt kjensle av å ha sett denne tråden fleire gongar før? Trur kanskje det er på tide å finne seg eit anna forum. Det blir litt for mange einspora folk, og litt for mange repriser her. :-/ Kay 7539087[/snapback] Hehe, faren for å gjenta tråder her på forumet er ganske stor nå til dags. Etter Bohemenes inntogsmarsj i form av Wii kom på banen, har kampen mellom MS, Sony og Nintendo fans blusset mye opp. Selv heller jeg litt mot Nintendo nå, fordi de har laget en konsoll som appelerer til meg. Det argumenterer jeg for, men konkluderer aldri. Dessverre er det en del som aldri er interesert i å delta på en diskusjon her på forumet og foretrekker heller at deres mening er enerådene og herre på forumet, ingen andres gjeller. Irriterer meg litt, og det har jeg nok sett mange av i den siste tiden, spesielt fra Sony fans (tro om jeg dingler fra et tre i morgen?). Angående Sony's PS3 smell, som det ser ut som de har gjort, kan det hende at den skyldes Blu-Ray stasjonen, som har hemmet produseringen av konsoller slik at Sony ikke har fått ut maskiner i stort nok antall. Det kan og bli Sonys største feil, ettersom mange non-hardcore gamere kan være ute etter en god next gen konsoll, scanner ut markedet og heller går for Wii eller X360 siden de finner dem overalt, hvor PS3 blir liggende mer i bakleksa fordi det er konstant mangel på konsoller. Non-hardcore gamere har større sannsynelighet for å velge en konkurent fremfor å vente. Nintendos skarpe klør er vel og en faktor både MS og Sony ikke tok med i beregningen, ettersom flere og flere rapporter nå kommer inn om hvem som spiller den lille mygga med tiger klør. Med et agespen på Wii fra 89 til 8 år, så tror jeg nok at Nintendo har truffet mer blink enn begge de 2 hadde regnet med, og det kan og bli en faktor som feller Sony. Utfra det jeg har lest per dags dato, kan det nok se ut som Sony kan ha gjort en liten brøler med sin nye PS3, og det kan koste dem dyrt. Sony dog som selskap er på langt nær ferdig og konkurs, for de har jo flere mindre selskap under seg, så selv med kraftig tap på PS3 fronten kan de overleve uten problemer, men står da i en posisjon som kan medføre at de må trekke seg fra konsoll markedet og overlate det til andre aktører. En model jeg egentlig anser usannsynelig, men reell og tilstede om det skulle gå 100% feile veien. Tiden vil dog vise hva som skjer og ikke skjer på markedet der ute. Det er 3 konkurenter, men 2 av dem er litt for høy på toppen og undervurderer den ene konkurenten på grunnlag av konsolles ytelsesevne. Denne undervurderingen kan koste dem uhorvelig masse penger. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 At folk i det heletatt tror at PS3 vil føre til at Sony går konk er ganske absurd. Jeg mener, når da PS3 kommer ut i mars engang (jeg tror det ikke blir fler utsettelser, optimist. JA, ubegrunna, Nei), så vil jo alle konsollene fly vekk før man får sukk for seg, og dette er ikke pågrunna av en skarve folk som skal selge dette på ebay. Dette er pga fans. Etter mars begynner jo også de store navnene til den nye PS konsollen og dukke opp. Det vil komme spill som virkelig utnytter potensialet, og iløpet av sommeren vil vi nok se at PS dukker opp for alvor, med det mener jeg da vil den også være tilgjengelig for de som ikke har forhåndsbestilt og de som ikke har fryst ballene av seg utenfor Elkjøp for å få tak i den. Når Sony først da får fart på produksjonsmølla skal det noe mer til en microsoft for å stoppe de. PS3 er, i mine øyne i allefal, noe ganske råere enn xboksen. Ikke bare har den et kongelig indre, men tanken på den som et hjemmesenter men blueray er verdt pengene alene. For i bunn og grunn er det en ganske billig leke. 6 tusen spenn for en blueray spiller, som er nestegenerasjons disker (si hva du vil, hvordan kan HD-Dvd utklassere noe som faktisk er bedre som Blueray. større lagring og raskere avlesning), er ganske billig. Serlig med tanke på allt som kommer ekstra, spillmaskinen med handkontroller med 3 akse saken (spiller ingen rolle om nintendo utviklet det, hadde det ikke vert slik at produsenter hadde sjelt ideer av hverandre hadde vi ikke vert langdt idag. Kalles utvikling). En xboks360 pluss en HD-dvd spiller kommer vel på rundt 5tusen det også.. Premium greia for en 3 tusen Spilleren for en 2 tusen.. Jaja skjønner ikke helt at jeg gidder og skrive noe i det hele tatt. Er bare så snodig at folk faktisk trur Sony går konkurs pga treg start med en konsoll. De vil tjene penger som midaser såsnart konsollene kommer ut og folk kjøper spill til konsollen. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Greit nok, SONY sitt jerngrep i spillverdenen med PlayStation-navnet vil nok gjøre det som skal til for at PS3 selger okei. Men lanseringsdato er en viktigere faktor enn det mange regner med... Skal like å se at en PS3 selges i norske butikker i mars 07! Jeg tror ikke SONY slipper unna drittsekk-statusen for sine brutte løfter/syltynne forklaringer denne gangen... Se på all piskingen som foregår av Nintendo/Wii/Bergsala/Elkjøp etc. for levranse"problemene" de siste ukene. Oppsummert synes jeg denne PRen er mye bedre enn dommedagsprofetiene rundt SONY. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rart...i følge datoen skal denne tråden ha blitt posta i dag. Eg har vore bortreist i over ei veke, og har ikkje besøkt foruma på gamer.no...kvifor har eg då ei bestemt kjensle av å ha sett denne tråden fleire gongar før? Trur kanskje det er på tide å finne seg eit anna forum. Det blir litt for mange einspora folk, og litt for mange repriser her. :-/ Kay 7539087[/snapback] Jeg kunne egentlig ikke vært mer enig med deg. Mye av det samme....og masser av småfanatikere fra alle sider. På den andre siden; hva hadde vel et gamer nettsted med tilhørende forum vært uten skikkelige gamerfights? Men så til saken; Time er generelt et veldig bra blad, men denne artikkelen fra Time er i mine øyne bare noe halvgode greier skrevet av en som tror og ønsker at han er morsom. Benytter seg av de samme halvspiste argumentene som har blitt sagt så mange ganger før, og tilfører veldig lite nytt, bortsett fra noen egne subjektive meninger som selvfølgelig presenteres som ren fakta. Nok en person eller gruppe som skal ha det litt moro med å disse Sony fordi det er gøy og trendy muligens. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Man kan dra frem og tilbake med dette med arroganse, juging, stjeling og europalansering. Det har blitt diskutert nord og ned.. Inne på et slikt forum som dette kan man kanskje spekulere i om alt dette har noe og si, men bottom line er: Folk flest driter i alt dette... Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Så sant, så sant, og det der har jeg prøvd å gi uttrykk for noen ganger. Eller klart, folk på nettet har vel "noe" å si, da vi sikkert snakker med folk vi kjenner ute i det virkelige liv osv, men er totalt sett likevel bare en liten brøkdel av markedet. Når alt kommer til alt, så tror jeg selv at alle konsollene vil selge temmelig bra, ting kan tyde på at det denne gang skal bli mye vanskeligere for noen å seile opp som veldig dominerende. Endret 20. desember 2006 av LioKaiser Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rart...i følge datoen skal denne tråden ha blitt posta i dag. Eg har vore bortreist i over ei veke, og har ikkje besøkt foruma på gamer.no...kvifor har eg då ei bestemt kjensle av å ha sett denne tråden fleire gongar før? Trur kanskje det er på tide å finne seg eit anna forum. Det blir litt for mange einspora folk, og litt for mange repriser her. :-/ Kay 7539087[/snapback] "Posted Dec 18th 2006 6:50PM by Blake Snow" Rart hvordan ny informasjon om en sak gjør at folk vil snakke om det på nytt. Men blir vel som i en annen tråd om ps3, folk vil helst ikke at det skal snakkes negativt om ps3, og ser heller at vi ignorerer når et lite blad som time sier noe om saken. Uansett, om hva topic faktisk handler om, Sony vil nok miste mye av markedet de har hatt med ps2, men at de går under på noen måte er nok tvilsomt, de vil kanskje føle det økonomisk, men konkurs skjer nok aldri. Eneste jeg kan si om hele denne krigen, er at den kommer oss forbrukere til gode, vi får bedre konsoler, bedre priser, flere spill og mange koslige timer foran tv'en. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg tror ingenlunde at Sony får seg en smekk ala Nintendo.. Smekken fikk Nintendo fordi de ikke satset nytt og tviholdt på billig konsoll/dyr cartridge konseptet sitt.. 7539394[/snapback] Litt slik Sony ikke satser nytt heller, men bare kjører på med mer kraft? Ja, og så begynner tredjepartsutviklere å bli litt lei av Sonys oppførsel, og derfor har Sony mistet flere tidligere eksklusive titler til andre konsoller. Det ser ikke bra ut for Sony... Og man kan elske supergrafikk så mye man vil, men til syvende og sist er det ikke grafikken eller BR eller noe slikt som avgjør (hvis det var kvalitet som solgte så hadde ikke flere og flere brukt MP3 istedenfor CD, BetaMax hadde vunnet over VHS, og CD hadde for lengst blitt avløst av SACD), men spillene. Og hvordan det blir der vet vi ikke enda, men det ser altså ikke bra ut når Sony mister flere og flere eksklusive titler. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Litt slik Sony ikke satser nytt heller, men bare kjører på med mer kraft? Ja, og så begynner tredjepartsutviklere å bli litt lei av Sonys oppførsel, og derfor har Sony mistet flere tidligere eksklusive titler til andre konsoller. MS gjør da akkurat det samme. Sony har mistet noen.. og fått noen.. slik vil det alltid være. Til syvende og sist kommer nok ps3 seg på beina, selv om sony har overvurdert seg selv denne gangen. For min del bytter jeg GTA mot Ninja Gaiden med glede, med mindre GTA 4 revolusjonerer gta seriens gameplay.. noe jeg tviler på ettersom de 5 siste spillene i gta serien er omtrent like. Og vel.. gta har jo bare gått multi. Sålenge sony mister exclusive, men spillene alikevel kommer ut til ps3 så er det jo ikke noe problem. Endret 20. desember 2006 av tidus2k4 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rart hvordan ny informasjon om en sak gjør at folk vil snakke om det på nytt.Men blir vel som i en annen tråd om ps3, folk vil helst ikke at det skal snakkes negativt om ps3, og ser heller at vi ignorerer når et lite blad som time sier noe om saken. 7540029[/snapback] Ny informasjon om ei sak? Greit nok at dette er ein ny artikkel i Time, men den kjem ikkje akkurat med mykje "ny informasjon". Det ser ut til å bli laga ein ny tråd her kvar gong eit blad eller ei nettside skriv eit eller anna negativt om PS3, og eg trur ikkje dette har noko med å kaste lys på ting eller hente inn informasjon. Det har rett og slett med at enkelte her har eit sterkt behov for å framstille PS3 i eit negativt lys, av grunnar som for meg ikkje er heilt klare. Sjølvsagt skal det vere lov å komme med negative ting om PS3, men å lage ein eigen tråd for kvar einaste artikkel eller avsnitt i ein artikkel som støttar opp om det ein har lyst til å tru på, blir utruleg masete, og bidreg ikkje til noko anna enn å gjere dette forumet dårlegare. Om Time-artikkelen hadde komt med noko nytt, anten av argumentasjon eller informasjon, hadde vi kanskje hatt noko meir å diskutere her. Men slik han er, blir dette berre ein repetisjon av dei 25731 tilnærma identiske diskusjonane vi har hatt. Eg forstår ikkje at folk gidd. Kay Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 ja... men det jeg små lo litt inne meg var: Begge hadde en brukbar internettløsning før konkurrentene. Xbox Live er den beste internett løsningen noen sinne. slår pc også spør du meg. sony gar bare kopiert Live... tviler på at nett løsningen til sony blir så bra. 7538547[/snapback] I totaly agree Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 En ting jeg ikke forstår er at folk som stadig klager på negative PS3 tråder eller PS3 vs. Wii vs. 360 tråder fortsatt svarer på dem. Kunne ikke de bare holde seg unna? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå