Gå til innhold

Redusering av ringepris NetCom YoungTalk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide, youngtalk fremstod som temmelig dårlig sammenlignet med telenors djuice control en stund. Lurer på om de snart skal gjøre noe med kontant og mytalk som begge fremstår som svært dårlige og lite konkurransedyktige løsninger.

7535762[/snapback]

 

 

djuce control er en eksakt kopi av Netcom YoungTalk. Spørr du meg er det rart Netcom ikke har reagert. Mytalk er gunstig for folk som bruker mye penger men det er sant at det er få som anskaffer seg det i dag, selv om det finnes folk som har det.

Kontantkort vil alltid være dyrt fordi det ikke er lønnsomt for verken Telenor eller Netcom. I dag er det 30% flere som bytter fra Telenor enn til, og omlag 25% av disse bytter til Netcom på grunn av den uslålige trådløs familie avtalen.

 

Folk har av en ellerannen grunn forestillinger om at Telenor er uslålige fordi de er størst, jeg tror det heller er slik at Telenor bruker sin markedsposisjon til å ta ut andelen av markedet. Ekstrautgiftene til andre operatører er et unødvendig tillegg som gjør at Telenor taper flere kunder enn noen gang.

Lenke til kommentar
Kontantkort vil alltid være dyrt fordi det ikke er lønnsomt for verken Telenor eller Netcom. I dag er det 30% flere som bytter fra Telenor enn til, og omlag 25% av disse bytter til Netcom på grunn av den uslålige trådløs familie avtalen.

7554023[/snapback]

 

Men det rimer ikke når netcom har 1,99/2,99 i ringepris mens telenor har ned i 79 øre om du velger "ringeløsningen" deres. Mange velger jo kontantkort fra f.eks chess, onecall og talkmore istedet, skjønner ikke netcom at de bør senke prisene sine om de ønsker å overhodet ha kontantkortkunder på sikt?

Lenke til kommentar

Men det rimer ikke når netcom har 1,99/2,99 i ringepris mens telenor har ned i 79 øre om du velger "ringeløsningen" deres. Mange velger jo kontantkort fra f.eks chess, onecall og talkmore istedet, skjønner ikke netcom at de bør senke prisene sine om de ønsker å overhodet ha kontantkortkunder på sikt?

7554274[/snapback]

 

Alt er ikke prisavhengi når det gjelder å velge leverandør.

 

Chess går det ikke an å få tak i på kveldstid og i helgene om du har spørsmål eller trenger hjelp. Onecall eller Talkmore vet jeg ikke om det går an å få tak i overhodet på annen måte enn Internett? For mange er det viktig å kunne få hjelp når du har behov for det.

 

En stor andel av kontantkortkundene sender mer sms enn de ringer også, og her er vel prisene ganske like hos de fleste leverandørene.

Lenke til kommentar

Men det rimer ikke når netcom har 1,99/2,99 i ringepris mens telenor har ned i 79 øre om du velger "ringeløsningen" deres. Mange velger jo kontantkort fra f.eks chess, onecall og talkmore istedet, skjønner ikke netcom at de bør senke prisene sine om de ønsker å overhodet ha kontantkortkunder på sikt?

7554274[/snapback]

 

Alt er ikke prisavhengi når det gjelder å velge leverandør.

 

Chess går det ikke an å få tak i på kveldstid og i helgene om du har spørsmål eller trenger hjelp. Onecall eller Talkmore vet jeg ikke om det går an å få tak i overhodet på annen måte enn Internett? For mange er det viktig å kunne få hjelp når du har behov for det.

 

En stor andel av kontantkortkundene sender mer sms enn de ringer også, og her er vel prisene ganske like hos de fleste leverandørene.

7555346[/snapback]

 

Nei, såklart ikke, men når telenor kan ha opptil 4 ganger lavere pris enn netcom på kontantkort og telenor har minst like god kudneservice så rimer det jo ikke ;)

 

Både onecall og talkmore kan du ringe, men de har ikke døgnåpent. Noe ofrer man dog for pris.

 

Telenor tar jo 39 øre pr sms på sitt billigste alternativ, mens onecall tar 35 øre, altså halve prisen av hva netcom tar og hva de dyreste alternativene hos telenor tar så syens forskjellen er relativt stor jeg.

Lenke til kommentar
Vel, djuice kontant ser ut til å gå over til djuice Cash istedet (se egen tråd jeg lagde). Mulig dette er en reaksjon på Netcom sine endringer? Litt dumt at de øker startprisen da..

7536082[/snapback]

Absolutt ikke. Djuice Cash har eksistert lenge allerede. Noen måneder siden..

Det er heller motsatt. Netcom som har funnet ut at dem må gjøre noe når telenor har billigere løsning; Djuice control. og Samtidig to bedre kontantkort løsninger: Cash og kort&kontant.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...