Xantix Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei. Jeg har sikret mitt hjemmenettverk og opplever da noen problemer. Har 4 maskiner i huset. to stasjonære og to bærbare. Den ene stasjonære er koblet til router via kabel og fungerer helt fint. Den andre stasjonære prøvde jeg med trådløst pci nettverkskort og den fungerte fint pr min før den mistet forbindelsen (befinner seg bare 1.5m fra router....) så jeg måtte gå over til kabel på den også. Den ene bærbare mister forbindelsen når jeg åpner mange sider i løpet av kort tid. Kan da ikke vise siden, og jeg må vente pr sek. og ta "reload" i nettleser og da har den forbindelse igjen.... Den siste bærbare er det ikke jeg som bruker men da jeg skulle gjøre den en del av hjemmenettverket så ville den ikke på nett når jeg kjørte wep-128 men fungerte fint når jeg gikk over til wep-64...... Noen som har noen teorier om disse tingene? X. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei.Jeg har sikret mitt hjemmenettverk og opplever da noen problemer. Har 4 maskiner i huset. to stasjonære og to bærbare. Den ene stasjonære er koblet til router via kabel og fungerer helt fint. Den andre stasjonære prøvde jeg med trådløst pci nettverkskort og den fungerte fint pr min før den mistet forbindelsen (befinner seg bare 1.5m fra router....) så jeg måtte gå over til kabel på den også. Den ene bærbare mister forbindelsen når jeg åpner mange sider i løpet av kort tid. Kan da ikke vise siden, og jeg må vente pr sek. og ta "reload" i nettleser og da har den forbindelse igjen.... Den siste bærbare er det ikke jeg som bruker men da jeg skulle gjøre den en del av hjemmenettverket så ville den ikke på nett når jeg kjørte wep-128 men fungerte fint når jeg gikk over til wep-64...... Noen som har noen teorier om disse tingene? X. 7534212[/snapback] Har du oppdatert til siste firmware på ruteren, og drivere til kortene som sitter i pc-en? hvilken ruter har du? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Kan være at laptopen har et gammelt nettverkskort som bare støtter wep 64 kryptering..? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Har hawking HWR54G router og ja jeg har oppdatert både drivere og firmware. Vel ting blir fort gammelt men ingen av de bærbare er mer enn 13 - 16 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå