xawx Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hvordan fungerer MM i XP som redigeringsprogram ? Skal forsøke å redigere noen DV Taper, og har Win 98 se. Tengte jeg skulle kjøpe XP,eller er det et "must" å ha et bedre program (Studio 8 ?) Er helt nybegyner så jeg regner ikke med noe profft resultat med en gang. Tenkte jeg kunne kjøpe "Studio 8" senere hvis jeg syntes dette er gøy. Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Det som er ulempen med å holde på med videoredigering i Win98, er at du har det såkalte filsystemet FAT32. Som mine kilder sier så kan du bare lagre filer opp til 4-4,2GB. Detter er ganske teit hvis du hadde tenkt deg å ha en film på kanskje 30 min, og med best mulig kvalitet. Men med XP kan du formatere HD'n din til NTFS, som har et høgere grensesnitt for filer (er ikke sikker på hva det er på). Studio8 er jo ganske billigt nå for tiden, tror jeg så det til 800 kr en eller annen plass, men jeg syns det er for uproft. Blir liksom så uproft at det blir vanskelig, derfor vil jeg anbefale Adobe Premiere, som riktignok er et meget dyrt programm, men du har så mange muligheter. Ta å kjøp Premiere til en eller annen fyr (ikke noe oppfordring til kjøp av brenning:D) og sett igang. Men for all del, skift til Win2000 eller WinXP. Ikke det at jeg har prøvd å redigere i Win98. Hvis du har mye penger, kjøp en MAC:P Lenke til kommentar
pc_lokke Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Svaret er enkelt: Kjøp XP. Last ned MovieMaker 2 beta. (KAnskje er release kandidaten klar allerede)Gratis LAst ned Windows media decoder. Gir mulighet til å justere codecene.Gratis. Skaff deg Nero brenneprogram. Brenner vcd og dvd med menyer direkte fra mm2 filer Lykke til Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Q:Studio8 er jo ganske billigt nå for tiden, tror jeg så det til 800 kr en eller annen plass, men jeg syns det er for uproft... Uproft??Lettere program for video redigering skal du vel lete lenge etter?Nei , kjøp DvStudio8 du,og ha det gøy med et enkelt program. Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Adobe Premiere er ikke så vanskelig som alle skal ha det til. Brenn Premiere av en venn, og bli mer fornøyd med avanserte redigeringsmetoder :smile: Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Q:Brenn Premiere av en venn Er ikke dette oppfordring til ulovligheter?? Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Er ikke oppfordring, er et lite tips. Bedre å prøve Premiere først og så kjøpe det enn å kjøpe det med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå