hølands_gutt Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Jeg kikker på headset som skal brukes til TG og så klart senere også, så det jeg leter etter er et lydtett headset, beste lyden - erfarne fra Zalman surround og icemat. tillegg hadde det vært med en ny mic, ettersom jeg sitter med den driten til icemat micen. beklager den men det er min erfaring med icemat headset. prisklasse helst maks 1500kr. skal brukes så klart til musikkbruk og mest gaming. Endret 19. desember 2006 av hølands_gutt Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Finn et headsett fra AKG, med mikrofon hvis du vil ha det, så kan jeg nesten garantere eg at du blir fornøyd. Evt. kan jeg anbefale Panasonic RP-HT 455. Det kan ikke kjøpes på nett etter det jeg vet, men gå til Expert så skaffer de det. Prisen er ikke så gal, bare 6-700kr. Knallbra lyd til den prisen! 5 meter ledning med volumkontroll og mute, men uten mic. Lukket og robust design. så lenge du holder deg til de mest kjente merkene så blir du neppe skuffa over hva du får, eneste må være at noen modeller kanskje går i stykker fortere enn andre. EDIT: Prøv å finne et sett fra AKG, Sennheiser, Beyerdynamic, Sony, Panasonic\Technics osv. Endret 19. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) sjekk ut VIC FIRTH DB24 HODEETELEFONER. disse er beregnet for trommeslager på scene og i studio og bør ihvertfall gi god nok isolasjon. prisen ligger på ca 1100 kr. det må sies at de har meget høy impedans(250 Ohm). så du kan nok dra fordel av en hodetelefon forsterker. du bør ihvertfall spørt en evt. forhandler. sjekk linken: http://www.musikkutstyr.no/epages/MusikkUt...cts/8000_165871 evt. sjekk ut AKG 271 Studio disse gir ekstremt mye godlyd for pengene og ligger under ditt budsjett på 1500 kr sjekk http://www.procom.no/ de er lukket men gir ingen ekstrem isolasjon mot lyd slik som vic firth settet gjør. AKG sine har derimot mye lavere impedans og kan kobles til alle hodetelefon utganger uten problem. Endret 20. desember 2006 av Windkin Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hvis det er isolasjon som gjelder, gir Sennheiser HD280 hele 32 dB demping. Det er plenty for de fleste. Den trenger ikke egen forsterker. Lyden er meget detaljert og nøytral, så den er utmerket til seriøs gaming. Fra Prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?productId=25874 De er kanskje ikke den mest solide hodetelefonen i verden, men bare du ikke slenger den veggimellom, holder den bra. :-) Hodetelefoner ment for trommeslagere demper som regel meget godt, men lydmessig er de ofte tilpasset nettopp trommer, og ikke "vanlig" musikk. Mikrofon av mygg-typen finner du mange plasser, f.eks. Clas Ohlson. Det absolutt tøffeste headsettet, er Beyerdynamic HS300. Her får du 35 dB demping, og knallbra mikrofon på bøyla. Det er ment for luftfart, så kvaliteten er det nok lite å utsette på. Dessverre blir det nok ganske dyrt. Sikkert over 2.000,-. Tøft er det lell. :-) Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Beyerdynamic dt770 Pro er et veldig bra valg i den prisklassen Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Beyer DT770 er glimrende, men demper "bare" ca.16 dB, så det kommer an på hva som er viktigst for hølands_gutt. :-) Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Blir nok enheten Beyer DT770 eller Sennheiser HD 280 Pro tror jeg:) men venter etter jul begynnelsen av mars, da tror jeg kommer til å kjøpe meg:) sier tusen takk får hjelpen her:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå