Martin-sama Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei! Vurderer å skaffe ny media PC til rommet. Og hadde tenkt til å ha gode opptaksmuligher på den, altså ta opp gitar og vokal o.l. Ny bruker jeg bare mic'en fra Icemat headsettet mitt, fungerer dårlig. Noen som kan anbefale et lydkort som tar opp lyd med bra kvalitet, og selvfølgelig ha gode utganger også (optisk/coxial). Helst ikke så veldig dyrt.. Maks 2000 kroner. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 2000 kr. blir nok litt lite hvis du både skal ha mikrofon til vokal/gitar og lydkort. Det du kan se på er eventuelt Røde-podcaster. Dette er en mikrofon som kobles direkte til USB og som har innebygd A/D converter. Derfor er du da er ikke avhengig av lydkort med micpreamper, fantommating, gode convertere osv. Den har også egen hodetelefon-utgang så monitoring blir veldig enkelt. Mikrofonen er ment til tale, men skal også fungere bra til sang. Eventuet ring f.eks. procom og hør om vocal/gitar fungerer greit med denne mikrofonen. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Hmm... Hadde egentlig tenkt på lydkort.. Jeg har amp (Vox AD30VT) er det ikke mulig å koble den rett i et lydkort. Må lydkortet ha alt det du nevnte? Hvor mye koster et lydkort som du sikter til? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Creative Xi-fi Platinum er et rimelig fint kort, har det selv. Mer detaljerte spesifikasjoner finner du her. Har Jackinngang og utgang i frontpanelet som du kan plugge gitaren inn i og bruke f.eks Native Guitar Rig for diverse effekter Endret 19. desember 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det kortet så veldig fint ut. Du hadde ikke giddet å laste opp et lydeksempel, som du selv har tatt opp? Det ville vært knallsnilt! - Martin Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Beklager, min stasjonære er oppe i trondheim i sammen med alt jeg har spillt inn, så har desverre ikke anledning til å gi et eksempel på lydkvalitet mens jeg er på juleferie hjemme i Sandnes. Endret 19. desember 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Hehe, den er grei! Bare søker rundt og ser om jeg finner noe jeg, takk for hjelpen! MVH Martin Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hva med Line 6 TonePort UX1 / UX2 da? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Mic og lydkort til den prisen? ikke sjangs. Se om du finner brukt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 kjøp lydkort først så mik senere når du har penger. kansje bedre det? som HKM sier, skjekk ut noe brukt hvis du skal gå for den prisen der. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Men jeg skal først og fremst ta opp gitar, ikke vokal. Er ikke det beste å koble gitaren rett i lydkortet? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det beste er å ha et dritfett lydkort, råe preamper, 2-3 gode mikker, fet amp, godt rom, god gitar, god musiker og i tillegg spille inn gjennom en DI-boks inn i lydkortet... Men det kan bli helt streit om du bare spiller rett inn i lydkortet. Hi-z er en fordel, det booster signalet slik at du slipper å gaine signalet opp så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå