sofarot Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Noen som har peiling på å lage ett script der anonyme brukere kan skrive inn nyheter som blir lagret i databasen, og som jeg bare kan godkjenne når jeg har sett dem slik at de publiseres? Jeg får til å publisere det og slikt, men ikke legge dem inn.. Dessuten bør det da automatisk sendes ut en e-mail til de som har lagt seg til å automatisk motta nyhetsbrev. Noen som har peiling på å lage dette? Bruker Access 2000. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Du må lage en "form" med "action". Når du trykker "submit" sendes all input fra formen til adressefeltet, og da kan du hente infoen med "request". Lag en "hidden" input med for eksempel name="M" og value="true" På toppen av siden kan du ha "if M then" og tilkalle en oppdateringsfunksjon, samt en send-mail-funskjon, som du kan putte i en include-fil. Sett "else" under, slik at formen lastes når M ikke er "true". Edit: Du må også bygge variabler som henter verdi fra request.form("navn på input-felt"). Slik henter du blant annet verdi for M. Edit igjen: Du må også ha et felt i tabell-raden som oppdateres med en låst variabel, som gir verdi false. Det feltet kan brukes for å bestemme om artikkelen er publisert eller ikke. Lag deg en egen form hvor du kan liste opp alle artikler som ikke er publisert, og selv sende verdi "true" på dem. Lås ute alle andre brukere fra formen. For å mestre disse tingene må du få innsikt i hvordan former fungerer, samt kunne bruke mail-funksjonen på serveren og ADO for å hente, oppdatere og strukturere det som har med database-info å gjøre. Endret 21. juni 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå