Gå til innhold

GRUB error 17

Anbefalte innlegg

Jeg får plutselig ikke startet pc'n da GRUB har sluttet å fungere. Alt fungerert fint tidligere i dag da jeg startet opp pc'n i windows. Surfet litt på nettet og hørte på musikk i noen timer før jeg restartet maskinen for å boote opp linux(ubuntu) da står det:

GRUB Loading stage 1.5.

Grub loading, plese wait...

Error 17

_

Og der står den fast. Får ikke startet verken windows eller ubuntu. Hva er feil? Noe jeg kan gjøre eller er det bare å formatere/reinnstalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne meldingen?

17 : Cannot mount selected partition

This error is returned if the partition requested exists, but the filesystem type cannot be recognized by GRUB.

Kan du boote Windows opp via denne? Du må muligens inn i GRUBs shell og boote manuelt. Kan være noe herk, men hva har skjedd med disken?
Lenke til kommentar

Får også denne erroren :S

Starter opp ubuntu 6.10(edgy) cd'en og så står det at alle partisjonene er NTFS :S

og jeg har ikke gjort noe med de :S

Henger meg bare på denne tråden hvis det er greit?

Har lest litt rundt på forumet... menhjalp ikke mye for mitt vedkomende.

Jeg googla og litt rundt på ubuntu forumet. Der står det at man skal reinstallere GRUB. Dette kan gjøres ved å følge denne guiden.

LINK

Men ut i fra den må man allerede være inne i linux, og det er jo litt av et paradox :(. Med mindre dette kan gjøres fra live cd av noe slag?

Testet også denne (link), men Fikk ikke til å gi swap og / partisjonene den taggen :( iom at gparted ser på de som NTFS. Vet ikke hvordan i helvete den har klart det, for det står at litt av disken er brukt osv... så den er ikke formatert

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...