Gå til innhold

Rompekjøring, en norsk uting?


Misantropen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, mye morsjomt her ja.

 

Når jeg får en helt oppi rompa mi bruker jeg og først gi et lite blink med bremse lyse et par ganger... De fleste sjønner tegninga da og legger seg lenger bak. Men viss det ikke hjelper høgger jeg rett og slett litt i bremsa gjerne flere ganger til de sjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Nå i det siste har jeg opplevd hele to ganger at bilen forran meg (som kjører saktere) har blinket til høyre (for å signalisere at han vil slippe meg forbi) og senket farten så mye at jeg har mulighet til å kjøre forbi... Utrolig bra.. smile.gif

 

hadde alle bare gjort slik.. er så forbanna mange som ligger i 60 i 80 sona, fatter ikke hvorfor folk kjører så sakte. slik skaper irritasjon og kan medføre til farlige forbikjøringer.. flere jeg har kjørt forbi, gjerne full bil der de sitter alle mann og skravler og ser ut av vinduet..

 

jævla..... åhh.. :nei:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har irritert meg flere ganger over å ikke vite hvorvidt bilen forran skal svinge til høyre, eller vil ha meg forbi, i tilfeller hvor jeg ikke vil forbi (av en eller annen grunn), så det er ikke bare positive grunner til å "misbruke" blinklys. I vertfall er det greit å blinke bare èn gang, ikke sette på kontinuerlig.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Har justert dysa til bakrutespyleren slik at den sprøyter rett bakover, på tanken er det 1/3 Zalo.

Funker fjell!  :cool:

8585099[/snapback]

 

Tja, veldig trygt det der. Ikke nok med at personen bak er uoppmerksom fordi han ikke klarer å holde avstand, men at han får zalo til å dekke ruta gjør det hele bedre. :thumbup: Gratz

Lenke til kommentar

Blir også selv utrolig provosert av rompekjørere.. Det ender med touch på bremsepedalen, pleier å hjelpe.. Men vaaanligvis så kjørere rompekjørerne forbi så fort det er mulighet for det.. Jeg rykker meg ikke ifra fartsgrensa ihvertfall, så abre glemt å presse. Neste gang det skjer og de ikke kjører forbi heller, så blir det et lite hogg på pedalen ja.. jeg har hengerfeste som spiser frontfangere.

Tåkebaklys har jeg ikke, lala.. Til fordel for normale kjørelys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...