eppis Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 har disse utgangene på skjermkortet som er et XFX GeForce 7600 GS... 1x DVI 1x VGA 1x S-Video skjermkortet skal kobles til en 40" LCD tv og jeg har VGA in på tvn.. ikke noe DVI dessvere. DVI er vel best på HD... vil jeg da merke stor forksjell hvis jeg bruker en adapter fra DVI til VGA? eller lønner det seg og kjøre rett på s-video porten? hvilken av de to er det som gir best bilde? DVI med VGA converter eller S-video? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Om du skal se film så funker det med S-video, men skal du bruke TV'n til desktop, så må du nesten bruke DVI\VGA. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Om du skal se film så funker det med S-video, men skal du bruke TV'n til desktop, så må du nesten bruke DVI\VGA. 7534492[/snapback] bare en liten ting. Er det noe forskjell ,ellom å bruker dvi direkte og hvis man har en konverter (vga/dvi eller omvendt)? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 VGA er jo analoge signaler. DVI er digitale signaler. Når du konverterer et digitalt signal til analogt, så blir det jo analogt. Vil ikke tro det blir noe forksjell på om du bruker DVI kabel med VGA konverter, og VGA hele veien. Digitalt --> Analogt = Analogt Analogt --> Analogt = Analogt Resultet vil vel bli akkurat det samme. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Om du skal se film så funker det med S-video, men skal du bruke TV'n til desktop, så må du nesten bruke DVI\VGA. 7534492[/snapback] bare en liten ting. Er det noe forskjell ,ellom å bruker dvi direkte og hvis man har en konverter (vga/dvi eller omvendt)? 7534512[/snapback] Det er etter min mening SVÆRT lite forskjell på VGA og DVI. MEN for å svare på spørsmålet ditt: Kvaliteten blir ikke bedre enn det svakeste leddet. Edit: Som steina sier Endret 19. desember 2006 av peiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå