Gå til innhold

TES: Burde jeg anskaffe Oblivion?

Anbefalte innlegg

Har lenge vurdert å anskaffe meg The Elder Scrolls IV: Oblivion..

Har selv ikke spilt Morrowind, eller noen av de andre Elder Scrolls spillene..

Er Oblivion kanskje litt vanskelig å sette seg inn i?

Uansett, en generell grunn for at jeg aldri har skaffet meg Oblivion er PC-en min:

Prosessor: AMD AthlonXP 2400+ ~2.0GHz

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2

Minne: 2x Corsair XMS 3200LL 512MB

Skjermkort: MSI GeForce4 Ti4800SE 128MB

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster AUDIGY 2 ZS

Men nå i Januar skal den oppgraderes til dette

Da kan jeg vell kjøre Oblivion på max med en oppløsning på 1600x1200 (1600x1050 hvis jeg anskaffer ny skjerm)?

Jeg har noen spørsmål angående modifikasjoner og Oblivion da..

Har hørt om Knights of the Nine.. Eneste "tilleggs-pakken" til Oblivion jeg har hørt om.. Er den verdt å anskaffe? I følge GameTrailer.com er den en skuffelse, og ferdig spilt på en dag.. Er det flere "tilleggs-pakker" til Oblivion? Noen som er verdt en titt?

Også har jeg selvfølgelig lyst på den beste visuelle opplevelsen i Oblivion (altså penest grafikk som overhode mulig) osv..

Leste en modifikasjon oversikt til Oblivion her på forumet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570824&hl=%20Oblivion)

Men jeg aner ikke sist den ble oppdatert..

Utifra de modifikasjonene jeg fant i den oversikten.. Fant jeg frem disse:

Grafiske forbedringer:

- "Oblivion Eyes" - Forbedrer teksturene på alle øyner i Oblivion

- "Natural Faces" - Forandrer teksturene på alle fjes i Oblivion

- "Better Gold" - Rett og slett bedre teksturer til gullmyntene i Oblivion

- "Natural Environments" - En landsskapsmod, denne går drastisk til verks, og gir en skikkelig forandring    (Med blir den bedre??)

- "Better Nightsky" - Gjør nattehimmelen i Oblivion finere

- "Clear Water" - Gjør vannet bedre å se på, særlig fra under vann

- "Quarl's Texture Mod" - Stor Mod som forandrer en hel del teksturer , gir dem større oppløsning og rett og slett gjør grafikken i spillet et hakk bedre og mer realistisk.    (Kan denne kræsje med de andre grafiske modifikasjonene?)

- "HDR+AA Mod" - Lar deg bruke både HDR og AA på både ATi og nVidia kort

- "Improved Lava" - Forbedret teksturer på lavaen i spillet

Modifikasjoner til Alchemy  (Nå har jeg aldri spilt Elder Scrolls, så aner egentlig ikke hva dette er, men tatt med det som høres bra ut)

- "Nimroot Potion Effect Booster" - Forandrer questen "Finding your roots" og gjør den verdt strevet

- "Oblivion Alchemy Laboratory" - Lar deg se hvilke planter du trenger til forskjellige potions

- "Potion Sorter" - Sorterer alle potions alfabetisk

- "Harvest Mod" - Plantene forsvinner midlertidig etter at du har plukket dem

Scaling

Hørt at mange klager på level scaling på 320 eller noe? Hva vil det si?

Er det mulig å fjerne det?

- "AF Level Mod" - Avansert levelsystem som forandrer mange aspekter og gjør det lettere å lage en balansert karakter

AI

- "Attack & Hide" - Gjør slik at vaktene er nødt til å lete etter deg for å ta deg etter du har begått en forbrytelse    (Virker da smart og realistisk??)

- "Cats" Katter til Oblivion

- "Osucro's Oblivion Overhaul" - Gigantisk mod som forander level og armor scalinga, slik at det blir vanskeligere å skaffe bra utstyr. Den inkluderer også en del nye rustninger, og mange andre forbedringer av spillet.  (Vet ikke helt om dette er en modifikasjon for meg som nybegynner??)

- "Bulky Nords" - Nordene blir større og skummlere  (Høres fiffi ut??)

- "Bulky Orcs" - Orcene blir større og skummlere

Gjenstander

- "Archmage Armor" - Armor til archmage

- "Blades Ceremonial Armor" - Ny Armor basert på the blades

- "Platnium Armor" - En ny tøff armor

- "Severian Katans" - Legger til Flere katan sverd i spillet

- "Sentient Weapon" - Legger til et quest som gir deg en helt ny type våpen

Ingen av disse modifikasjonene gjør spillet ubalansert?

Guild og fraksjoner

- "Arena Modification" - En stor modifikasjon til arenaen

- "Dark Brotherhood Addons" - Masse oppdateringer til The Dark Brotherhood

Jeg aner egentlig ikke hva disse "fraksjonene" er, og hva disse modifikasjonene vil si..

