Gå til innhold

Hvor mye tjener du som IT-konsulent

Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?  

585 stemmer

1. 1. Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?

• 200 000 - 250 000kr
      26
    • 250 000 - 280 000kr
      25
    • 280 000 - 300 000kr
      25
    • 300 000 - 350 000kr
      69
    • 350 000 - 380 000kr
      30
    • 380 000 - 400 000kr
      24
    • 400 000 - 500 000kr
      57
    • 500 000 eller mer
      55
    • Jeg jobber ikke med IT, men vil stemme likevel
      274

Anbefalte innlegg

396 000kr er høy lønn som statsansatt, ja. Kommer jo litt an på hvor mange år man har jobbet med IT også. Erfaring teller en del.

Jeg aner ikke hvordan sertifiseringer regnes, men jeg er i hvert fall kjent med at kommune og stat er sære på dette med utdannelse og mener at alle skal ha høyere utdannelse uavhenig hva de har utdannet seg i. Dette er selvfølgelig tåpelig, og forhåpentligvis er det ikke slik der du jobber. Hør med sjefen din, han/hun vet nok sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
396 000kr er høy lønn som statsansatt, ja. Kommer jo litt an på hvor mange år man har jobbet med IT også. Erfaring teller en del.

7847237[/snapback]

De som jobber på helpdesk i visse departement - og som i tillegg har turnus, tjener ofte 500-600k i året. Det er ca. like mye som en byråkrat med en halvveis lederstilling (avdelingssjef/dir.), ikke verst med tanke på at jobben består av litt support her og der med å restarte maskiner og kanskje litt Outlook-hjelp. ;)

Lenke til kommentar
Utdannelse: Ingen

Lønn: 400.000

Jobb: Drift (Servere, brannmur og kommunikasjon)

By: Oslo

7639364[/snapback]

Hvordan fikk du den jobben?

7639474[/snapback]

Litt flaks egentlig. Jeg jobbet i firmaet fra før av, men med helt andre ting. Det er betraktelig lettere når en har en fot inne.

Lenke til kommentar
Utdannelse: IKT-driftsfag, fagbrev

Jobber med: Support, 2.linje

Arbeidserfaring: 2 år i lære + 1år

Lønn: Mellom 300 000 og 350 000kr + gode betingelser og goder.

Jobber hvor: Oslo, privat selskap.

Alder: 21

7741505[/snapback]

Dette er vel veldig bra med relativt lite utdanning, er det ikke?

Lenke til kommentar

Tja. Er ikke alle private bedrifter i Oslo som ser på høyere utdanning som et must. Stort sett så er det alderen min som er problemet for meg. Men nå skal det sies at jeg har jobbet 1 år som innleid konsulent før jeg fikk fast stilling nå nettopp. Da jeg fikk fast stilling forhandlet jeg meg frem til en god lønn, og da visste de jo allerede hvor mye jeg var verdt.

Lenke til kommentar
Burde vel fått med det, er altså forkurs jeg tar neste år. Deretter går jeg videre til informatikk :)

7648171[/snapback]

Informatikk ved UiO er ikke veien å gå om du har lyst å jobbe med reparasjon, installasjon, berging og montering av hardware/software. Det er ihvertfall min mening.

Epz.

7696316[/snapback]

Det kan bli litt knotete å komme med høyskoleutdanning og kreve godt betalt for en teknikkerjobb, ja ...

Lenke til kommentar

Jeg ser det er en side om lønninger: http://mininntekt.no men jeg vet ikke noe mer om det. Jeg synes det er litt suspekt at det ikke står særlig mye info om hvem som står bak. Dette kunne være en relevant kilde til mer info, er det noen her som vet noe mer om nettstedet eller har erfaringer?

Oppdatering: Googlet litt, ser ut som noen astroturfer stedet... Bør kanskje heller spørre om noen har gode erfaringer med pålitelige kilder til lønnsinformasjon? Teknas statistikk er allerede nevnt.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Stemt!

Synes forøvrig det blir feil å fokusere på hvor mye folk tjener. Man burde heller se på andre aspekter av jobben, f.eks. om denne er utfordrende/krevende (kontra forutsigbar/kjedelig), ansvarsfull, givende, artig. Dette er, i hvert i fall i mine øyne, meget viktig for å trives på jobben. Når en skal være på jobb 50-60-70 timer i uka, så er det meget viktig å trives. Så lenge en har nok penger til å leve (betale husleie, lån, mat, øl, kino, whatever..), så har penger null å si.

Lenke til kommentar

Årslønn inkludert overtid er i alle fall misvisende. Skal tråden ha som hensikt å gi en pekepinn på hva man tjener i hvilken jobb, så burde man opplyse:

1. Stilling / stillingsbeskrivelse

2. Utdanning

3. Arbeidserfaring/relevant ansinitet

4. Lønn. Timelønn( evt. * 1950) og hilke bonusmuligheter

Det er kanskje i overkant privat, men kun årslønn uten å vite hvor mye man jobber sier oss ingenting...

Skal snart søke IT-jobb selv, så en oversikt er nyttig.

Lenke til kommentar
Hvordan har du tenkt å studere uten å ha generell studiekompetanse eller forkurs?

7647983[/snapback]

Jeg har sagt dette til deg før Darkness.. Det er noe som heter Y-vei til bachelor.

http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/9659

Nå tviler på om dette gjelder IKT driftsfag siden kravene er et fagbrev basert på elektro grunnkurs. IKT ligger jo ikke under elektro , men er alivell et valg man kan ta. Jeg tviler iallefall på at dette gjelder IKT...

Trenger ikke påbygg eller forkurs for å studere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...