Gå til innhold

Tips til 32" lcd-tv


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny skjerm til PC'en og er denne gangen på leting etter noe større enn den tidligere 19" CRT skjermen min.

 

Jeg harsett på 22" og 32" LCD-skjermer.

Prisen bør ikke overskride ca.7.000kr.

 

Noen tips til gode skjermer for gaming og underholdning?

Er det noen tester å vise til og er det noen 32tommere som funker bra til dette?

 

Håper på snarlig svar.

Mvh; Odd H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/product.php?productId=56321

 

22" med god oppløsning, HD klar og gode tilkoblingsmuligheter.

 

Spec:

1440 x 900

400 cd/m2

1000 : 1

6.5 ms

1760 (H) / 1760 (V)

16.7M

PAL, SECAM, NTSC Video

B/G, D/K, I, L/L’

Power (On/OFF), Source Select (SCART 1/SCART 2/TV/AV/SV/YPbPr/VGA/

HDMI), Menu (OSD) Operation, Channel Up, Channel Down,

Volume +, Volume -, IR Receiver

Full SCART - SCART 1: CVBS/RGB(IN), TV(OUT),

SCART 2: CVBS(IN), AV/TV(OUT)

VGA Input, PC Audio In (for VGA), HDMI, Headphone Output, Component

Video (YPbPr) over VGA input, -R/L Input, Composite Video-R/L Input

480i / 480p / 576i / 576p / HDTV (720P / 1080i)

3W x 2

Contrast, Brightness, Back Light, Saturation, Colour Temp, Red,

Green, Blue, White Balance, Picture Mode, DCI, LTI, Aspect Ratio,

Auto (picture setup), Clock, Phase, H-Position, V-Position,

CH Scan, Program, Manual Scan, Update Scan, Channel Edit,

Audio (Balance, Bass, Treble, Surround), Language, OSD Background

Vivid / Movie / Spor t / Game / User

Off / 30 min. / 60 min. / 90 min. / 120 min.

1000 pages

AC 100-240 V, 2.4A, 50/60Hz

Operation < 60W, Standby < 5W

TUV-GS / Gost-R / CE / RoHS / WEEE

Remote Control, Batteries, User Manual, Power Cord

100 x 100 mm

540(W) x 438(H) x 182(D)mm / 578(W) x 500(H) x 112(D) mm

6.8 Kg / 8.8 Kg

 

Skal skaffe denne til filmvisning og Wii spilling på soverommet :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Viewell 32" er en knall skjerm for prisen :)

7534113[/snapback]

er dette en god skjerm for gaming også? en kompis av meg har kjøpt en viewpia... husker ikke akkurat hvilken men den er strålende, men er ikke alltid like bra på spill som er litt kjappe slik som når man flyr i bf2/1942

7534584[/snapback]

har du en link til denne skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg er muligens blitt litt gammel etterhvert, men i min verden er det svært stor forskjell på en LCD-TV og en LCD dataskjerm. Et LCD-TV er først og fremst et TV, som gir greie muligheter for tilkobling av f.eks en medie-center PC eller en spillkonsoll. LCD-TV er beregnet for bruk (les: sees på) i samme avstand som alle andre TV'r, dvs 1,5 til 3 meter. Å sitte 30 cm fra en 32' LCD TV og spille BF2 ligger langt fra hva en slik skjerm er beregnet for, og vill ikke engang nærme seg det en 30' (eller 24') LCD dataskjerm kan gi. Bare det å sammenligne disse 2 typene skjermer gir meg litt frysninger. Jeg har forresten en Wievpia 32 LCD til TV-skjerm, noe den fungerer utmerket til, også koblet opp til en HTPC.

 

Hvis hovedbruken er ment å være data/spill men med mulighet for TV-titiing, ville jeg valgt en 22-24 tommer LCD-dataskjerm, og heller kjøpt et TV-kort til PCn.

Lenke til kommentar
Jeg er muligens blitt litt gammel etterhvert, men i min verden er det svært stor forskjell på en LCD-TV og en LCD dataskjerm. Et LCD-TV er først og fremst et TV, som gir greie muligheter for tilkobling av f.eks en medie-center PC eller en spillkonsoll. LCD-TV er beregnet for bruk (les: sees på) i samme avstand som alle andre TV'r, dvs 1,5 til 3 meter.  Å sitte 30 cm fra en 32' LCD TV og spille BF2 ligger langt fra hva en slik skjerm er beregnet for, og vill ikke engang nærme seg det en 30' (eller 24') LCD dataskjerm kan gi. Bare det å sammenligne disse 2 typene skjermer gir meg litt frysninger. Jeg har forresten en Wievpia 32 LCD til TV-skjerm, noe den fungerer utmerket til, også koblet opp til en HTPC.

 

Hvis hovedbruken er ment å være data/spill men med mulighet for TV-titiing, ville jeg valgt en 22-24 tommer LCD-dataskjerm, og heller kjøpt et TV-kort til PCn.

7534777[/snapback]

 

Må si meg ganske uenig med deg, jeg hadde en Mirai 32" LCD koblet til et GeForce 7800GT, med DVI->HDMI, 1360x768 i oppløsning (max), og har aldri hatt en bedre spillopplevelse på PC. Det ble et helvete å gå tilbake til laptop pga en meget god oversikt på 32" (FPS og strategi spill) og fikk en sammentrykt/klaustrofobisk følelse å gå tilbake til en 15" LCD.

 

Lystyrken/kontrastforholdet/responstid har på de siste modellene av LCD-Tv blitt like bra (om ikke bedre) sammenlignet med pc-LCD skjermer.

Den største forskjellen er oppløsning. De fleste LCD TV stopper på 1366x768, så er du en hardbanket gamer som er vandt med 1600x1200 på en CRT skjerm er kanskje en vanlig pc-LCD skjerm noe for deg.

 

Btw: Tviler sterkt på at noen sitter 30cm fra skjermen sin. 50cm til 1m er vel det "normale".

Lenke til kommentar

Yes. Du får vurdere bruket ditt.

 

Skal du bruke en 32" LCD-TV til PC-bruk så må du sitte halvannen til to meter fra. Oppløsningen er for lav til å sitte helt innpå..

 

Jeg har selv gått for den løsningen og sitter her nå med en 32" LCD-TV med trådløst tastatur i sofaen. Ganske så chill.

 

Komplett kjører et tilbud på en relativt ålreit Videoseven 32" i sin Crazy Week-greie. 6000 kr. Om du kan legge på et par lapper får du en knall-TV i den Panasonic'en de også har tilbud på.

 

Om du derimot virkelig føler behov for høyere oppløsning enn 1360x768 til desktopbruk, så kjøper du en 24" LCD PC-monitor. og da Dell sin på tilbud nå.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...