BUG Fixers

- "Fathis Fix" - Fikser en del feil med NPC'en "Fathis"

Bygninger

- "Akavari Stronghold" - Legger til en ny byggning basert på the blades

- "Anvil Manor" - Detaljert hus der du kan sove, legge fra deg tingene dine eller andre ting

- "Mountain Tower" - Legger til et tårn forbeholdt mager

- "Volengrad Castle" - Et stort slott, med mange haller, rom og til og med en egen dungeon

- "Imperial City MyHideout" - Et lite kammer i Imperial City, Market district. Her finner du bokser og kister du kan oppbevare gjenstander i

"Cheydinhal Pet Shop" - En dyrebutikk hvor du kan kjøpe masse forskjellige dyr som du kan ha med deg på dine eventyr

- "Lakewood village" - En ny landsby med kjøpmenn, to kjøpbare hus og mange andre NPC'er

- "A splendid little vineyard" - Koselig lite sted hvor du finner oppbevaringsbokser og senger

Ui Modifikasjoner

- "Color Map Mod" - Farger kartet i Oblivion slik at det blir litt bedre å se på

- "BTMod" - Forbedrer UI'en til spillet, gjør den mer brukervennlig

Øvrige modifikasjoner

- "Dynamic Health Regen" - Helsen din går opp over tid vis du ikke har våpenet ute eller er i kamp,

- "Friendlier Summons" - Skapninger du har summona reagerer ikke lenger på slag fra vennlige NPC'er eller deg

- "All shapes and Sizes" - Forandrer både form og størelse på NPC'er, skaper litt mer variasjon og liv. Legger også til mulighet for å ha forskjellige søtrelser på din egen karakter

- "Rename Potions" - Legger til nye navn på potions som gjør det lettere å kjenne de igjen

- "Thievery in the Imperial City" - Legger til en kjøpmann i Imperial City som kan kjøpe tyvgods fra deg og masse quests for tyver, med skikkelig voice-over på alle questene

- "Living Economy" - Stor forbedring av økonomien i Oblivion, mer likt slik det var i Morrowind. For eksempel, vist en kjøpmann kjøper noe av deg for 700 gull, har han 700 gull mindre

- "More Immersive waiting" - Fantastisk mod! I steden for den vanlige kjedelige skjermen som kommer opp når du venter, vil du nå se karakteren din sitte eller stå, mens verden rundt raser forbi i stor fart

- "Improved PP Prison" - Forbedrer utseende av fengselet du starter i

- "Illumination Within" - Lyser opp alle vinduer i Cyrodiil, gjør verdenen mer levende

- "Saddle Bags" - Hesten din får en sekk som du kan oppbevare gjenstander i

- "Call steed" - Lar deg kalle på hesten din, slik at du alltid har tilgang på den

- "Cids multitude of magecraft" - Legger til en del nye spells, blant annet en som lar deg kaste skapninger i luften

- "Movable Bodies" -Gjør det lettere å flytte på kropper og lik

- "Evental's Dual Wielding" - Lar deg holde et våpen i hver hånd, men det ene vil kun fungere som et skjold som gjør damage

- "Better Hand to Hand" - Gjør hand to hand bedre

- "Visually enchanted" - Enchantene dine på gjenstander får nå en visuell effekt, +fire damage får flammer, +frost damage får en frost effekt etc

- "Bank of Cyrodiil" - Bank of Cyrodiil har åpnet i Imperial City, Market District. Banken vil ta vare på pengene dine og etterhvert vil du tjene på det da du får renter på pengene dine hver dag

- "Horse AI" - Nå kan du faktisk stjele hester og ha en mulighet til å slippe unna og beholde hesten! For de dyreste hestene krever det høy sneak-skill, og for de billige lav

- "Keychain" - Legger til en nøkkelhank/nøkkelring som du kan ha alle nøklene dine på, slik at du sparer inventory plass

- "Imperial Library" - Legger til et bibliotek i Imperial City, masse nye spennende bøker å lese

Hva syntes dere om de modifikasjonen jeg har plukket ut?

Noe andre jeg burde ta med?

Noen av dem jeg burde fjerne?

Som sagt, er det noen som vet hvor oppdatert den listen er (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570824&hl=%20Oblivion)?

Eller må jeg lete etter eventuelle nyere versjoner av modifikasjonene selv?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med det opsettet du skal ha deg, så tror jeg du vil få maxet oblivion ja. Det er et genialt bra spill så syns absolutt du burde kjøpe det, og bruke det når du får den nye maskinvaren, for med den du allerede har så tror jeg ikke du får startet spillet engang :p

de eneste moddene du trenger er de jeg linker til under her, de er de beste moddene, da trenger du ingen av de andre moddene.

osuros oblivion overhaul. og "toto"

http://devnull.devakm.googlepages.com/obli...textureoverhaul

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...965&hl=+oscuros

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Jepp, skulle til å foreslå det samme som marius90. De to viktigste er Oscuro's Oblivion Overhaul og pakken du får oppgitt gjennom The Oblivion Texture Overhaul. Førstnevnte her helt essensiell. Personlig bruker jeg også Kobu's Character Advancement System da denne etter min mening gjør leveling gøyere og mer naturlig og flytende, men jeg anbefaler at du først prøver den etter du har gjort det kjent med spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Med alt det der, synes jeg absolutt du burde kjøpe det!

Selv måtte jeg kjøre på det dårligste, og jeg hadde ikke mods,

noe som gjorde at jeg ble lei spillet veldig fort..

Lenke til kommentar
Er så misunnelig for at du kan spille gjennom spillet for første gang med mods, da spesielt OOO.

7558600[/snapback]

Jeg foretrekker egentlig alltid uansett å spille gjennom et spill for første gang uten noen (uoffisielle) tillegg som helst. Dette er fordi at jeg også vil bygge meg opp en mening om det originale spillet, og fordi jeg da bedre merker forskjellen på spillet med og uten modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Men grafiske modifikasjoner.. Forbedrer jo bare grafikken da.. Og det er jo helt greit, og noen større forandringer til spillet blir det jo ikke av disse modifikasjonene.. Er jo ingen av disse modifikasjonene som total forandrer spillet.. Og da blir det veldig ofte sånn, hvert fall for meg.. At jeg ikke gidder å spillet igjennom spillet en gang til med modifikasjoner.. Av den enkle grunn at det ikke er nok nytt, så det blir kjedelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...