Gå til innhold

Grafikkort til small form faktor pc

svenbrekke

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har ein HPd/530 sff pc. 4 gutar vil ha betre grafikk når dei spelar 3d spill. Eg kjøpte eit Matrox kort,men det funker dårlig mot ein 20' Thomson lcd tv med hdmi inngang. Kan noen anbefale eit betre grafikkort som passar i pc-en min og som funker mot skjermen.

Sven Olaf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker mot skjermen? Skjermen har absolutt ingenting å si - i det hele tatt. Vi trenger *mye* mer informasjon.

- Hvor mye penger? Budsjett?

- Hvilke HW har du / dere fra før?

- PCI-express, AGP - hvaaa?

- Hvilke spill? Tetris eller Rainbow Six: Vegas?

Ingen av oss er tankelesere. Velkommen til oss :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Sorry for at eg ikkje er heilt inne i terminologien loatsome. Hugs eg er ein gammal mann på 46 år som prøver meg i cyberspace ! HW veit eg ikkje kva betyr, men kortet er AGP og spillet heiter counter strike source. Eg har ikkje tenkt å legge alt for mye penger i det, men oppimot et par tusen regner eg med det blir eller ?

Lenke til kommentar

Vil du kun kjøre Counter Strike Source, eller vil du ha et skjermkort som egner seg for spill i fremtiden?

Det er mange ting som gjør så at dataen takler spill, Prosessoren, RAM, og skjermkortet.

Det er veldig viktig at du skriver hvor mye RAM du har, og hvilken prosessor.

Du kan høyreklikke på 'min datamaskin' for å så trykke på egenskaper, i nederst til høyre i det vinduet står det 'Datamaskin:' skriv hva som står der, da vet vi hvilken prosessor og hvor mye RAM du har.

Hvis du har tilstrekkelig med RAM og en grei prosessor trenger ikke dette å bli en så dyr affære.

Men hvis du kun skal oppgradere datamaskinen for spill, da ville jeg heller latt gutta fått en spillkonsoll, da slipper man alt maset om at ungene skal spille ditt og datt på dataen, mens far og mor må på nettbanken.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Sorry for at eg ikkje er heilt inne i terminologien loatsome. Hugs eg er ein gammal mann på 46 år som prøver meg i cyberspace ! HW veit eg ikkje kva betyr, men kortet er AGP og spillet heiter counter strike source. Eg har ikkje tenkt å legge alt for mye penger i det, men oppimot et par tusen regner eg med det blir eller ?

7535152[/snapback]

Du får et AGP-kort til Counter Strike for rundt tusenlappen. Anbefaler f. eks Radeon X1600PRO. HW betyr for øvrig «hardware» - maskinvare.

Det er også viktig at du leser hva Bertelsen sier, han kommer med veldig viktig informasjon. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Vil du kun kjøre Counter Strike Source, eller vil du ha et skjermkort som egner seg for spill i fremtiden?

Det er mange ting som gjør så at dataen takler spill, Prosessoren, RAM, og skjermkortet.

Det er veldig viktig at du skriver hvor mye RAM du har, og hvilken prosessor.

Du kan høyreklikke på 'min datamaskin' for å så trykke på egenskaper, i nederst til høyre i det vinduet står det 'Datamaskin:' skriv hva som står der, da vet vi hvilken prosessor og hvor mye RAM du har.

Hvis du har tilstrekkelig med RAM og en grei prosessor trenger ikke dette å bli en så dyr affære.

Men hvis du kun skal oppgradere datamaskinen for spill, da ville jeg heller latt gutta fått en spillkonsoll, da slipper man alt maset om at ungene skal spille ditt og datt på dataen, mens far og mor må på nettbanken.

7535596[/snapback]

Lenke til kommentar

Jepp, da går det greit å kjøre Counter Strike Source med en nyere skjermkort, men før jeg anbefaler deg skjermkort, er du sikker på at en dedikert spillkonsoll ville vært bedre for barna? Dette er noe som passer ypperlig til julegave.

Jeg startet med pc for mange år siden, skulle kun ha pc som passet til et spill, men etter månedene som kom, så ble det bedre spill, for å si det enkelt; Jeg har brukt ca. 40 000 på pc de siste 3 årene. ;)

Lenke til kommentar
Jepp, da går det greit å kjøre Counter Strike Source med en nyere skjermkort, men før jeg anbefaler deg skjermkort, er du sikker på at en dedikert spillkonsoll ville vært bedre for barna? Dette er noe som passer ypperlig til julegave.

Jeg startet med pc for mange år siden, skulle kun ha pc som passet til et spill, men etter månedene som kom, så ble det bedre spill, for å si det enkelt; Jeg har brukt ca. 40 000 på pc de siste 3 årene. ;)

7539072[/snapback]

Da kan du begynne med å fortelle meg hvilke konsoll det er mulig å spille CS:S på.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Eg får vurdere dette med spillkonsoll opp mot pc, men det er disse online spillene som frister gutane mine.

Eit spørsmål til ekspertisen. Loathsome skreiv tidlegare at skjermen ikkje betyr noe og det er nok rett, men eg erfarte at problemer når eg skulle få bildet på min thomson 20' lcd tv. Eg brukte kabel med dvi utgang fra pc og hdmi inngang til tv. Det ser ut som det kan være driverproblematikk ute og går. Er dette et problem som også kan oppstå med nvidia kort ?

Lenke til kommentar
Snipp

7539072[/snapback]

Snapp

7539339[/snapback]

Det er sant det at man ikke får CS:S på en konsoll, men når jeg tenker på det lengre løp, så ville jeg valgt å kjøpe en dedikert spillkonsoll istedenfor å kjøpe nytt HW til pc'en, det er mye morsommere å ha sin egen konsoll, enn å mase på mor og far at de skal spille CS:S på pc'en hele tiden.

Ville du kjøpt et skjermkort til over 1300 kroner, eller bare lagt til litt penger og kjøpt en Xbox 360? Mye mindre problemer når er det er snakk om ytelse, installasjon, etc. Pluss at man får spilt det på en TV.

Men nok om det.

Sven Brekke: Det oppstår driverproblemer med alt som finnes til data, ikke missforstå her, hvis man installerer driverne riktig vil man mest sannsynlig ikke få så mye problemer. Men kan du forklare litt nærmere om hva som skjer når du kobler tv'en til skjermkortet? Får du ikke bilde?

Ellers vil jeg si at det finnes masse onlinespill til spillkonsoller, her er det nok Xbox 1 og Xbox 360 som topper listen, begge konsollene har en haug med spill som er morsomme online, men Counter Strike Source har en hel haug med fans som spiller hele tiden, og kanskje tastatur og mus appelerer mer til barna dine.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Det som skjer med skjermen er at jeg ikke får bildet opp i rett format .bildet fyller ikke skjermen helt og jeg får heller ikke endret oppløsningen slik jeg burde. Når det gjelder online spill på xboks. Jeg har en dlink trådløs router til pc. Er det lett å få denne koblet mot x-box eller må det kabler til ?

Lenke til kommentar

Hvis du lager en tråd om skjermen din her, så vil du nok få et ordentlig svar, jeg vet ikke så mye om skjermproblemer.

Det er fullt mulig å kjøpe en 'dings' til xbox 360 så den får trådløst nett, men det vil nok bli en ørliten pakke-forsinkelse mellom konsollen og routeren, samt at dette vil medføre ytteligere kostnader. Har du ikke vanlig nettverks-kontakter på routeren da? Jeg har selv en router med tråd og trådløst nett.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Det som skjer med skjermen er at jeg ikke får bildet opp i rett format .bildet fyller ikke skjermen helt og jeg får heller ikke endret oppløsningen slik jeg burde. Når det gjelder online spill på xboks. Jeg har en dlink trådløs router til pc. Er det lett å få denne koblet mot x-box eller må det kabler til ?

7565602[/snapback]

En vanlig nettverkskabel er det du trenger - noe du helt sikkert har fra før.

Lenke til kommentar

hey all:p...jeg lurer på om dere har noen gode tips om åssen grafikk kort jeg burde å kjøpe??.. for min er ødelagt, eller ikke ødelagt men kan ikke kjøre WoW, doom 3 osv osv:(.. har lastet ned alle drivere jeg må ha.. når jeg kjører WoW, så blir skjermen svart å kan ikke gjøre noe før jeg har re-starta pcn..såeh, svar fortest mulig^^ :thumbup:

Lenke til kommentar
hey all:p...jeg lurer på om dere har noen gode tips om åssen grafikk kort jeg burde å kjøpe??.. for min er ødelagt, eller ikke ødelagt men kan ikke kjøre WoW, doom 3 osv osv:(.. har lastet ned alle drivere jeg må ha.. når jeg kjører WoW, så blir skjermen svart å kan ikke gjøre noe før jeg har re-starta pcn..såeh, svar fortest mulig^^ :thumbup:

7619582[/snapback]

Hei du,

Opprett en ny tråd i Skjermkort og TV-kort-forumet, så skal du nok se du får hjelp. Velkommen til oss :) Og så anbefaler jeg deg å ta en titt på Retningslinjene og vår Nettikette.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...